🏆 Sport

Olympic torch march kicks off from Fukushima

انطلاق مسيرة شعلة الأولمبياد من فوكوشيما

QNA – WGOQatar Translations 

Tokyo: The Olympic torch march from Fukushima Prefecture, northeastern Japan, began today, which was postponed four months from the start of the Tokyo Games due to the Corona “Covid-19” pandemic.

About 10,000 runners will take part in holding the torch, and the Olympic Torch march will cover 859 municipalities in all 47 prefectures of Japan over a 121-day period, before the Olympic cauldron is ignited at the National Stadium in Tokyo on July 23.

The first part of the journey will not see any crowds to avoid gatherings.

The torch was launched from J-Village in Fukushima, a sports resort that has been turned into a workers’ home to contain the broken nuclear plant that has caused tens of thousands of people to flee.

The Japanese national women football team ignited the torch after the torch was transported from Greece.

The Tokyo Olympics, scheduled for the summer of 2020, were postponed due to the Covid-19 corona pandemic until this summer between 23 July to August 8.

قنا

طوكيو: بدأت مسيرة الشعلة الأولمبية من محافظة فوكوشيما ( شمال شرق اليابان ) ، اليوم، والتي تأجلت أربعة أشهر من بداية ألعاب طوكيو بسبب جائحة كورونا “كوفيد-19”.

ويشارك نحو عشرة آلاف عداء في حمل الشعلة، وستغطي مسيرة الشعلة الأولمبية 859 بلدية في جميع المحافظات الـ47 باليابان وذلك على مدار 121 يوما، قبل إيقاد المرجل الأولمبي في الإستاد الوطني بالعاصمة طوكيو في 23 يوليو.

ولن يشهد الجزء الأول من الرحلة وجود أي جماهير لتفادي التجمعات.

وانطلقت الشعلة من جيه-فيلدج في فوكوشيما وهو منتجع رياضي تحول إلى مقر للعمال لاحتواء المحطة النووية المعطلة التي تسببت في فرار عشرات الالاف.

وقامت لاعبات المنتخب الياباني لكرة القدم بإشعال المشعل بعد نقل الشعلة من اليونان.

يذكر أن أولمبياد طوكيو الذي كان مقررا صيف عام 2020، تأجل بسبب جائحة كورونا “كوفيد – 19” إلى صيف العام الجاري في الفترة ما بين 23 يوليو و8 أغسطس المقبلين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format