😎 LifeStyle🌍 World🦠Coronavirus

New travel procedures in European countries

تعرف على إجراءات السفر الجديدة بالدول الأوروبية 

Doha: Some EU countries are experiencing a new epidemic wave as authorities seek to expand vaccination campaigns, prompting officials to tighten travel and border control procedures.

According to Euronews, a number of major European countries have tightened some restrictions, including:

 

Italy

Italy plans to impose a five-day quarantine on all travellers from EU countries, health ministry sources said Tuesday.

Passengers will have to show a negative Covid-19 test result before heading to the country, and undergo further tests after the quarantine phase is over. 

Italy is currently following the same procedures with those coming from countries outside the European Union.

 

Germany

In Germany, authorities said they would tighten land border controls for a period of one to two weeks. 

“It doesn’t matter from what country you are, from Poland, France or Denmark, everyone should expect to be monitored at the border,” Interior Minister Horst Seehofer said in a statement.

Seehofer also noted that arrests to investigate the Covid -19 issue would take place in German territory, within a maximum of 30 kilometres from the border, and stressed that police officers could fine any undocumented traveller who does not carry a virus-free certificate.

 

Spain

In Spain, the authorities have tightened health measures, particularly for the wearing of masks, which are now also compulsory outdoors, as it is not possible to maintain a distance of one and a half metres between people.

Spain is moving towards the use of the “Corona Vaccine Certificate” before the summer to save the tourism season.

The Official Gazette published a government resolution eliminating exceptions to physical distancing, with the decision to be introduced on Wednesday. 

Now Spaniards will have to wear masks even during exercise or while going to the beach.

As the Spanish government tries to speed up vaccination campaigns, there are fears of a fourth full closure, with this week’s high infection rate of 149 per 100,000 people, up from 129 per 100,000 last week.

 

Portugal

Since Monday, Portugal has tightened health measures to curb the spread of the CORONA virus, including greater restrictions on travel to and from the European Union, with some European countries experiencing waves of the Covid-19 epidemic.

The government said that arrivals from EU countries with more than 500 infections per 100,000 people must quarantine themselves for 14 days, and that the border will be closed if they are not coming for business-related reasons.

Covid-19: Wave intensifies in France, Merkel calls for “commitment” and Portugal tightens travel restrictions

The list published by the Portuguese Government included 11 European countries, including France and Italy. In the other 15 European countries, where 150 infections per 100,000 citizens are infected, travel to Portugal will only be permitted for reasons described as “basic”. Among those countries are the Netherlands and Germany. Portugal’s borders remain closed to travellers from the United Kingdom and Brazil, with the exception of deportation flights.

 

France

So far, France has not changed its travel procedures, but President Emmanuel Macron, who is expected to address the French on Wednesday, may announce new measures. France will very soon record a record number of Covid -19 patients admitted to intensive care, with the government reported on Monday that 4,872 people infected with the epidemic are currently in intensive care units.

This figure is not far from the highest figure recorded in November 2020, when the country was experiencing an accelerated spread of the virus, with 4,919 patients in intensive care rooms. The high number increases the pressure on the medical sector, which is suffering from a shortage of supplies, and some doctors have recently warned that hospitals may be forced to refuse to receive some of the patients in care units to make room for certain medical conditions.

الدوحة: تشهد بعض بلدان الاتحاد الأوروبي موجة وبائية جديدة توازياً مع سعي السلطات إلى توسيع حملات التطعيم، ما دفع بالمسؤولين إلى تشديد الإجراءات المتعلقة بالسفر وضبط الحدود.

ووفق موقع “يورونيوز” فقد شددت عدد من الدول الأوروبية الرئيسية من بعض القيود ومنها :

 

إيطاليا

تخطط إيطاليا لفرض حجر صحي لمدّة خمسة أيام على كل المسافرين الوافدين إليها من دول الاتحاد الأوروبي، بحسب ما ذكرته مصادر في وزارة الصحة، الثلاثاء.

وسيكون على المسافرين إظهار نتيجة فحص كوفيد-19 سلبية قبل توجههم إلى البلاد، والخضوع لاختبارات أخرى بعد انتهاء مرحلة الحجر. 

وتتبع إيطالياً حالياً الإجراءات نفسها مع الوافدين إليها من الدول خارج الاتحاد الأوروبي.

 

ألمانيا

في ألمانيا،  قالت السلطات إنها ستشدد المراقبة الحدودية البرية لفترة تمتد من أسبوع إلى أسبوعين. 

