🩺 Health

Russian scientists devise a way to treat brain cancer chemically without surgery

علماء روس يبتكرون طريقة لعلاج سرطان الدماغ كيميائيا دون جراحة

QNA – WGOQatar Translations 

Moscow: Russian scientists and doctors have devised the first new method to treat complex brain tumors, which cannot be treated surgically, allowing the use of positional chemotherapy, without affecting the entire body, helping to save the lives of thousands of patients with brain tumors.

Doctors tested this method, on a monkey, in a two-hour trial, allowing doctors not to need to open the skull with only two small incisions to treat brain tumors.

“The surgeon only makes two small incisions 4-5 cm to detect the carotid blood vessels,” says Dr. Georgi Yifmutchkin, a cardiologist at Krasnodar Regional Hospital in the Russian Republic, special valves are placed on these vessels, through which the chemotherapy drug reaches the brain, affecting only the tumor without affecting other tissues and organs. stressing that this method does not cause any irreparable damage to the nervous system.

During this procedure, the head of the monkey who underwent this experiment obtained blood separately from his body, the level of the drug used was three times higher than in the traditional method, and the blood is purified, before the patient is returned to a unified blood cycle.

It should be noted that seven monkeys have undergone this experimental process, all of which are in good condition and are no different from other monkeys, yet other experiments should be carried out according to the scientists themselves.

قنا

موسكو: ابتكر علماء وأطباء روس أول طريقة جديدة تسمح بعلاج أورام الدماغ المعقدة، التي لا يمكن علاجها جراحيا، تسمح باستخدام العلاج الكيميائي موضعيا، دون التأثير في كامل الجسم مما يساعد في إنقاذ حياة آلاف المرضى الذين يعانون من أورام في الدماغ.

وقد اختبر الأطباء هذه الطريقة، على قرد في تجربة استمرت ساعتين، حيث تسمح للأطباء بعدم الحاجة لفتح الجمجمة، والاكتفاء بعمل شقين صغيرين فقط لعلاج أورام الدماغ.

ويقول الدكتور جورجي يفيموتشكين أخصائي جراحة القلب في مستشفى كراسنودار الإقليمي في الجمهورية الروسية، “يكتفي الجرّاح بعمل شقين صغيرين 4-5 سم، لكشف الأوعية الدموية السباتية”، وتوضع على هذه الأوعية صمامات خاصة ومن خلالها يصل إلى الدماغ الدواء الخاص بالعلاج الكيميائي، ليؤثر فقط في الورم دون المساس بالأنسجة والأعضاء الأخرى، مؤكدا أن هذه الطريقة لا تسبب أي ضرر لا يمكن إصلاحه للجهاز العصبي.

وحصل رأس القرد الذي خضع لهذه التجربة، خلال هذه العملية، على الدم بصورة منفصلة عن جسمه، ومستوى الدواء المستخدم فيه أعلى بثلاث مرات مقارنة بالطريقة التقليدية، وتجري عملية تنقية هذا الدم، قبل إعادة المريض إلى دورة دموية موحدة.

تجدر الإشارة إلى أن سبعة قردة خضعت لهذه العملية التجريبية، وجميعها بحالة جيدة ولا تختلف عن القرود الأخرى في شيء، ومع ذلك يجب إجراء تجارب أخرى حسب العلماء أنفسهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format