⚽ QSL

QNB Stars League: Al Duhail Defeats Al Arabi in Thriller

الدوري القطري: فوز الدحيل على العربي بنتيجة ٣-٢

QNA

Doha: Al Duhail defeated Al Arabi 3-2 in Week 20 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Sadd Stadium on Saturday.

Mohammed Musa (35th minute), Michael Olunga (44th-minute penalty) and Paulo Edmilson (54th minute) scored the goals for Al Duhail, while Abdulaziz Al Ansari (29th minute) and Yousef Msakni (40th minute) scored for Al Arabi. Edmilson was shown the red card in 90+1 minutes for a foul on Al Arabis substitute player Ibrahim Kalla, followed by a yellow card to Al Duhail coach Sabri Lamouchi.

Al Duhail consolidated their second place with 43 points from 14 wins and a draw. Al Arabi stayed on 26 points.

The Red Knights started the match strongly, storming into Al Arabis area in the first minute. They were in control of the match hardly giving the ball away to The Dream Team.

Al Arabi were lucky to avoid an early goal as Edmilsons right-footed strike from near the penalty spot in the 13th minute hit the crossbar. Another Edmilson attempt from almost the same area went wide as Al Duhail were pushing hard for the opening goal.

Al Arabis Al Ansari produced a brilliant display following a corner kick, beating two defenders in the left to put the ball past Al Duhail goalkeeper Salah Zakaria for the games opening goal. The Red Knights, however, levelled the score from a superb rising header from Musa off a corner kick six minutes later. But Al Arabi regrouped well and regained the lead, with Msakni deflecting the ball beautifully from a free-kick taken by Aron Gunnarsson. Al Duhail made a comeback again, with Olunga winning a penalty after he was fouled by Ayoub Azzi inside the box. The Kenyan striker made no mistake, firing a clean left-footed kick on Al Arabi goalkeeper Mahmoud Abunada’s right corner as teams went into the break with scores levelled at 2-2.

The game resumed in a similar fashion and Al Duhails penalty was overturned after referee consulted VAR for his decision to penalise Al Arabi captain Abdulla Al Marafi for a handball, who was trying to block an attempt from Sultan Al Breik inside the box in the 50th minute.

Edmilson, however, struck winner for Al Duhail with smart football. The Belgian stopped a hit from Azzi, who was trying to clear the ball and raced into the area firing the ball in the middle of Abunadas legs from a difficult angle.

Al Arabi, trailing for the first time in the match, made several attacks for an equalizer.

Abdullah Al Ahrak missed an opportunity to double the advantage for Al Duhail, but he failed to beat the keeper. Al Arabi created more opportunities particularly in the final moments of the match, but Al Duhail defended well to secure full points.

قنا

الدوحة: فاز فريق الدحيل على العربي، بثلاثة أهداف لهدفين في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس على استاد جاسم بن حمد بنادي السد ضمن الجولة العشرين من الدوري القطري لكرة القدم /دوري نجوم QNB/.

وبهذا الفوز رفع الدحيل رصيده إلى 43 نقطة في المركز الثاني، وبخسارته تجمد رصيد العربي عند 26 نقطة.

وجاءت أهداف الدحيل عن طريق كل من محمد موسى في الدقيقة /35/ وميشيل اولنجا في الدقيقة /45/، وباولو دي سلفا ادملسون في الدقيقة /53/، بينما سجل للعربي كل من عبدالعزيز الأنصاري في الدقيقة /29/، ويوسف المساكني في الدقيقة /40/.

وكانت بداية المباراة جيدة من الطرفين خاصة الدحيل الذي كانت له أكثر من محاولة تجاه مرمى العربي في أول 5 دقائق من بداية المباراة، وشهدت الدقيقة 12 أخطر محاولاته اثر تسديدة قوية من لاعبه باولو دي سلفا ادملسون لكنها جاءت في العارضة العليا لمرمى العربي، ثم أردف ادملسون بهجمة أخرى في الدقيقة 18.

وبعد الدقيقة 20 بدأ العربي يكثر من هجماته نحو مرمى الدحيل وكانت له هجمة في الدقيقة 26 عن طريق عبدالعزيز الانصاري، الذي عاد في الدقيقة 29 وسجل أول أهداف المباراة، وبعد هذا الهدف عمل الدحيل من أجل تسجيل هدف التعادل الذي تحقق له عن طريق اللاعب محمد موسى في الدقيقة 35.

وتواصل الاداء سجالا بين الفريقين حتى الدقيقة 40 حيث نجح العربي في إضافة الهدف الثاني عن طريق يوسف المساكني، وبعد هذا الهدف بخمس دقائق تمكن الدحيل من تسجيل هدف التعادل عن طريق لاعبه ميشيل اولنجا في الدقيقة 45 من ضربة جزاء لينتهي الشوط الأول بالتعادل /2 – 2/.

وبدأ الشوط الثاني بقوة من الفريقين، كل منهما يبحث عن تسجيل هدف التقدم، وتعددت محاولاتهما حتى الدقيقة 50، وبعدها تمكن الدحيل من تسجيل الهدف الثالث في المباراة في الدقيقة 53 عن طريق ادملسون، وبحث العربي عن العودة من جديد للمباراة بتسجيل هدف التعادل وكانت له محاولة في الدقيقة 57 عن طريق لاعبه مهرداد محمدي كشمرزي، كما أضاع لاعب الدحيل عبدالله عبدالسلام الأحرق فرصة تسجيل الهدف الرابع لفريقه في الدقيقة 64 وهو في مواجهة محمود ابراهيم ابوندى حارس مرمى العربي.

ومن جانبه سعى العربي من جديد لتحقيق التعادل وكانت له أكثر من محاولة أبرزها من المساكني في الدقيقه 68، أما في الدقيقة 69 فسدد ادواردو بيريرا رودريغيز لاعب الدحيل كرة قوية من خارج منطقة 18 يارده لكنها مرت قريبة من القائم الايمن لمرمى العربي، وفي الدقيقة 72 أضاع ارون اينار مالمكويست فرصة تسجيل هدف التعادل للعربي، كما نجح صلاح زكريا حسن حارس مرمى الدحيل في منع العربي من تحقيق التعادل عندما نجح في إبعاد كرة مهرداد محمدي كشمرزي إلى ضربة ركنية في الدقيقة 75.

وعاد صلاح زكريا مرة أخرى ومنع العربي من تسجيل التعادل بعد أن أمسك بتسديدة عبدالعزيز الأنصاري في الدقيقة 80، وبعد مضي 85 دقيقة من زمن المباراة كثف كل من الفريقين المحاولات نحو مرمى منافسه: العربي بهدف التعادل، والدحيل ساعيا إلى تعزيز تقدمه.

وفي الدقيقة 91 أخرج حكم المباراة البطاقة الحمراء للاعب الدحيل ادملسون ليكمل فريقه المباراة بـ10 لاعبين، وفي الدقيقة 92 كنات هناك محاولة للعربي عن طريق سبستيان سوريا من ضربة رأسية، بعدها تعددت المحاولات بين الفريقين لكنها لم تغير في نتيجة المباراة، حتى أعلن الحكم عن نهاية اللقاء بفوز الدحيل على العربي بنتيجة /3 – 2/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format