🥅 LEAGUES

Champions League: Real Madrid and Manchester City Secure Win

دوري أبطال أوروبا: فوز ريال مدريد ومانشستر سيتي في ذهاب ربع النهائي

QNA

Madrid, Manchester: Spanish giants Real Madrid achieved an important victory over English side Liverpool (3-1) in the match played this evening in the Spanish capital Madrid in the first leg of the quarter-finals of the European Champions League in football.

Real Madrid’s goals were scored by Vinicius Junior in the 27th and 65th minutes, and Marco Asensio in the 36th minute, while Liverpool’s only goal was scored, Mohamed Salah in the 51st minute.

With this victory, Real Madrid put a leg ahead in the semi-finals of the competition, and the two teams will meet next Wednesday in Liverpool in the second leg of the quarter-finals, where it is enough for the Real to draw or win any result or a goal difference to qualify for the next round, while Liverpool needs to win two goals to qualify for the next round.

It is Real Madrid’s fourth successive victory over Liverpool in seven confrontations between them in the continental competition, where Liverpool won the first three-year encounters.

In a second match, which was also held today, in the first leg of the quarter-finals of the competition, Manchester City defeated its German guest Borussia Dortmund, 2-1.

Manchester City scored two goals, Kevin De Bruyne in the 19th minute, and Phil Foden in the 90th minute, while Marco Reus scored the only goal for Dortmund in the 84th minute, to postpone the decision for the second leg that will be held next Wednesday in Dortmund.

Tomorrow, Wednesday, the first leg of the quarter-final round of the competition will continue, with two matches between the first, Bayern Munich and Paris Saint-Germain, France, while Porto, Portugal, and Chelsea, will compete in the second, provided that the return matches for these teams will be held next Tuesday.

قنا

مدريد و مانشستر: حقق فريق ريال مدريد الاسباني فوزا هاما على ضيفه ليفربول الانجليزي بنتيجة (3 -1) في المباراة التي جمعتهما مساء الأمس في العاصمة الاسبانية مدريد ضمن ذهاب الدور ربع النهائي لمسابقة دوري أبطال أوروبا في كرة القدم.

وسجل أهداف ريال مدريد، البرازيلي فينيسيوس جونيور في الدقيقتين 27 و65، وماركو أسنسيو في الدقيقة 36، فيما سجل هدف ليفربول الوحيد، محمد صلاح في الدقيقة 51.

وبهذا الفوز، وضع ريال مدريد الاسباني قدما في الدور نصف النهائي للمسابقة، وسيلتقي الفريقان /الاربعاء/ المقبل في ليفربول في اياب الدور ربع النهائي، حيث يكفي الريال التعادل أو الفوز بأي نتيجة أو الخسارة بفارق هدف للتأهل للدور التالي، فيما يحتاج ليفربول إلى الفوز بهدفين نظيفين للتأهل للدور التالي.

ويلتقي الفائز في الدور قبل النهائي مع الفائز من المباراة التي تجمع بين بورتو البرتغالي وتشيلسي الإنجليزي. وهو الفوز الرابع تواليا لريال مدريد على ليفربول في سبع مواجهات بينهما في المسابقة القارية، حيث فاز ليفربول بالمواجهات الثلاث الاولى أعوام: 1981 في المباراة النهائية (1-صفر)، و2009 في دور الـ16 (1-صفر ذهابا في مدريد و4-صفر ايابا في انفيلد).

ورد ريال مدريد في المواجهات الثلاث التالية: دور المجموعات في عام 2014 (3-صفر في انفليد و1-صفر في برنابيو)، ونهائي 2018 (3-1).

وفي مباراة ثانية اقيمت ضمن ذهاب ربع نهائي المسابقة، تغلب مانشستر سيتي الإنجليزي على ضيفه بوروسيا دورتموند الألماني بنتيجة (2-1).

سجل هدفي مانشستر سيتي، كيفين دي بروين في الدقيقة 19، وفيل فودين في الدقيقة 90، بينما سجل هدف دورتموند الوحيد، ماركو رويس في الدقيقة 84، ليتأجل الحسم للقاء الإياب الذي سيقام /الاربعاء/ المقبل في مدينة دورتموند الالمانية.

وتتواصل غدا /الاربعاء/ منافسات ذهاب الدور ربع النهائي للمسابقة، بإقامة مباراتين تجمع الأولى بايرن ميونيخ الألماني مع باريس سان جيرمان الفرنسي، فيما يتبارى في الثانية بورتو البرتغالي مع تشيلسي الإنجليزي.. على أن تقام مباريات الإياب لهذه الفرق يوم /الثلاثاء/ المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format