🌍 World🧥Fashion

Nike sues company that made ‘Satan Shoes’ with Lil Nas X

نايكي تقاضي الشركة التي صنعت “الأحذية الشيطانية” مع ليل ناز إكس

Reuters

LOS ANGELES: Athletic shoe maker Nike Inc on Monday sued a New York-based company that produced “Satan Shoes” purported to contain a drop of human blood as part of a collaboration with “Old Town Road” rapper Lil Nas X.

Nike said in the lawsuit that the company, MSCHF Product Studio Inc, infringed on and diluted its trademark with the black-and-red, devil-themed shoes, which went on sale online on Monday. Lil Nas X is not named as a defendant in the suit.

The shoes are customized Nike Air Max 97 sneakers that contain red ink and “one drop of human blood” in the sole, according to a website describing the 666 pairs of limited edition shoes. The back of one shoe says “MSCHF” and the other says “Lil Nas X.”

Several media outlets reported that the shoes sold out in less than one minute at a cost of $1,018 per pair. Lil Nas X said on Twitter he would choose the recipient of the 666th pair from social media users who circulated one of his tweets.

Nike, in its lawsuit filed in federal court in New York, said the shoes were produced “without Nike’s approval and authorization,” and the company was “in no way connected with this project.”

“There is already evidence of significant confusion and dilution occurring in the marketplace, including calls to boycott Nike in response to the launch of MSCHF’s Satan Shoes based on the mistaken belief that Nike has authorized or approved this product,” the lawsuit said.

Nike asked the court to immediately stop MSCHF from fulfilling orders for the shoes and requested a jury trial to seek damages.

Representatives for Lil Nas X and MSCHF did not immediately respond to requests for comment.

The Grammy-winning rapper, 21, on Friday released a video for new song “Montero (Call Me By Your Name)” 

رويترز – ترجمة WGOQatar 

لوس انجليس: تقاضي شركة الأحذية الرياضية نايكي الشركة التي أنتجت “الأحذية الشيطانية” ومقرها نيويورك يوم الاثنين، بزعمها أنها تحتوي على دم بشري كجزء من التعاون مع مغني الراب ليل ناز إكس الذي غنى “أولد تاون رود”

وصرّحت شركة نايكي في الدعوى القضائية أن شركة “إم إس سي إتش إف” الفنية انتهكت علامتها التجارية بالأحذية ذات الطابع الشيطاني باللونين الأسود والأحمر، والتي كانت معروضة للبيع عبر الإنترنت يوم الاثنين. ولم يُذكر اسم ليل ناز إكس كمدعى عليه في الدعوى.

والأحذية الشيطانية هي عبارة عن أحذية نايكي إير ماكس 97 الرياضية التي تحتوي على الحبر الأحمر و “قطرة واحدة من الدم البشري” في النعل، وفقاً لموقع على شبكة الانترنت حيث تصف أزواج الأحذية المسماة 666 بأنها طبعة محدودة. ويوجد على الجزء الخلفي من الحذاء “إم إس سي إتش إف” والطرف الآخر “ليل ناز إكس”

وذكرت العديد من وسائل الإعلام أن الأحذية بيعت كلها في أقل من دقيقة واحدة بتكلفة 1018 دولارًا لكل زوج. حيث نشر ليل ناز إكس على تويتر إنه سيختار المتلقي للزوج 666 من مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي الذين تداولوا إحدى تغريداته.

وقالت شركة نايكي في دعواها التي رفعتها أمام المحكمة الفدرالية في نيويورك إن الأحذية تم إنتاجها “دون موافقة نايكي وتخويلها”، وأن الشركة “لا علاقة لها بأي حال من الأحوال بهذا المشروع”.

وقالت الدعوى أن هناك بالفعل أدلة على ارتباك كبير وتمييع يحدث في السوق، بما في ذلك دعوات لمقاطعة نايكي ردا على إطلاق الأحذية الشيطانية “إم إس سي إتش إف” على أساس الاعتقاد الخاطئ بأن نايكي قد أذنت أو وافقت على هذا المنتج”.

وطلبت نايكي من المحكمة أن تمنع على الفور شركة “إم إس سي إتش إف” من تصنيع الأحذية وطلبت محاكمة بوجود هيئة محلفين للحصول على تعويضات.

ولم يرد ممثلو ليل ناز إكس و “إم إس سي إتش إف” على الفور على الطلبات للتعليق.

ليل ناز إكس هو مغني راب حائز على جائزة غرامي ، يبلغ 21 عاما ، صوّر يوم الجمعة مقطع فيديو لأغنية جديدة “مونتيرو (كول مي باي يور نايم)”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format