💉 Health🦠Coronavirus

MOPH Announces People Over 40 are Now Eligible for Vaccine

الصحة تعلن خفض الحد العمري للحصول على التطعيم إلى أربعين عاما

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) has announced that it has lowered the age threshold for COVID-19 vaccine eligibility to 40 years of age.

The change comes as part of the phased roll-out of the National COVID-19 Vaccination Program, which prioritizes those members of the population most at risk from COVID-19.

More than 765,000 doses have been administered since the start of the campaign to older people, those with chronic conditions, healthcare workers and other key essential workers, MOPH added.

The lowering of the age threshold for vaccine eligibility to 40 years means the current priority groups for COVID-19 vaccinations are as follows:

1) People aged 40 years of age and above regardless of their health conditions

2) People with moderate chronic medical conditions

3) Additional healthcare professionals and other key workers in different ministries and industries, including teachers and administration staff in education

In the past few weeks, the number of COVID-19 cases has risen continuously, leading to significant numbers of people being admitted to hospital and intensive care every day with severe symptoms. Since the start of the pandemic it is the elderly who have been most at risk from severe complications, but in this second wave of the virus the healthcare system is now seeing more younger people becoming sick and needing medical care. Lowering the age limit to 40 years will enable this age group to get vaccinated and reduce their risk.

The appointment process for vaccinations remains the same. People who are eligible for the vaccine at this stage will be contacted directly by Primary Health Care Corporation via SMS or phone call to arrange their appointment. People who meet the new 40 years of age and above eligibility criteria and who have already registered their interest online via the MOPH vaccine registration service will be given priority for appointments over the next three to four weeks

Anyone who has not already registered their interest in getting vaccinated can do so at www.MOPH.gov.qa

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة عن خفض الحد العمري للمستوفين لمعايير الحصول على التطعيم ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ إلى 40 عاما.

وأوضحت الوزارة أن ذلك يأتي في إطار التنفيذ التدريجي للبرنامج الوطني للتطعيم ضد /كوفيد-19/ والذي يتم فيه إعطاء الأولوية للأشخاص الأكثر عرضة للمخاطر الصحية المرتبطة بفيروس كورونا.

وأشارت إلى أنه منذ بداية حملة التطعيم وحتى الآن، تم إعطاء أكثر من 765 ألف جرعة من لقاحات /كوفيد-19/ لكبار السن وذوي الأمراض المزمنة وكوادر الرعاية الصحية والعاملين الأساسيين.

ولفتت إلى أن خفض الحد العمري للمستوفين لمعايير الحصول على التطعيم ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ إلى 40 عاما، يعني أن الفئات ذات الأولوية في الحصول على التطعيم خلال الفترة الحالية ستكون على النحو التالي:

1- الأشخاص بعمر أربعين عاما فما فوق بغض النظر عن حالاتهم الصحية.

2- الأشخاص الذين يعانون من حالات مرضية مزمنة متوسطة الشدة.

3- والمزيد من كوادر الرعاية الصحية والعاملين الأساسيين الآخرين من مختلف الوزارات والقطاعات، بما في ذلك المعلمون والكوادر الإدارية بالمرافق التعليمية.

وذكرت وزارة الصحة العامة أن دولة قطر شهدت في الأسابيع القليلة الماضية ارتفاعا مستمرا في عدد حالات الإصابة بـ /كوفيد-19/ مما تسبب في إدخال أعداد كبيرة من المرضى للمستشفى ولوحدات العناية المركزة يوميا بسبب إصابتهم بأعراض مرضية شديدة.

ومنذ بداية جائحة /كوفيد-19/ كانت فئة كبار السن هي الفئة الأكثر عرضة لخطر الإصابة بمضاعفات شديدة في حال الإصابة بالفيروس، إلا أن نظام الرعاية الصحية يشهد الآن خلال هذه الموجة الثانية من الجائحة تعرض المزيد من المرضى الأصغر سنا لحالات مرضية حادة تتطلب رعاية طبية.

وسيسهم خفض الحد العمري للمستوفين لمعايير الحصول على التطعيم ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ إلى 40 عاما في تمكين أفراد هذه الفئة العمرية من الحصول على اللقاح وتقليل خطر تعرضهم للمرض.

وستظل عملية حجز مواعيد التطعيم كما هي دون تغيير، حيث تقوم فرق مؤسسة الرعاية الصحية الأولية بالتواصل مباشرة مع الأشخاص المستوفين لمعايير الحصول على اللقاح عبر الرسائل النصية القصيرة أو المكالمات الهاتفية لحجز مواعيد لهم.

وسيتم إعطاء الأولوية في مواعيد التطعيم خلال الأسابيع الثلاثة إلى الأربعة المقبلة للأشخاص بعمر 40 عاما فما فوق الذين يستوفون المعايير لتلقي اللقاح والذين سجلوا بالفعل رغبتهم في الحصول على اللقاح من خلال نظام التسجيل عبر الإنترنت على الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة.

ويمكن للأشخاص الراغبين في الحصول على اللقاح ولم يقوموا حتى الآن بتسجيل رغبتهم زيارة الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة www.MOPH.gov.qa ، لتسجيل رغبتهم إلكترونيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format