🌍 World

Unique emerald found in Russia

العثور على زمرد فريد في روسيا

Agencies – WGOQatar Tranaslations 

Moscow: The information office of the Russian company Rostec announced that geologists found two sets of emerald stone, weighing more than six kilograms, in the Mariinsky surface mine. Experts note that this is the first time in years that geologists have found such a large collection of four large pieces of emerald stone, weighing more than six kilograms. The set was manually extracted by the workers from a depth of 260 meters.

According to experts, the discovery of this group confirms the mine’s great potential and economic feasibility. It should be noted that work in the area where the emeralds were found began this year, and its value has not been determined, so it was decided to auction this rare collection.

وكالات

موسكو: أعلن المكتبُ الإعلاميُّ لشركة (روس تيخ) الروسية أنّ الجيولوجيين عثروا في منجم مارينسك السطحي، على مجموعتَين من حجر الزمرد، وزنهما أكثر من ستة كيلوجرامات. ويشير الخبراء إلى أن هذه أوّل مرة منذ سنوات يعثر فيها الجيولوجيون على مثل هذه المجموعة المتكوّنة من أربع قطع كبيرة من حجر الزمرد، بزنة أكثر من ستة كيلوجرامات. وقد استخرج العمال هذه المجموعة يدويًا من عمق 260 مترًا.

ويشير الخبراء، إلى أن اكتشاف هذه المجموعة يؤكّد على إمكانات المنجم الكبيرة وجدواه الاقتصادية. وتجدر الإشارة إلى أنّ العمل في المنطقة التي عثر فيها على هذا الزمرد، بدأ في السنة الحالية، ولم تحدّد قيمته، ولذلك تقرّر عرض هذه المجموعة النادرة في مزاد علنيّ.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format