وقال وزير الداخلية هورست سيهوفر في بيان “لا يهم من أي بلد أنت، من بولندا، فرنسا أو الدنمارك، على الجميع أن يتوقع خضوعه للمراقبة عند الحدود”.

وأشار سيهوفر أيضاً إلى أن عمليات التوقيف للتحقق في مسألة كوفيد-19 ستتم في الأراضي الألمانية، في منطقة تبعد عن الحدود 30 كيلومتراً بالحد الأقصى، وأكد أن بإمكان عناصر الشرطة تغريم أي مسافر لا يحمل أوراقاً تثبت عدم إصابته بالفيروس.

 

إسبانيا

في إسبانيا،  شددت السلطات الإجراءات الصحية المفروضة خصوصاً لناحية لبس الكمامات التي أصبحت الآن إجبارية في الخارج أيضاً، حيث من غير الممكن الحفاظ على مسافة متر ونصف المتر بين الأشخاص.

وتتجّه إسبانيا نحو تعميم استخدام “شهادة لقاح كورونا ” قبل الصيف لإنقاذ موسم السياحة.

ونشرت الجريدة الرسمية قراراً حكومياً يلغي الاستثناءات المتعلقة بالتباعد الجسدي، على أن يبدأ العمل بالقرار اليوم الأربعاء. 

والآن سيتعين على الإسبان ارتداء الكمامات حتى خلال ممارسة الرياضة أو خلال ذهابهم إلى الشاطئ.

وفيما تحاول الحكومة الإسبانية الإسراع في حملات التطعيم، هناك مخاوف من فرض إغلاق رابع تام في ظلّ ارتفاع نسب الإصابات التي بلغت هذا الأسبوع معدل 149 إصابة لكل 100 ألف نسمة بدل 129 لكل مئة ألف نسمة الأسبوع الفائت.

 

البرتغال

منذ أمس الإثنين، شدّدت البرتغال الإجراءات الصحية المفروضة لكبح انتشار فيروس كورونا، بما فيها تقييد حركة السفر بشكل أكبر من وإلى الاتحاد الأوروبي، حيث تشهد بعض البلدان الأوروبية موجات من وباء كوفيد-19.

وقالت الحكومة إن على الوافدين من دول الاتحاد الأوروبي حيث تزيد نسبة الإصابة عن 500 إصابة لكل 100 ألف نسمة أن يحجروا أنفسهم لمدة 14 يوماً، كما أن الحدود ستكون مغلقة بوجههم في حال لم يكونوا قادمين لأسباب مرتبطة بالأعمال.

كوفيد-19: الموجة تشتدّ في فرنسا وميركل تدعو إلى “الالتزام” والبرتغال تشدد قيود السفر

وضمّت القائمة التي نشرتها الحكومة البرتغالية 11 بلداً أوروبياً بينها فرنسا وإيطاليا. وفي البلدان الأوروبية الأخرى الـ15، حيث تبلغ نسبة الإصابات 150 إصابة لكل 100 ألف مواطن، لن يسمح السفر إلى البرتغال إلاّ لأسباب توصف بـ”الأساسية”. ومن بين تلك البلاد هناك هولندا وألمانيا. وتبقى حدود البرتغال مغلقة بوجه المسافرين إليها من المملكة المتحدة والبرازيل، باستثناء رحلات الترحيل.

 

فرنسا

حتى الآن لم تغيّر فرنسا في إجراءات السفر المفروضة ولكن الرئيس إيمانويل ماكرون الذي من المتوقع أن يخاطب الفرنسيين غداً الأربعاء، قد يعلن عن إجراءات جديدة. وستسجّل فرنسا قريباً جداً عدداً قياسياً من مرضى كوفيد-19 الذي أدخلوا العناية المركزة، إذ ذكرت الحكومة من الإثنين أن 4.872 مصاباً بالوباء موجودون حالياً في وحدات العناية الفائقة.

وهذا الرقم لا يبعد كثيراً عن أعلى رقم سجل في تشرين الثاني-نوفمبر من عام 2020، حيث كانت البلاد تشهد تسارعاً في انتشار الفيروس، وبلغ عدد المرضى آنذاك 4.919 شخصاً في غرف العناية الفائقة. ويزيد ارتفاع الرقم من الضغط على القطاع الطبي الذي يعاني من نقص في العديد والإمدادات، وحذر بعض الأطباء مؤخراً من أن المستشفيات قد تصبح مجبرة على رفض استقبال بعض المصابين في وحدات العناية لإفساح المجال أمام حالات طبية معيّنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
81
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format