🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

German scientists: effective substance that neutralizes covid-19 discovered

علماء ألمان: التوصل لمادة فعالة تُبطل مفعول “كورونا” 

Doha: In a parallel process of producing vaccines against Coronavirus, scientists around the world are continuing research and experiments to produce a sustainable “medicine” that can effectively eliminate the epidemic.

As a result, a German research team has announced discovering a new active substance that can protect cells from Covid virus infection, Deutsche Welle quoted health issues website Hail BraxesNet as saying.

Researchers from the University of The Rheinsch Friedrich Velheim in Bonn and the Cesar Research Center have isolated a molecule that could open up new ways to fight the coronavirus, the website said.

The specifications of the new active component are identical to the spiky protein in the coronavirus, which links itself to cells to infect them. In the laboratory, researchers concluded that the new active component is capable of preventing the virus from penetrating cells, and the results were presented in the scientific journal Angiovanter Shimi, as reported by Innovation Origins.

The team of scientists stated that the new active ingredient called “Aptmar” is a short DNA sequence composed mainly of chromosomes, and this DNA strain has the characteristic of being associated with other molecules.

The scientific team did not use coronaviruses, but so-called pseudoviruses equipped with the spiky protein , but they do not cause any diseases. “We now need to see if our results are also effective when using real viruses,” said Professor Michael Phamlok of the Lams Institute, who also works in partnership with the Cesar Research Centre in Bonn.

If these results are confirmed in the medium term, for example, a type of nasal spray can be provided that can protect against corona. But until then, further studies are needed, which will certainly take months, and the world will have no choice but to accelerate vaccination to curb the deadly virus.

الدوحة: في مسار مواز لإنتاج لقاحات مضادة لفيروس كورونا، يواصل العلماء حول العالم الأبحاث والتجارب لإنتاج “دواء” مستدام يمكنه القضاء بشكل فعال على الوباء.

ومن ضمن النتائج المبشرة في هذا السياق، تم الإعلان عن توصل فريق بحث ألماني إلى مادة فعالة جديدة يمكن أن تحمي الخلايا من عدوى فيروس كوفيد، وذلك بحسب دويتشه فيله نقلاً عن موقع “هايل براكسس نيت” المهتم بقضايا الصحة.

وأوضح الموقع أن باحثون من جامعة “راينشه فريدريش فيلهيم” بمدينة بون ومركز الأبحاث “سيزار” قاموا بعزل جزيء يمكن أن يفتح طرقا جديدة لمكافحة فيروس كورونا.

وتتطابق مواصفات المكون النشط الجديد بالبروتين الشائك في فيروس كورونا الذي يرتبط بالخلايا من أجل إصابتها.. ففي المختبر توصل الباحثون إلى أن العنصر النشط الجديد قادر على منع الفيروس من اختراق الخلايا، وتم عرض النتائج في المجلة العلمية “آنغيفانتر شيمي”، كما جاء في موقع “إينوفايشن أوريجينس”.

وذكر فريق العلماء أن العنصر النشط الجديد المسمى “أبتمر” هو من سلاسل الحمض النووي الريبي منقوص الأكسجين القصيرة المتكونة بالأساس من كروموسومات، وتمتلك سلالة الحمض النووي هذه خاصية الارتباط بجزيئات أخرى.

ولم يستخدم الفريق العلمي فيروسات كورونا ولكن ما يسمى بالفيروسات الزائفة مجهزة بالبروتين المشوك، إلا أنها لا تسبب أي أمراض. وقال البروفيسور مايكل فامولوك من معهد “لايمس”، والذي يعمل بشراكة أيضا مع مركز الأبحاث “سيزار” في بون، في هذا الصدد: “علينا الآن أن نرى ما إذا كانت نتائجنا فعالة أيضا عند استعمال فيروسات حقيقية”.

وفي حال تم تأكيد هذه النتائج على المدى المتوسط​​، على سبيل المثال، يمكن توفير نوع من رذاذ الأنف بإمكانه الحماية من الإصابة بكورونا. لكن حتى ذلك الحين، يلزم إجراء المزيد من الدراسات التي ستستغرق بالتأكيد شهورا، ولن يبقى أمام العالم سوى الإسراع في التلقيح لكبح الفيروس الفتاك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format