🐎Various

Meinhardt Win Foil Title at Fencing Grand Prix of Qatar

الأمريكي جيريك مينهارد يتوج بطلا للجائزة الكبرى للمبارزة قطر ٢٠٢١

QNA

Doha: The United States’ Gerek Meinhardt and Russia’s Inna Deriglazova won the men’s and women’s foil gold medals at the Fencing Grand Prix of Qatar, which concluded its three-day competitions at Aspire Dome on Sunday.

The tournament witnessed the participation of 493 world champions and top ranked athletes from 51 countries amidst tight COVID-19 precautionary measures.

In the men’s final, Meinhardt overcame Japan’s Takahiro Shikine 15-11.

The American’s route to the final featured a quarter-final victory over Hong Kong’s Chun Yin Ryan Choi 15-11, followed by a 15-8 win over compatriot Race Imboden in the last four.

Shikine defeated Poland’s Michael Siess 15-11 in the quarter-finals and made the final with a narrow 15-14 victory over France’s Alexandre Ediri.

Ediri and Imboden each won bronze medals.

In the women’s final, Deriglazova faced China’s Chen Qingyuan and recorded a 15-5 win.

That came after Deriglazova won her quarter-final against compatriot Adelina Zagidullina 15-12 and earned 15-10 victory over France’s Ysaora Thibus in the semi-finals.

Chen made her way to the gold-medal duel with a 15-7 quarter-final victory over Turkey’s Irem Karamete and prevented an all-Russian final with a 15-13 victory over Marta Martyanova in the semi-finals.

Thibus and Martyanova won the bronze medals.

The Fencing Grand Prix is one of the most important tournaments hosted annually by Qatar Weightlifting and Fencing Federation (QWFF) since 2004.

HE Secretary-General of Qatar Olympic Committee Jassim Rashid Al Buainain crowned the winners in the presence of HE former President of Qatar Fencing Federation Sheikh Saoud bin Abdulrahman Al-Thani, Vice President of the International Fencing Federation Donald Anthony, President of Qatar Weightlifting and Fencing Federation Mohammed Yousef Al Mana and officials of the federation.

In remarks following the conclusion of the tournament, Secretary-General of QWFF Khalid Issa Al Hammadi expressed his happiness with the great success achieved by the Grand Prix championship this year, noting officials of the International Fencing Federation praised the great organization and the technical level of the tournament.

For his part, QWFF Assistant Secretary and head of the media committee Fahad Al Mulla said that the participation of Qatari players in the tournament was good at all levels, noting the great benefit of this paritiaption which confirms the confirms the development of the levels of the national team players.

Prior to the coronation ceremony, Qatar Weightlifting and Fencing Federation (QWFF) presented memorial shields to HE former President of Qatar Fencing Federation Sheikh Saoud bin Abdulrahman Al-Thani, HE Secretary-General of Qatar Olympic Committee Jassim Rashid Al Buainain, officials of Aspire Academy, and Vice President of the International Fencing Federation Donald Anthony.

قنا

الدوحة: توج اللاعب الأمريكي /جيريك مينهارد/ بلقب بطولة الجائزة الكبرى للمبارزة /قطر 2021/ في سلاح “الفلوريه” للرجال التي نظمها الاتحاد القطري لرفع الأثقال والمبارزة بنجاح كبير على مدار ثلاثة أيام داخل صالات أسباير وسط إجراءات احترازية مشددة، بينما ذهب لقب السيدات إلى الروسية /اينا ديرجلازوفا/، في ختام البطولة يوم الأمس، التي شهدت مشاركة 493 رياضيا من أبطال العالم والمصنفين الأوائل من 51 دولة.

ففي المباراة النهائية لفردي الرجال، ظفر الامريكي جيريك مينهارد باللقب بعد فوزه على منافسه الياباني تشي كين تاكاهيرو بنتيجة (15 -11)..فيما توجت الروسية اينا ديرجلازوفا باللقب بعد تخطيها عقبة الصينية تشين كوين جين بنتيجة (15-5) في المباراة النهائية لفردي السيدات.

