😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Qatar Airways to operate world’s first fully Covid-19 vaccinated flight

القطرية تشغّل أول رحلة في العالم تحمل مسافرين وطاقم طيران تلقوا لقاح كورونا

Doha: Qatar Airways continues to lead the recovery of international travel, operating the world’s first fully COVID-19 vaccinated flight today.

QR6421 will depart Hamad International Airport at 11:00 AM carrying only vaccinated crew and passengers onboard, with passengers also to be served by fully vaccinated staff at check-in.

The special flight, which will return to Doha at 14:00, will showcase all the measures the airline has put in place to ensure the highest standards of safety and hygiene on board, including its latest innovation, the world’s first ‘Zero-Touch’ in-flight entertainment technology. The special service will be operated by the airline’s most technologically advanced and sustainable aircraft, the Airbus A350-1000, with the flight also fully carbon offset in line with the carrier’s environmental responsibilities.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker said: “Today’s special flight demonstrates the next stage in the recovery of international travel is not far away. We are proud to continue leading the industry by operating the first flight with a fully vaccinated crew and passengers and providing a beacon of hope for the future of international aviation. With aviation being a critical economic driver both globally and here in the State of Qatar, we are thankful for the support we have received from our government and local health authorities to vaccinate our staff, with over 1,000 vaccinations being administered per day.

 “It is in Qatar Airways DNA to be at the forefront, setting the highest standards of safety and customer service. Before the pandemic, Qatar Airways became the first and only airline to be awarded the Skytrax Airline of the Year five times. When the pandemic hit its peak in early April, our airline continued flying to help repatriate millions of stranded passengers and transport essential medical supplies, while also implementing the latest innovations in biosafety and hygiene. As the vaccine rollout begins to gather pace worldwide, Qatar Airways remains committed to being the airline passengers and travel partners can rely on, operating one of the largest global networks to provide the connectivity needed to reunite families and friends and support global trade.

“Qatar Airways Cargo has also played a vital role in maintaining a reliable schedule across our network of destinations. Since the onset of the pandemic, Qatar Airways has helped transport more than 500,000 tonnes of medical supplies and delivered close to 20,000,000 doses of COVID-19 vaccines to over 20 countries.”

Passengers on board will be able to livestream the historic experience using Qatar Airways’ Super WiFi onboard that combines the latest technology from Inmarsat, SITA for Aircraft and Thales.

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تشغيل أول رحلة طيران في العالم تحمل على متنها مسافرين وطاقم طيران ممن تلقّوا اللقاح ضد كوفيد -19.

وأوضحت الناقلة الوطنية في بيان على موقعها أن الرحلة رقم QR6421 ستنطلق  من مطار حمد الدولي في تمام الساعة 11:00 صباحاً. كما سيقوم الموظفون الذين تلقوا لقاح كوفيد – 19 بتقديم الخدمات للمسافرين عند عملية تسجيل الوصول.

ووفقا للقطرية فسوف تشهد هذه الرحلة الخاصة، التي ستعود إلى الدوحة عند الساعة 14:00؛ تطبيق كافة الإجراءات والتدابير التي تتخذها الناقلة القطرية لضمان أعلى مستويات السلامة والتعقيم على متن طائراتها، بما في ذلك أحدث ابتكاراتها للنظام الترفيهي على الطائرة أوريكس ون، الذي أصبح لأول مرة في العالم بالإمكان استخدامه دون تلامس.

كما ستسيّر الناقلة الوطنية هذه الرحلة على متن طائرتها الحديثة والمستدامة من طراز إيرباص A350-1000، مع التعويض عن الكربون طوال الرحلة تماشياً مع التزام الناقلة تجاه المسؤولية البيئية.

من جهته قال سعادة السيّد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “إن الرحلة الخاصة التي نطلقها اليوم إن دلّت على شيء فإنما تدلّ على أن المرحلة التالية من تعافي قطاع السفر الدولي قد أصبحت قريبة. كما أننا نفتخر بمواصلة قيادة قطاع الطيران من خلال تشغيل أول رحلة جوية في العالم مع طاقم ومسافرين ممن تلقّوا اللقاح ضد كوفيد – 19، مما يمنح الجميع منارة أمل إزاء مستقبل الطيران الدولي. وبوصف قطاع الطيران أحد العوامل الاقتصادية الأساسية في دولة قطر والعالم على حدّ سواء؛ فإننا ممتنون للدّعم الذي تلقيناه من حكومتنا ومن السلطات الصحية المحليّة لتطعيم موظفينا، مع تقديم ما يزيد على 1000 جرعة لقاح في اليوم الواحد”.

وأضاف سعادة السيّد الباكر:” إن من صميم عملنا وأهدافنا في الخطوط الجوية القطرية أن نبقى دائماً في مركز الصدارة من حيث إرساء أعلى معايير السلامة والخدمة للمسافرين. وقبل انتشار هذه الجائحة؛ أصبحت الخطوط الجوية القطرية شركة الطيران الأولى والوحيدة في العالم التي تحصد جائزة أفضل شركة طيران في العالم من قبل سكاي تراكس العالمية خمس مرات. وفي أوج انتشار الوباء في شهر أبريل من العام الماضي؛ واصلت الناقلة القطرية مساعدة الملايين من المسافرين على العودة إلى بلادهم، بالإضافة إلى نقل الإمدادات الطبية الأساسية، مع تطبيق أحدث الابتكارات في مجال السلامة البيولوجية والتعقيم”.

 وتابع الباكر:” مع تسارع عملية توزيع اللقاح في مختلف أنحاء العالم؛ ستواصل الخطوط الجوية القطرية التزامها المتمثّل بأن تبقى شركة الطيران التي يمكن للمسافرين والشركاء الاعتماد عليها، مع تشغيل إحدى أكبر شبكات الوجهات العالمية، لتمنح المسافرين أفضل خيارات السفر اللازمة لجمع شمل العائلات والأصدقاء معاً، إلى جانب دعم حركة التجارة العالمية”.

واختتم الباكر قائلاً:” لقد لعبت القطرية للشحن الجوي دوراً حيوياً في الحفاظ على جدول رحلات يمكن الوثوق به مع شبكة وجهاتنا المتنامية. ومنذ انتشار الجائحة؛ ساهمت الخطوط الجوية القطرية بنقل أكثر من 500 ألف طن من الإمدادات الطبية، ونقلت ما يقارب من 20 مليون جرعة من لقاح كوفيد -19 إلى أكثر من 20 بلداً”.

وسيتمكن المسافرون على متن هذه الطائرة من عرض هذه التجربة التاريخية بشكل حيّ ومباشر، بفضل الإنترنت اللاسلكي فائق السرعة الرائد في مجال قطاع الطيران الذي تستخدمه الخطوط الجوية القطرية على متن طائراتها، والذي يجمع بين أحدث التقنيات من إنمارسات، وشركة سيتا لتكنولوجيا المعلومات وشركة تاليس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format