😎 LifeStyle🌍 World🦠Coronavirus

Airplanes turn into fancy restaurants to cope with Covid losses

طائرات تتحول إلى مطاعم فاخرة لمواجهة خسائر كورونا

Doha: In an effort to make up for the significant losses suffered by the global aviation industry from the Corona pandemic, airlines around the world are using innovative ways to generate some revenue by using their airport-based aircraft, including turning some of these planes into restaurants and opening them to customers.

Japan’s All Nippon Airways has resorted to serving a first-class meal on a parked plane for $540 per meal.

The Japanese company began serving Wednesday, at the restaurant it called “Restaurant With Wings,” and added more booking opportunities for April after it was sold quickly. According to BBC Arabic.

According to media reports, the company received 56 guests on the first day, and made customers choose between dining in a first-class seat for $540, or a meal on a business class seat for $270.

But Singapore Airlines preceded its Japanese counterpart in implementing this unique idea about five months ago, when it announced the conversion of two a380 sit-ins parked to temporary restaurants, in a move to earn some money after flight suspension due due to the Corona virus. According to Sputnik, quoting The Business Times.

Singapore Airlines confirmed at the time that all seats in its temporary restaurants were booked within 30 minutes of the announcement, with about half of the seats on each aircraft available, in line with restaurant safety guidelines for safe distance.

The global aviation industry faces its toughest survival challenge ever, amid strict quarantine and travel restrictions in many countries that have already crippled some airlines.

الدوحة: في محاولة لتعويض الخسائر الكبيرة التي تكبدها قطاع الطيران العالمي جراء جائحة كورونا، تلجأ شركات طيران حول العالم إلى طرق مبتكرة لتحقيق بعض الإيرادات باستخدام طائراتها الرابضة في المطارات، منها تحويل بعض هذه الطائرات إلى مطاعم وفتحها أمام الزبائن.

شركة خطوط (أول نيبون) الجوية اليابانية لجأت، إلى تقديم وجبة طعام من وجبات الدرجة الأولى على متن طائرة متوقفة مقابل 540 دولارا للوجبة.

وبدأت الشركة اليابانية في تقديم الخدمة الأربعاء، في المطعم الذي أطلقت عليه اسم “مطعم ذو أجنحة”، وأضافت المزيد من فرص الحجز لشهر أبريل بعد بيعها بسرعة. بحسب بي بي سي العربية.

ويشار وفق تقارير إعلامية إلى أن الشركة استقبلت في اليوم الأول 56 ضيفاً، وخيرّت الزبائن بين تناول الطعام في مقعد الدرجة الأولى مقابل 540 دولاراً، أو تناول الوجبة على مقعد من درجة رجال الأعمال مقابل 270 دولار.

لكن شركة الخطوط الجوية السنغافورية سبقت نظيرتها اليابانية في تنفيذ هذه الفكرة الفريدة قبل نحو 5 أشهر، حيث أعلنت حينها تحويل طائرتين من طراز “A380″ متوقفتين إلى مطاعم مؤقتة، في خطوة لربح بعض الأموال بعد تعليق الرحلات بسبب فيروس كورونا. بحسب وكالة سبوتنيك، نقلاً عن ذا بيزنيس تايمز”.

وأكدت شركة الطيران السنغافورية حينها أن جميع المقاعد في مطاعمها المؤقتة تم حجزها في غضون 30 دقيقة من الإعلان عنها، مبينة أن نحو نصف المقاعد في كل طائرة ستكون متاحة، بما يتماشى مع إرشادات السلامة في المطاعم بشأن المسافة الآمنة.

وتواجه صناعة الطيران العالمية أصعب تحدياتها على الإطلاق للبقاء على قيد الحياة، وسط الحجر الصحي الصارم وقيود السفر في العديد من الدول التي شلت بالفعل بعض شركات الطيران.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format