😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Broadway’s Diana musical to be shown first on Netflix

عرض المسرحية الموسيقية “ديانا” من إنتاج برودواي للمرة الأولى سيكون على نيتفليكس

Reuters

Doha: A new musical about Princess Diana will premiere on Netflix before a planned opening on Broadway in December, producers said on Tuesday, in an innovative move to promote the project.

In one of the first Broadway shows to announce a firm date following a pandemic-induced shutdown of more than a year, “Diana: The Musical” will have its opening night on stage on Dec. 16.

But it will be released ahead of that on Netflix on Oct. 1, the producers said, in what is thought to be the first such arrangement for a new stage show.

“The chance to share our show, first with Netflix’s global audience, and then welcoming a live audience back on Broadway, is something we’ve all been dreaming about for more than a year,” they said in a statement.

Broadway theaters shut down in mid-March 2020 due to the coronavirus pandemic. The closure now officially extends to June 2021 but the theatrical community in New York is eyeing September at the earliest for live musicals and plays to get back up and running.

Live theater, which thrives on close contacts between actors, requires backstage crews to work in cramped conditions and needs large audiences to survive financially, is expected to be the last cultural event to return after the pandemic.

“Diana: The Musical,” was in preview just before the Broadway shutdown but had not officially opened. The Netflix presentation was filmed in 2020 with the cast.

It tells the story of Diana from a young bride through her unhappy marriage to Prince Charles, the heir to the British throne. Diana died in a Paris car crash at the age of 36.

The music for the show was written by David Bryan, the keyboard player with American rock band Bon Jovi. 

رويترز – ترجمة WGOQatar 

قال منتجون يوم الثلاثاء إن مسرحية موسيقية جديدة عن الأميرة ديانا ستُعرض لأول مرة على نيتفلكس قبل الافتتاح المقرر في برودواي في ديسمبر، في خطوة مبتكرة للترويج للمشروع.

في واحدة من أولى عروض برودواي للإعلان عن تاريخ ثابت بعد الإغلاق الناجم عن الوباء لأكثر من عام ، “ديانا: المسرحية الموسيقية” ستكون ليلة الافتتاح على خشبة المسرح في 16 ديسمبر.

ولكن سيتم إصدارها قبل ذلك على نيتفلكس في 1 أكتوبر، كما صرّح المنتجون، في ما يعتقد أنه أول ترتيب من نوعه لعرض مسرحي جديد.

“إن فرصة مشاركة برنامجنا، أولاً مع جمهور نيتفلكس العالمي، ثم الترحيب بالجميع في عرض مباشر في برودواي، هو شيء كنا نحلم به جميعاً منذ أكثر من عام.” صرح المنتجون.

أغلقت مسارح برودواي أبوابها في منتصف مارس 2020 بسبب وباء كورونا. وسيمتد الإغلاق الآن رسمياً إلى يونيو 2021 ولكن المجتمع المسرحي في نيويورك يتطلع إلى سبتمبر كأقرب وقت ممكن لعودة المسرحيات الموسيقية المباشرة.

المسرح الحي، الذي يزدهر على الاتصالات الوثيقة بين الجهات الفاعلة، يتطلب طواقم وراء الكواليس للعمل في ظروف صعبة ويحتاج إلى جماهير كبيرة للبقاء على قيد الحياة مالياً، ومن المتوقع أن يكون الحدث الثقافي الأخير للعودة بعد الوباء.

كان العرض الموسيقي “ديانا: المسرحية الموسيقية” قيد الترويج قبل اغلاق برودواي ولكن لم يتم افتتاحه رسمياً. وتم تصوير عرض نيتفلكس في عام 2020 مع الممثلين.

يحكي قصة ديانا من عروس شابة من خلال زواجها التعيس من الأمير تشارلز، وريث العرش البريطاني. وتوفيت ديانا في حادث سيارة في باريس عن 36 عاما.

كتب الموسيقى للعرض ديفيد براين، عازف الكيبورد مع فرقة الروك الأمريكية بون جوفي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format