😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

‘Game of Thrones’ play aims to bring Westeros to Broadway

مسرحية “غايم أوف ثرونز” تنوي جلب ويستروس إلى برودواي

Reuters

LOS ANGELES: “Game of Thrones” and the fictional world of Westeros will come to life in a stage play that producers said on Tuesday they hope to bring to Broadway, London’s West End and Australia starting in 2023.

The play will tell the story of the Great Tourney at Harrenhal, a contest that took place 16 years before the “Game of Thrones” series on HBO. It will feature characters, including Ned Stark and Jaime Lannister who were popular in the TV series.

The tourney was mentioned in the original series and in George R.R. Martin’s novels, “A Song of Ice and Fire,” which inspired the show.

“Few in Westeros knew the carnage to come when highborn and smallfolk alike gathered at Harrenhal to watch the finest knights of the realm compete in a great tourney,” Martin said in a statement.

“Now, at last, we can tell the whole story,” added Martin, who is working with playwright Duncan MacMillan on the stage production.

“Game of Thrones,” a medieval fantasy series, was a global phenomenon for HBO, a unit of AT&T Inc. The network is developing several “Game of Thrones” TV prequels as well, including “House of the Dragon,” which is set 300 years before the original series.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

لوس انجلوس: ستدب الحياة في “غايم أوف ثرونز” والعالم الخيالي من ويستروس في مسرحية صرّح المنتجون يوم الثلاثاء أنهم يأملون في أخذها إلى غربي لندن واستراليا ضمن برودواي ابتداءً من عام 2023.

ستحكي المسرحية قصة المنافسة العظيمة في هارينهول، وهي مسابقة جرت قبل 16 عامًا من سلسلة “غايم أوف ثرونز” التي عرضت على شبكة إتش بي أو. وستضم شخصيات، بما في ذلك نيد ستارك وجيمي لانيستر اللذان يتمتعان بشعبية في المسلسل التلفزيوني.

وقد ذكرت المنافسة في السلسلة الأصلية وفي روايات جورج ر. ر. مارتن، ” أ سونغ أوف آيس أند فاير”، التي ألهمت العرض

وقال مارتن في بيان: “قلة قليلة في ويستروس عرفت المذبحة التي حصلت عندما اجتمع النبلاء “هايبورن” والفقراء “سمولفوك” على حد سواء في هارينهول لمشاهدة أفضل فرسان المملكة تتنافس في مسابقة عظيمة. “.

الآن, وأخيراً, نستطيع إخبار القصة بأكملها” ، وأضاف مارتن، الذي يعمل مع الكاتب المسرحي دنكان ماكميلان على إنتاج المسرح

“غايم أوف ثرونز” ، سلسلة الخيال في القرون الوسطى ، التي كانت ظاهرة عالمية لشبكة إتش بي أو، وهي شركة من شركات آي تي أند تي. الشبكة تطور العديد من القصص السابقة لقصة “غايم أوف ثرونز”، بما في ذلك “هاوس أوف ذا دراغون”، الذي تدور أحداثه 300 سنة قبل السلسلة الأصلية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format