👮‍♂️ Government

QRCS, Al-Ahli SC Sign Agreement for Humanitarian Cooperation

الهلال الأحمر والنادي الأهلي يوقعان اتفاقية تعاون مشترك لدعم العمل الإنساني

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) signed yesterday a cooperation agreement with Al-Ahli Sports Club, with a view to supporting humanitarian initiatives in Qatar, exchanging experience, and promoting a culture of voluntary and charitable work among athletes.

The pact was signed by CEO of QRCS Eng. Ibrahim Abdullah Al Malki, and Chairman of Al-Ahli SC Abdullah Yousef Al Mulla.

Commenting on the occasion, Eng. Al Malki said: “This partnership builds on QRCSs endeavors over its four decades, seeking to create a network of strategic relations with government and other organizations in Qatar. We believe in the importance of sharing efforts, ideas, and resources, in pursuit of the ideals of corporate social responsibility (CSR).”

“The coronavirus pandemic necessitates concerted efforts from all organizations. As an integral part of the Qatari society, it is our responsibility to have solid relations with different components of society. We share the same concerns and goals of advancing the community and improving individual conditions of living, guided by Qatar National Vision 2030,” he added.

For his part, Al Mulla said that he was glad to sign this memorandum of understanding (MoU) with QRCS. “We pay great attention to serving society and its organizations,” he stated. “Sports clubs should have an effective role through their community service programs.”

He emphasized that Al-Ahli SC is open to sharing all its resources with QRCS to organize any event, noting that this bilateral collaboration have a positive impact on the society through sports, social and other programs.

The purpose of the MoU is to support social assistance programs addressed to poor families, patients, and students, by promoting QRCSs humanitarian projects among Al-Ahlis members and visitors, such as the Ramadan Campaign, as well as putting donation collection boxes around the club premises.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري ،يوم الأمس، عن توقيع اتفاقية تعاون مشترك مع النادي الأهلي الرياضي، تهدف إلى دعم المبادرات والمشاريع الإنسانية في قطر، وتبادل الخبرات بين الطرفين، وتعزيز روح العمل التطوعي والخيري لدى الرياضيين.

وقع الاتفاقية من جانب الهلال الأحمر القطري، المهندس ابراهيم عبدالله المالكي، المدير التنفيذي للهلال الأحمر القطري، وعن النادي الأهلي السيد عبدالله يوسف الملا، رئيس مجلس إدارة النادي.

وقال المهندس إبراهيم المالكي “إن هذه الشراكة هي امتداد لأهداف الهلال المتواصلة منذ أكثر من أربعة عقود من تأسيسه، وحرصه على نسج شبكة علاقات استراتيجية مع المؤسسات والجهات الحكومية والخاصة في الدولة، وذلك إيمانا منه بأهمية تضافر الجهود والأفكار والموارد، ودور الشراكة في تعزيز روح المسؤولية المشتركة تجاه المجتمع وتحملها على أكمل وجه”.

وأضاف أن “أزمة فيروس /كورونا/ المستجد أفرزت وجوب التلاحم والتكاتف بين مختلف المنظمات والهيئات في الدولة، ومن واجبنا باعتبارنا جزءا لا يتجزأ من المجتمع القطري، بناء علاقات متينة مع مختلف مكونات مجتمعنا، فنحن نحمل هما واحد وأهدافا مشتركة، تصبّ جميعها في المساهمة في النهوض بالمجتمع القطري والارتقاء بمستوى معيشة أفراده، وتجسيد رؤية قطر الوطنية 2030 “.

من جهته، أعرب السيد عبدالله يوسف الملا رئيس مجلس إدارة النادي الأهلي الرياضي عن سعادته بتوقيع مذكرة تفاهم مع الهلال الأحمر القطري ، وقال إن “النادي الأهلي حريص كل الحرص على القيام بدوره تجاه المجتمع بكل مؤسساته لما لذلك من أهمية كبيرة في وجود الأندية وتأثيرها بشكل فاعل في المجتمع والمشاركة في ما يخدمه في مختلف البرامج”.

وأكد أن جميع إمكانيات النادي الأهلي ستكون متاحة للهلال الأحمر القطري وأن أبواب النادي مفتوحة لأية فعاليات يقوم بها الهلال الأحمر القطري ، موضحا أن التعاون بين الجانبين سيكون له أثره الإيجابي على المجتمع من خلال أية برامج رياضية أو اجتماعية.. منوها في الوقت ذاته على قيمة النادي في المسؤولية المجتمعية.

وأشاد بالدور الكبير للهلال الأحمر القطري في الكثير من المجالات، معتبراً تواجده كجمعية فعالة ومؤثرة تضطلع بدور كبير في الجوانب الانسانية داخل وخارج قطر، إضافة كبيرة للعمل المشترك بما يخدم دولتنا الحبيبة قطر ومجتمعها بكل أطيافه من مواطنين ومقيمين وزوار.

يأتي توقيع الاتفاقية بين الهلال الأحمر القطري والنادي الأهلي الرياضي في إطار التعاون المجتمعي والاستراتيجي للهلال وكافة المؤسسات والهيئات في الدولة من أجل دعم المشاريع الإنسانية والخيرية التي يقدمها الهلال للفئات المستهدفة من الفقراء والمتعففين والمرضى والطلاب، وتهدف الاتفاقية الى دعم فعاليات الهلال الأحمر المختلفة والترويج لها، وتوزيع مطبوعات وبروشورات الهلال الأحمر القطري على أعضاء النادي ورواده ودعم مشاريع الهلال الإنسانية على غرار مشاريع رمضان، واستضافة صناديق تحصيل التبرعات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format