🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Psychological and health state of young people deteriorate of Covid

تدهور الحالة النفسية والصحية لدى الشباب بسبب كوفيد

Doha: A report published by the French santemagazine revealed that the Corona pandemic had affected the mental and psychological health of young people, linking this to isolation, distance learning and instability.

Psychologist Audrey Le Merrer highlighted the psychological problems experienced by young people during the Corona pandemic.

 

1. Lack of physical activity

Le Merrer points out that the requirements for distance learning, the long periods of time young people spend in their rooms, the lack of physical activity, and the lack of social interaction are all reasons why it is difficult for them to concentrate in their studies. Many also feel that the study has lost its meaning and fear for their future.

The specialist explained that there are a number of other causes that generate depression in young people, many of whom seek psychological help.

For example, health workers suffer from sleep disorders, and according to CoviPriv the National Public Health Survey of France last year, more than 70% of young people aged 24 to 34 suffer sleep disorders that can have serious health consequences.

These disturbances are linked to workload and curfew measures that prevent them from going out for off-duty sports.

 

2. Loneliness

According to psychologist Le Merrer, being away from others and feeling lonely is a factor that makes the situation more difficult for young people, as they have to stay for long hours alone in front of computers. In fact, a student’s life is usually characterized by constant communication with others, but the health crisis has crippled young people and hampered their social development.

 

3. Not seeking psychological help

The psychologist confirms that young people who seek psychological help are still few. Le Merrer believes that the issue of the mental health of young people during the pandemic has not yet received sufficient attention, as it was believed at the beginning of the health crisis that this group is less “at risk” than others, but as the pandemic develops, mental health problems for adolescents and young people have become a concern.

الدوحة: كشف تقرير نشرته “سانتي بلوس” (santemagazine) الفرنسية أن جائحة كورونا أثرت على الصحة العقلية والنفسية للشباب، وربطت ذلك بالعزلة والتعلم عن بعد وانعدام الاستقرار.

وأوضحت الأخصائية النفسية أودري لو ميرير أبرز المشكلات النفسية التي يعاني منها الشباب أثناء جائحة كورونا.

1.    قلة النشاط البدني

تُشير لو ميرير أن متطلبات الدراسة عن بعد، وكثرة الوقت الذي يقضيه الشباب في غرفهم، وقلة النشاط البدني، وغياب التفاعل الاجتماعي كلها أسباب تجعل من الصعب عليهم التركيز في دراستهم. كما يشعر كثير منهم بفقدان الدراسة معناها والخوف على مستقبلهم.

وأوضحت الأخصائية أن هناك عددا من الأسباب الأخرى التي تولد الشعور بالاكتئاب لدى الشباب، وذلك يدفع بكثير منهم إلى طلب المساعدة النفسية.

على سبيل المثال، يعاني العاملون في قطاع الصحة اضطرابات في النوم، ووفقا لمسح “كوبي بريف” (CoviPrev) الوطني للصحة العامة في فرنسا، الذي أجري العام الماضي، يعاني أكثر من 70% من الشباب الذين تراوح أعمارهم بين 24 و34 عاما اضطرابات في النوم قد ينتج عنها عواقب صحية خطرة.

وترتبط هذه الاضطرابات بعبء العمل وتدابير حظر التجول التي تمنعهم من الخروج لممارسة الرياضة خارج ساعات الدوام.

 

2.    الشعور بالوحدة

وحسب الاختصاصية النفسية لو ميرير، فإن البعد عن الآخرين والشعور بالوحدة من العوامل التي تزيد الوضع صعوبة على الشباب، إذ يضطرون إلى البقاء ساعات طويلة بمفردهم أمام أجهزة الحاسوب. وفي الواقع تتميز حياة الطالب عادة بالتواصل المستمر مع الآخرين، لكن الأزمة الصحية شلّت حركة الشباب وأعاقت تطوّرهم الاجتماعي.

 

3.    عدم طلب المساعدة النفسية

تؤكد الاختصاصية النفسية أن الشباب الذين يلجؤون إلى طلب المساعدة النفسية لا يزالون قلّة. وتعتقد لو ميرير أن مسألة الصحة العقلية للشباب أثناء الجائحة لم تحظ إلى الآن بالاهتمام الكافي، فقد ساد الاعتقاد مع بداية الأزمة الصحية أن هذه الفئة أقل “عرضة للخطر” من الآخرين، لكنه مع تطور الجائحة، أصبحت مشكلات الصحة النفسية للمراهقين والشباب مصدر قلق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format