🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Joint WHO and China Report Reveals the Source of Coronavirus

تقرير مشترك للصحة العالمية والصين يكشف عن مصدر فيروس كورونا

Doha: A joint report by the World Health Organization (WHO) and China revealed that the transmission of the coronavirus to humans through an animal is a potential lyced hypothesis, as opposed to the complete exclusion of the hypothesis of a laboratory accident.

Experts stressed the need for further investigations involving a larger geographical scope in China and abroad, given the reported role of farm animals as intermediaries in the transmission of emerging diseases, al-Jazeera reported. According to the report of WHO and other Chinese experts.

They suggest the general theory of natural transmission of the virus from its animal source, most likely bats, to humans through an undetermined intermediate animal.

The report considers that the hypothesis of direct transmission from the source animal (or reservoir) to humans is possible to weighted.

Experts have not ruled out the theory of transmission through frozen meat, which Beijing suggests is possible.

The report recommends further studies on the basis of these three hypotheses and, in turn, excludes the possibility that the virus was transmitted to humans by a laboratory accident.

Former U.S. President Donald Trump’s administration has accused the Wuhan Institute of Viruses, which is conducting research on dangerous pathogens, of causing the virus to be deliberately or unintentionally leaked.

The experts indicated that they had not examined the hypothesis of intentional diversion and considered that leakage from a laboratory accident was highly unlikely.

The mission tasked with determining how the virus is transmitted to humans, whose work is critical to enhancing the chances of responding to any new pandemic that the world may experience, has had difficulty reaching China, which has been very reluctant to allow these multidisciplinary global experts from epidemiology to zoology to enter its territory.

Experts call for animal products from regions outside South-East Asia not to be neglected.

The team’s delay in issuing the study has repeatedly raised questions about whether the Chinese side is trying to distort conclusions to prevent Beijing from being accused of causing the epidemic

الدوحة: كشف تقرير مشترك لمنظمة الصحة العالمية والصين أن انتقال فيروس كورونا إلى الإنسان عبر حيوان فرضية محتملة إلى محتملة جدا، في مقابل استبعاد تام لفرضية تسرب الفيروس جراء حادث في مختبر.

وبحسب التقرير لخبراء منظمة الصحة العالمية وآخرين صينيين، شدد الخبراء على ضرورة إجراء تحقيقات أخرى تشمل نطاقا جغرافيا أكبر في الصين وخارجها، وذلك نظرا لما كتب عن دور حيوانات المزارع كوسيط في نقل الأمراض المستجدة، وفقًا لموقع الجزيرة.

ويرجح الخبراء النظرية العامة للانتقال الطبيعي للفيروس من مصدره الحيواني وهي على الأرجح الخفافيش، إلى الإنسان عبر حيوان وسيط لم يتم تحديده بعد.

ويعتبر التقرير أن فرضية الانتقال المباشر من الحيوان المصدر (أو الخزان) إلى الإنسان ممكنة إلى مرجحة.

ولم يستبعد الخبراء نظرية الانتقال عبر اللحوم المجمدة، وهي النظرية التي ترجحها بكين معتبرين أن هذا السيناريو ممكن.

ويوصي التقرير بمواصلة الدراسات على قاعدة هذه الفرضيات الثلاث ويستبعد في المقابل إمكان أن يكون الفيروس انتقل إلى الإنسان جراء حادث في مختبر.

وكانت إدارة الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترمب اتهمت معهد ووهان للفيروسات الذي يجري أبحاثا حول مسببات أمراض خطرة بالتسبب بتسريب الفيروس عمدا أم عن غير عمد.

وأشار الخبراء إلى أنهم لم يدرسوا فرضية التسريب العمد واعتبروا أن التسرب جراء حادث مختبر مستبعد تماما.

وواجهت البعثة المكلفة تحديد كيفية انتقال الفيروس إلى الإنسان والتي يعد عملها بالغ الأهمية لتعزيز فرص التصدي لأي جائحة جديدة قد يشهدها العالم، صعوبات في الوصول إلى الصين التي ترددت كثيرا في السماح لهؤلاء الخبراء العالميين متعددي الاختصاصات من الأوبئة إلى علم الحيوان بدخول أراضيها.

وخلص الخبراء في تقريرهم إلى أن دراسات سلسلة الإمداد لسوق هوانان وغيرها من أسواق ووهان لم تؤد إلى إيجاد أدلة على وجود حيوانات مصابة، لكن تحليل سلاسل الإمداد وفر معلومات مجدية لدراسات لاحقة محددة الأهداف خصوصا في مناطق مجاورة.

ويدعو الخبراء إلى عدم إهمال المنتجات الحيوانية المصدر القادمة من مناطق تقع خارج نطاق جنوب شرق آسيا.

وتأخر الفريق في إصدار الدراسة مرارا ما أثار تساؤلات حول ما إذا كان الجانب الصيني يحاول تحريف الاستنتاجات لمنع اتهام بكين بالتسبب في انتشار الوباء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format