📚Education

Educational Challenges for Educational Leaders Forum to Kick Off Tuesday

انطلاق ملتقى التحديات التعليمية للقيادات التربوية الثلاثاء المقبل

QNA

Doha: The activities of the “Educational challenges for educational leaders” forum, organized by Qitaf Educational Company, will kick off Tuesday.

To be held via video conferencing technology, the forum will be attended by Assistant Undersecretary for Educational Affairs at the Ministry of Education and Higher Education Fawzia Abdulaziz Al Khater, and a group of specialists and experts from inside and outside the State of Qatar.

Speaking to Qatar News Agency (QNA), Chairman of the Board of Directors of the Qitaf Educational Company Buthaina Abdullah Abdul Ghani Al Abdul Ghani said that the forum aims to motivate individuals and societies to adopt good morals and apply them, highlight humanitarian and societal role of all those who spreads moral advancement, which combines between true idealism and sincere motivation, and come up with essential recommendations to face the crises and challenges affecting the educational process’.

Over two days, she added, the forum will discuss the value of ‘trust between the student and the educational process’, which includes the school environment and the teacher, school administration, educational curricula and the impact of educational concepts such as respect, fear, and love on the student and the teacher, among others. 

قنا

الدوحة:  تنطلق يوم /الثلاثاء/ المقبل فعاليات ملتقى /التحديات التعليمية للقيادات التربوية/، الذي تنظمه شركة /قطاف/ التعليمية تحت شعار: /التحديات التعليمية للقيادات التربوية بين البنوة المخطوفة وأبوة النت/.

ويقام الملتقى عبر تقنية الاتصال المرئي، بمشاركة السيدة فوزية عبدالعزيز الخاطر الوكيل المساعد للشؤون التعليمية بوزارة التعليم والتعليم العالي، ونخبة من المتخصصين والخبراء من داخل وخارج دولة قطر.

وقالت السيدة بثينة عبدالله آل عبدالغني رئيسة مجلس إدارة شركة /قطاف التعليمية/، في تصريحات لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، إن الملتقى “يهدف لتحفيز الأفراد والمجتمعات على تبني الأخلاق الحميدة وتطبيقها، وتقديم النموذج الإنساني والمجتمعي لكل من ينشر الرقي الأخلاقي، الذي يجمع بين المثالية الحقة والدافعية الصادقة، والخروج بتوصيات جوهرية لمواجهة الأزمات والتحديات المؤثرة في مسار العملية التعليمية التربوية”.

وأضافت أن الملتقى سيناقش، على مدى يومين، قيمة “الثقة بين الطالب والعملية التعليمية” التي تشمل: بيئة المدرسة والمعلم، الإدارة المدرسية، والمناهج التعليمية وأثر المفاهيم التربوية /الاحترام، والخوف، والحب/ في الطالب والمعلم، وأدبيات الصدق والمصارحة بين المعلمين وطلبتهم واستثمارها تربوياً، وحفظ الأمن المجتمعي الفكري والأخلاقي، والوعي بحجم التحديات التي تواجه المنظومة التعليمية والتربوية بسبب الانفتاح العالمي واختلاف مصادر التلقي وتنوعها وسهولة انتشارها واتساع محتوياتها.

وتابعت: “نحن بوصفنا جهة تعليمية منظمة وعاملة في حقل التربية والتعليم، ننطلق من الدور العام المتمثل في المشاركة في إيجاد حلول تحقق الأهداف التي تساهم في إعداد أجيال لحياة يسودها الصلاح والنجاح وحمل هموم الشأن العام والمشاركة في إصلاحها، وماهي إلا امتداد لما أكد عليه مجلس الشورى في التوصيات الصادرة في فبراير 2021 في المحور التربوي والتعليمي والذي يؤكد على تبني كل ما يحث على تأصيل الدين السليم والعقيدة السمحاء التي تقوم على الفضيلة المتمسكة بمبادئها وأخلاقها”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format