📱 Technology🌍 World

Google’s Self-driving Cars Cause Traffic Accidents and The Company’s CEO Steps Down

سيارات غوغل ذاتية القيادة تتسبب بحوادث سير ورئيس الشركة يتنحى

CEO Of Waymo Krafcik announced his resignation after five and a half years of running Google’s self-driving car development company, at a time of mounting criticism of the company that has caused outrage among Arizonans.

A Waymo self-driving car caused an accident last October when it unexpectedly stopped in the middle of the road, due to a technical failure, that the Google-linked company claims, is rare, al-Jazeera reports.

In another incident in 2020, a police officer claimed that the sudden stop of the Waymo caused a collision. The incidents were detailed in newly released police reports obtained by the Phoenix New Times, and shed new light on the function and operations of self-driving vehicles, which are often confidential.

Earlier this month, the company boasted about the quality of its self-driving cars, yet the company was not entirely transparent with the Phoenix Metro residents, refusing to hand over data showing how often the autonomous vehicle function failed while driving around Chandler, Tempe, and other Valley areas.

Although their vehicles can operate in driverless driving mode, almost all still have back-up drivers behind the wheel when on the road.

Sudden stops in the company’s cars have been observed for years, and rear collisions have usually been seen as driver’s fault that did not stop in time, while the problem in this case is that the self-driving car stops suddenly in the middle of the road for no reason.

In the October 8 incident, a white Waymo was heading west in the middle of three lanes in self-driving mode when it stopped unexpectedly for no reason, and a backup driver in Waymo behind the wheel at the time told Chandler police: “The car stopped suddenly without warning”.

A red Chevrolet Silverado pickup truck swerved behind the car to the right and cut off the rear panel, causing minor damage, but no one was injured.

The officer who reported the collision marked the boxes indicating that Waymo’s car “stopped in the traffic lane,” but also reported that the other car was driving very fast”.

While Waymo’s achievements in self-driving vehicle technology have been praised around the world, self-driving vehicles are still rare on the roads.

The company has tested vehicles in the Phoenix metro area since 2016. While, Uber, the other company that tests vehicles prominently in Arizona, left the state after one of its vehicles collided with a pedestrian and killed him in Tempe, and charged backup driver Rafaela Vasquez with negligent homicide.

أعلن كرافسيك الرئيس التنفيذي لشركة “وايمو” (Waymo)  كرافسيك عن تنحيه عن منصبه بعد 5 سنوات ونصف من إدارة شركة تطوير السيارات الذاتية التابعة لغوغل (Google)، في وقت تتصاعد فيه الانتقادات للشركة التي تسببت بسخط كبير بين سكان ولاية أريزونا.

تسببت سيارة ذاتية القيادة تابعة لوايمو بوقوع حادث في أكتوبر الماضي عندما توقفت بشكل غير متوقع في منتصف الطريق، بسبب عطل فني تزعم الشركة المرتبطة بغوغل أنه نادر الحدوث، وفقًا لموقع الجزيرة.

وادعى ضابط شرطة في حادث آخر عام 2020، أن التوقف المفاجئ لمركبة وايمو تسبب في تصادم. وتم تفصيل الحوادث في تقارير الشرطة التي تم إصدارها حديثا والتي حصل عليها موقع “فونيكس نيوز تايمز” (Phoenix New Times)، وتلقي ضوءا جديدا على وظيفة وعمليات المركبات ذاتية القيادة، والتي غالبًا ما تكون سرية.

 وتفاخرت الشركة في وقت سابق من هذا الشهر، بمدى جودة أداء سياراتها ذاتية القيادة، ومع ذلك لم تكن الشركة شفافة تماما مع سكان مترو فينيكس، حيث رفضت تسليم البيانات التي توضح عدد المرات التي فشلت فيها الوظيفة المستقلة للمركبات أثناء القيادة حول منطقتي تشاندلر، وتيمبي، ومناطق فالي الأخرى.

وعلى الرغم من أن مركباتها يمكن أن تعمل في وضع القيادة دون سائق، فإن جميعها تقريبا ما يزال لديها سائقون احتياطيون خلف عجلة القيادة عندما تكون على الطريق.

ولوحظت التوقفات المفاجئة في سيارات الشركة لسنوات، وعادة ما كان يُنظر إلى الاصطدامات الخلفية على أنها خطأ السائق الذي لم يتوقف في الوقت المناسب، بينما المشكلة في هذه الحالة هو توقف السيارة ذاتية القيادة بشكل مفاجئ في وسط الطريق دون أي سبب.

ففي حادثة 8 أكتوبر الماضي، كانت سيارة بيضاء من طراز وايمو تتجه غربا في منتصف 3 ممرات في وضعية القيادة الذاتية، عندما توقفت بشكل غير متوقع دون سبب.

وأخبر سائق احتياطي في وايمو خلف عجلة القيادة في ذلك الوقت شرطة تشاندلر بأن: “السيارة بدأت في التوقف بشكل مفاجئ دون سابق إنذار”.

وانحرفت سيارة بيك آب شيفروليه سيلفرادو حمراء خلف السيارة إلى اليمين لكنها قطعت اللوحة الخلفية، مما تسبب في أضرار طفيفة، ولم يصب أحد.

وقام الضابط الذي كتب تقرير التصادم بوضع علامة في المربعات التي تشير إلى أن سيارة وايمو “توقفت في طريق حركة المرور”، ولكن أيضا كتب أن السيارة الأخرى كانت تسير “بسرعة كبيرة جدا”.

بينما تمت الإشادة بإنجازات وايمو في تكنولوجيا المركبات ذاتية القيادة في جميع أنحاء العالم، فما تزال المركبات ذاتية القيادة نادرة على الطرق.

واختبرت الشركة المركبات في منطقة مترو فينيكس منذ عام 2016. أما أوبر الشركة الأخرى التي تختبر المركبات بشكل بارز في ولاية أريزونا، فقد غادرت الولاية بعد أن اصطدمت إحدى مركباتها بأحد المشاة وقتلته في تيمبي، واتُّهم السائق الاحتياطي، رافائيلا فاسكيز، بالقتل بسبب الإهمال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format