💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

What Is The “Bubble” and How Does It Protect From Coronavirus in Social Gatherings?

تعرف على ماهي “الفقاعة” للحماية من كورونا في اللقاءات الاجتماعية

Doha: Dr. Abdullatif Al-Khal, Chair of National Strategic Group on COVID-19, Stressed at the press conference on Wednesday the need to maintain the principle of a single bubble in social gatherings, so what does the concept of “bubble” mean?

According to Dr. Abdullatif Al-Khal, the concept of implementing the bubble system is that a group that meets frequently and with limited number should not mix with other families as much as possible as well as on the level of friends who meet frequently so that their number remains limited and constant without mixing with others.

“If we can keep these bubbles within the framework of family and friends, we will be able to besiege the virus.” said Head of Infectious Diseases department at Hamad Medical Corporation.

The “medical bubble” system has become famous for hosting sports tournaments with the assembly system, and Qatar has also worked to implement it in the FIFA Club World Cup, which was hosted between 4 and 11 last February, where the movement of all participants, players, administrators and organizers, was limited to accommodation, training grounds and stadiums that hosted the tournament matches.

The “bubble” idea has also paved the way for the resumption of a number of tournaments on the European continent, including the European Champions League competition, which was completed in Lisbon, Portugal, under strict preventive and precautionary measures to further reduce the spread of the Coronavirus infections.

الدوحة: شدد الدكتور عبداللطيف الخال رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية للتصدي لفيروس (كوفيد-19) – في المؤتمر الصحفي يوم أمس الأربعاء على ضرورة المحافظة على مبدأ الفقاعة الواحدة في اللقاءات الاجتماعية فماذا يعني مفهوم “الفقاعة”؟.

بحسب الدكتور عبداللطيف الخال فإن مفهوم تطبيق نظام الفقاعة هو أن المجموعة التي تلتقي بشكل متكرر وبعدد محدود لا تختلط مع أفراد من أسر أخرى قدر الإمكان وكذلك على مستوى الأصدقاء الذين يلتقون بشكل متكرر بحيث يظل عددهم محدودا وثابتا دون اختلاط مع آخرين.

وتابع رئيس قسم الأمراض المعدية بمؤسسة حمد الطبية “إذا استطعنا الحفاظ على هذه الفقاعات في إطار الأسرة الواحدة والأصدقاء سنتمكن من محاصرة الفيروس”.

وكان نظام “الفقاعة الطبية” قد ذاع صيته فيما يتعلق باستضافة بطولات رياضية بنظام التجمع، كما عملت دولة قطر على تطبيقه في بطولة كأس العالم للأندية لكرة القدم، التي احتضنتها ما بين 4 و11 فبرايرالماضي، حيث اقتصرت فيه حركة جميع المشاركين، من لاعبين وإداريين ومنظمين، على أماكن الإقامة، وملاعب التدريب، والملعبين اللذين سيستضيفان مباريات البطولة.

كما نجحت فكرة “الفقاعة” في تمهيد الطريق أمام استئناف عدد من البطولات في القارة الأوروبية، ومنها مسابقة دوري أبطال أوروبا التي استكملت في العاصمة البرتغالية لشبونة في ظل إجراءات وقائية واحترازية مشددة للحد من تفشي الإصابات بفيروس “كورونا” بشكل أكبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
18
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format