وتعد بطولة الجائزة الكبرى للمبارزة، واحدة من أهم بطولات العالم التي يستضيفها الاتحاد القطري لرفع الأثقال والمبارزة بشكل سنوي منذ عام 2004، كما تعد البطولة الأفضل والتي يحرص المصنفون الأوائل على المشاركة فيها لارتباط نتائجها بالنقاط التي يكون لها تأثير كبير على التصنيف العالمي لنجوم العالم.

وقام سعادة السيد جاسم راشد البوعينين أمين عام اللجنة الأولمبية القطرية بتتويج الفائزين، في حضور سعادة الشيخ سعود بن عبد الرحمن آل ثاني رئيس الاتحاد القطري السابق للمبارزة، والسيد دونالد انطوني نائب رئيس الاتحاد الدولي للعبة، والسيد محمد يوسف المانع رئيس اتحاد رفع الاثقال والمبارزة ومسؤولي الاتحاد.

وفي تصريح له عقب ختام البطولة، أعرب خالد الحمادي أمين سر الاتحاد القطري لرفع الاثقال والمُبارزة عن سعادته بالنجاح الكبير الذي حققته بطولة الجائزة الكبرى هذا العام، فبعد سلسلة النجاحات التي تحققت في بطولات سلاح الايبيه كانت استضافة البطولة الخاصة بسلاح الفلوريه للمرة الأولى في قطر.. مشيرا إلى أن الاتحاد القطري تلقى إشادة من مسؤولي الاتحاد الدولي الذين أثنوا على التنظيم الرائع وأشادوا بالمستوى الفني للبطولة.

وقدم الحمادي الشكر إلى أكاديمية أسباير التي سخّرت كل إمكاناتها من أجل الوصول بالبطولة إلى النجاح المأمول خاصة في الدعم اللوجستي اللامحدود، كما أبدى سعادته بالمستوى الفني للبطولة والتنظيم الرائع.

من جانبه، أكد فهد الملا أمين السر المساعد باتحاد المبارزة ورفع الأثقال، رئيس اللجنة الاعلامية في تصريح له، أن مشاركة لاعبي ولاعبات المنتخب القطري في البطولة كانت جيدة على كافة المستويات.

وقال الملا في تصريح صحفي:” لا شك ستكون الاستفادة كبيرة جدا من هذه المُشاركة التي تؤكد تطور مستويات لاعبي ولاعبات العنابي، وهذا ما نسعى إليه في اتحاد المبارزة، حيث إن الجميع يهدف إلى صقل اللاعبين واللاعبات ليحصلوا على الخبرات التي تؤهلهم وتعدهم للمنافسة من خلال البطولات سواء العربية أو الآسيوية”.

بدوره، أعرب محمد السهلي مدير المنتخبات باتحاد المبارزة عن سعادته للنجاح الباهر للبطولة من الناحية الفنية والتنظيمية.

وقال السهلي في تصريح له:” بالنسبة لنا فإن المشاركة بأكبر عدد ممكن من لاعبينا الصغار والشباب هي المكسب الحقيقي الذي نسعى للحصول عليه مع كل نسخة، وأعتقد أننا نستفيد ونصقل خبرات لاعبينا الصاعدين بالاحتكاك مع أبطال اللعبة”..متوجها بالشكر إلى أكاديمية أسباير على ما تقدمه من دعم كبير للاتحاد لخروج البطولة في أفضل صورة ممكنة.

وفي سياق متصل، قام اتحاد المبارزة، قبيل انطلاق مراسم التتويج، بإهداء دروع تذكارية إلى سعادة الشيخ سعود بن عبد الرحمن آل ثاني الرئيس السابق للاتحاد القطري للمبارزة، وسعادة السيد جاسم راشد البوعينين أمين عام اللجنة الأولمبية القطرية ومسؤولي أكاديمية أسباير ودونالد انطوني نائب رئيس الاتحاد الدولي للعبة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format