🩺 Health📱 Technology

Model to Predict Severity of Allergy Season

علماء يطورون نموذجا لتوقع حدة موسم الحساسية في الجو

QNA – WGOQatar Translations 

London: Researchers from the University of Worcester in the United Kingdom have developed a model that will enable the potential level of pollen to be determined in the air, helping patients stay safe and avoid being in spaces that may further worsen their health, amid assurances that this model will help predict allergies each season.

In their study, published in the Science Advances Journal, researchers stated that no proactive data were available to predict the level of pollen in the atmosphere, noting that the scope of the forecast was only one day.

They pointed out that the consequences of having allergies are not limited to sneezing and red eyes, but rather a nightmare for people with asthma, due to the fact that it causes sleeping disorder, functional or academic imbalances, stressing that the application of the new model on a large scale will enable people who suffer from allergies to avoid being in certain places, and knowing whether they need preventive treatment from the allergy or not.

The researchers explained that they focused their study on grass pollen, which is one of the most prominent species of plants responsible for allergies. Professor Alexander Korsunsky, the lead author of the study, said, “We analyzed the levels of pollen concentrations in the atmosphere in several locations in Britain, France, Belgium and other countries. In northern Europe, we compared this data for years with recorded temperatures and precipitation. “

He also mentioned that the researchers noticed the importance of rain and heat in the process of some plants secreting pollen into the air, while the precipitation did not have any significance in the process of releasing these pollen into the air in other types of plants, saying, “these results lead us to the conviction that a different model should be defined for each region.”

Allergies affect between 10 and 20 % of the world’s population, according to the European Academy of Allergy and Clinical Immunology.

قنا

لندن: طور باحثون من جامعة /ورسستر/ البريطانية نموذجا يمكن من تحديد المستوى المحتمل لحبوب اللقاح في الجو، بما يساعد المصابين على الحفاظ على سلامتهم وتجنب التواجد في فضاءات قد تزيد من تأزيم حالتهم الصحية، وسط تأكيدات على أنه من شأن هذا النموذج المساعدة على توقع حدة الحساسية في كل موسم.

وذكر الباحثون، في دراستهم التي نشرتها مجلة /ساينس أدفانسز/، أنه لم تكن تتوافر من قبل أي بيانات استباقية لتوقع مستوى حبوب اللقاح في الجو، لافتين إلى أن نطاق التوقعات بشأن هذا الأمر كان لا يتعدى في السابق يوما واحدا.

ولفتوا إلى أن تبعات الإصابة بالحساسية لا تقتصر على العطس واحمرار العينين فحسب، بل باتت تشكل كابوسا للمصابين بالربو نظرا إلى تسببها في وجود اختلالات في النوم وفي الأداء الوظيفي أو الدراسي، مؤكدين أن تطبيق النموذج الجديد على نطاق واسع، سيمكن الأشخاص الذين يعانون من الحساسية من تجنب التواجد بأماكن معينة، ومعرفة ما إذا كانوا في حاجة لعلاج وقائي من المرض أم لا.

وأوضح الباحثون أنهم ركزوا في دراستهم على حبوب اللقاح من الفصيلة النجيلية، وهي من أبرز فصائل النباتات المسؤولة عن الحساسية، حيث قال الأستاذ ألكسندر كورقانسكي، المعد الرئيسي للدراسة، “حللنا مستويات تركز حبوب اللقاح في الغلاف الجوي في مواقع عدة في بريطانيا وفرنسا وبلجيكا وبلدان أخرى في أوروبا الشمالية، وقارنا هذه البيانات لسنوات مع تسجيل درجات الحرارة وكمية التساقطات”.

كما ذكر أن الباحثين لاحظوا أهمية وجود المطر والحرارة في عملية إفراز بعض النباتات للقاح في الجو، فيما لم يكن لهطول المطر أي أهمية في عملية اطلاق هذه اللقاحات في الهواء لدى أنواع أخرى من النباتات، قائلا “إن هذه النتائج تحيلنا إلى القناعة بضرورة تحديد نموذج مختلف لكل منطقة”.

تجدر الإشارة إلى أن حالات الحساسية تصيب ما بين 10 و20 في المئة من سكان العالم، وفقا للأكاديمية الأوروبية للحساسية وعلم المناعة السريري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format