👮‍♂️ Government

QRCS Delivers Medical Supplies to Two Hospitals in Sudan

الهلال الأحمر القطري يسلم مساعدات طبية لمستشفيين بالسودان

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) has delivered medical consumables to be used in cardiac catheterizations and surgeries for children at two hospitals in Sudan.

In coordination with the Federal Ministry of Health, QRCS’s mission in Sudan delivered medical supplies to Ahmed Qassim Hospital for Heart Disease and Surgery (Bahri Locality, Khartoum State) and the Wad Madani Center for Heart Disease and Surgery (Gezira State).

QRCS’s Medical Convoys Officer Dr. Izz Al-Din Jaafar said the organization would continue to support Sudan’s health system with multi-sector medical convoys to many parts of the country. “The shipment included pediatric cardiac catheters, hole closure stents, and angioplasty balloons,” said Dr. Jaafar. “This donation from QRCS costs $100,000”.

He reveled a new Little Hearts project to be launched soon at a total cost of $275,000, to perform catheterization procedures for children with congenital heart defects. “We are coordinating with the concerned state authorities to arrange for more medical convoys across Sudan,” he added.

In a statement on its website, Sudan’s Federal Ministry of Health thanked QRCS and the Government of Qatar for their unlimited support, looking forward to enhancing the spirit of cooperation, towards a better health sector in Sudan.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري، اليوم ، عن تسليم شحنة مساعدات طبية لمستشفيين في السودان، للمساهمة في إجراء عمليات قسطرة القلب وجراحة القلب للأطفال.

وقال الهلال الأحمر القطري، في بيان، إن مكتبه في السودان قدم شحنة المساعدات، في إطار مشاريع القوافل الطبية، لمستشفى أحمد قاسم لأمراض وجراحة القلب وزراعة الكلى بمحلية /بحري/ التابعة لولاية الخرطوم ، ومركز /ود مدني/ لأمراض وجراحة القلب بولاية /الجزيرة/، وذلك بالتنسيق مع وزارة الصحة الاتحادية بالسودان.

وأكد الدكتور عز الدين جعفر مسؤول القوافل الطبية في الهلال الأحمر القطري، على استمرار دعم الهلال للقطاع الصحي في السودان، من خلال تسيير القوافل الطبية متعددة التخصصات إلى عدد من الولايات السودانية.. موضحا أن هذا الدعم يحتوي على عدد من قساطر قلب للأطفال ودعامات قفل الفتحات وبالونات توسعة الشرايين مقدمة من الهلال الأحمر القطري بتكلفة قدرها 100,000 دولار أمريكي.

كما كشف عن قرب إطلاق نسخة جديدة من مشروع “القلوب الصغيرة”، الذي يهدف إلى إجراء عمليات قسطرة القلب لعلاج التشوهات الخلقية لدى أطفال السودان بتكلفة قدرها 275,000 دولار أمريكي، قائلا إنه تم التنسيق والاجتماع مع الجهات المعنية في الولايات المخطط للعمل بها من أجل ترتيب تسيير القوافل الطبية إلى السودان.

من جانبها، أعربت وزارة الصحة الاتحادية السودانية ،في بيان صحفي على موقعها الإلكتروني، عن شكرها للهلال الأحمر القطري والحكومة القطرية على الدعم اللامحدود، وتطلعها إلى تعزيز روح التعاون المستمر لدعم القطاع الصحي في السودان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format