🥅 LEAGUES

Fiorentina Appoint Giuseppe Ichaini again as Head Coach

إياكيني يعود لتدريب فيورنتينا الإيطالي

QNA

Rome: Italian football club Fiorentina, announced today the signing of head Giuseppe Ichaini, taking over from Cesare Prandelli, who resigned on Tuesday.

Ichaini took over as coach of Fiorentina in December 2019, but was sacked last November, Prandelli took charge for the second time, having previously led the club during the 2005-2010 period.

Prandelli resigned as Fiorentina’s head coach after losing to Milan 3-2 last Sunday, in the 28th round of the Calcio.

Fiorentina sits in 14th place on the Calico table with 29 points, and will play its next match in the 29th round with Genoa on the third of next April and after the international break.

قنا

روما:  أعلن نادي فيورنتينا، المنافس في دوري الدرجة الأولى الإيطالي لكرة القدم، الأمس، تعاقده مع جوزيبي إياكيني، لتولي تدريب الفريق بدلا من تشيزاري برانديلي الذي تقدم باستقالته أمس /الثلاثاء/.

وكان إياكيني قد تولى تدريب فيورنتينا في ديسمبر 2019، لكنه أقيل في نوفمبر الماضي وتولى برانديلي المسؤولية للمرة الثانية بعدما قاد النادي سابقا خلال الفترة 2005-2010.

وقدم برانديلي استقالته من تدريب فيورنتينا بعد الخسارة أمام ميلان 2-3 الأحد الماضي، ضمن منافسات الجولة الـ28 من الدوري الإيطالي.

يشار إلى أن فيورنتينا يحتل المركز الـ14 في جدول ترتيب الدوري الإيطالي برصيد 29 نقطة، وسيلعب مباراته المقبلة في الجولة الـ29 مع جنوى في الثالث من أبريل المقبل وبعد التوقف الدولي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format