💉 Health🦠Coronavirus

7 Out of 10 People Over 60 Received at Least One Vaccine Dose

٧ من بين كل ١٠ أشخاص فوق ٦٠ عاما تلقوا الجرعة الأولى من اللقاح

QNA

Doha: The Ministry of Public Health has announced that seven out of ten people over 60 years of age have received at least one COVID-19 vaccine dose since the start of Qatars National COVID-19 Vaccination Program.

The Ministry stated that 71.6 percent of people over 60 years of age and 72 percent of people over 70 years of age have now received at least one vaccine dose.

With the vaccination program progressing at pace, every day, hundreds more older people – the most vulnerable members of the population – are getting vaccinated against COVID-19 and becoming protected from its potentially devastating effects. People over 60 years of age can call 4027 7077 today to make their vaccination appointment.

All 27 primary health centers continue to offer vaccines to older people in a safe and comfortable environment and HMCs Home Healthcare Service teams are also playing a vital role by visiting patients homes to administer vaccines to housebound patients, as well as family and household members who closely interact with them.

With more than 75 percent of registered home care patients aged over 60 years, HMCs Home Healthcare Service is proving to be an incredibly important part of the strategy to protect older people from COVID-19. Each clinical team involved in the vaccination campaign is made up of four healthcare professionals, including two specialist nurses, a patient care assistant and a physician.

Since launching at the end of February, home care teams have helped to ensure that more than 1,000 home healthcare patients and 3,500 family members are now vaccinated.

Patients registered with HMCs Home Healthcare Service can call the newly established Hamad Home Healthcare Call Center on 4439 0111 for help and advice on home healthcare needs as well as the COVID-19 vaccination. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة، أن سبعة من بين كل عشرة أشخاص ممن هم فوق 60 عاما قد تلقوا الجرعة الأولى على الأقل من اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ منذ بداية البرنامج الوطني للتطعيم ضد الفيروس.

كما ذكرت وزارة الصحة، أن 71.6 بالمئة من الأشخاص الذين تزيد أعمارهم عن 60 عاما، و 72 بالمئة من الأشخاص الذين تزيد أعمارهم عن 70 عاما قد تلقوا الجرعة الأولى على الأقل من اللقاح.

ومع تقدم برنامج التطعيم بوتيرة سريعة، يتم تطعيم المئات من كبار السن، والفئات الأكثر عرضة لمضاعفات المرض ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ يوميا، لحمايتهم من أعراض وآثار الفيروس المدمرة والمحتملة.

ويمكن للأشخاص الذين يبلغون من العمر 60 عاما وما فوق ولم يحصلوا على التطعيم حتى الآن الاتصال على الرقم 40277077 لحجز موعد للتطعيم.

وتوفر جميع مراكز مؤسسة الرعاية الصحية الأولية البالغ عددها 27 مركزا، اللقاح المضاد لفيروس كورونا لكبار السن في بيئة آمنة ومريحة، كما أن فرق خدمات الرعاية الصحية المنزلية بمؤسسة حمد الطبية تلعب دورا حيويا من خلال زيارة منازل المرضى لإعطاء اللقاح للمرضى المقيمين في منازلهم، بالإضافة إلى توفير اللقاح لأفراد الأسرة، وسكان المنزل الذين يخالطونهم عن قرب.

وتمثل خدمة الرعاية الصحية المنزلية التابعة لمؤسسة حمد الطبية جزءا مهما للغاية من الاستراتيجية الهادفة لحماية كبار السن من خطر فيروس كورونا /كوفيد-19/ إذ أن أكثر من 75 بالمئة من مرضى الرعاية الصحية المنزلية المسجلين لدى الخدمة تزيد أعمارهم عن 60 عاما.

ويتألف كل فريق طبي مشارك في حملة التطعيم من أربعة متخصصين في الرعاية الصحية، بما في ذلك ممرضتان متخصصتان ومساعد صحي وطبيب.

وقدمت فرق خدمة الرعاية الصحية المنزلية المساعدة في ضمان حصول أكثر من 1000 مريض مسجل في خدمة الرعاية الصحية المنزلية و3500 فرد من أفراد أسرهم على التطعيم منذ إطلاق خدمة تطعيم مرضى الرعاية الصحية المنزلية في منازلهم في نهاية شهر فبراير.

ويمكن للمرضى المسجلين في خدمة الرعاية الصحية المنزلية الاتصال بمركز اتصال حمد للرعاية الصحية المنزلية المنشأ حديثا على الرقم 44390111 للاستفسار بما يتعلق باحتياجات الرعاية الصحية المنزلية وكذلك معلومات عن التطعيم المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format