🌍 World

Saudi Arabia sets 9 health controls for Hajj performance

السعودية تضع ٩ ضوابط صحية لأداء الحج

Doha: Saudi Arabia has put in place a set of controls for this year’s Hajj season.

MENA reported Friday afternoon that among those controls, pilgrims inside and outside must obtain the doses of the vaccine approved in the Kingdom against “Corona” before the beginning of the month of Dhul-Hijjah, the second dose shall be about a week before entering the Kingdom, and all the officials and workers of hajj must receive two doses of vaccine approved in the Kingdom against Corona, at least a week before the start of the mandate.

Saudi controls required the wearing of masks for all pilgrims working at all times, and to show a negative laboratory test result for the new Coronavirus (Covid-19), 72 hours before arrival in the Kingdom, as well as quarantine for 72 hours after arrival in Saudi Arabia, a 48-hour laboratory re-examination test must be undergone, through a contractor with the pilgrims field service provider.

The agency noted that among the Saudi controls also is that vaccination rate reaches 60% for the residents of the cities of Mecca and Medina of the target groups of vaccination, before the beginning of Dhu Al-Hajjah, and excluding the must vulnerable groups from Hajj.

The Kingdom also confirmed the limitation of the age groups of hajj between 18 and 60 years of age, and the coordination of the exit of the pilgrim from the residence outside the basic program with the application of the precautionary measures adopted.

Saudi controls stressed the need for physical spacing within the residence when sleeping at 1.5 meters between pilgrims, and to schedule the flow of pilgrims to groups, but not to exceed 100 pilgrims.

الدوحة: وضعت المملكة العربية السعودية مجموعة من الضوابط لموسم الحج هذا العام.

وبينت وكالة أنباء الشرق الأوسط “أ.ش.أ”، ظهر يوم الجمعة، أن من ضمن تلك الضوابط، ضرورة حصول حجاج الداخل والخارج على جرعات اللقاح المعتمدة في المملكة ضد “كورونا” قبل مطلع شهر ذي الحجة، على أن تكون الجرعة الثانية قبل دخول المملكة بنحو أسبوع، وحصول جميع المكلفين والعاملين في الحج على جرعتي اللقاح المعتمد في المملكة ضد كورونا، قبل بدء التكليف بما لا يقل عن أسبوع.

وألزمت الضوابط السعودية ارتداء الكمامة لجميع الحجاج العاملين في جميع الأوقات، وإظهار نتيجة فحص مخبري معتمد سلبية لفيروس كورونا المستجد “كوفيد 19″، قبل 72 ساعة من الوصول للمملكة، وكذلك الحجر لمدة 72 ساعة بعد الوصول إلى السعودية، على أن تتخلل هذه الفترة إعادة الفحص المخبري المعتمد بعد 48 ساعة، عن طريق جهة متعاقدة مع مقدم الخدمة الميدانية للحجاج.

وأشارت الوكالة إلى أنه من بين الضوابط السعودية أيضا، وصول نسبة التطعيم إلى 60% لسكان مدينتي مكة المكرمة والمدينة المنورة من الفئات المستهدفة بالتطعيم، قبل مطلع ذي الحجة، واستثناء الفئات الأكثر عرضة من الترشح للحج.

كما أكدت المملكة اقتصار الفئات العمرية للحج بين 18 إلى 60 عاما، والتنسيق لخروج الحاج من مقر السكن خارج البرنامج الأساسي مع تطبيق الإجراءات الاحترازية المعتمدة.

وأكدت الضوابط السعودية ضرورة التباعد داخل السكن عند المبيت بمسافة متر ونصف المتر بين الحجاج، وجدولة حركة تدفق حشود الحجاج إلى مجموعات على ألا تتجاوز كل مجموعة 100 حاج.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format