😎 LifeStyle

Discover Qatar Continues its Efforts to Ensure Safe Returning Travellers to Qatar

اكتشف قطر تواصل مساعيها لضمان حجر صحي آمن للمسافرين القادمين إلى دولة قطر

QNA

Doha: Discover Qatar (DQ) continues to ensure returning travellers to Qatar are quarantined in a safe environment having taken bookings in March for 85,000 guests in 60 hotels and Mekaines locations.

The monthly number of returning guests is more than double the number who quarantined in November as additional available quarantine facilities become available.

While the capacity continues to grow, guests are recommended to book early to secure the property and budget of their choice.

The stringent hotel quarantine requirements continue to protect Qatar and its residents while relieving the burden on medical staff and facilities by safeguarding against any COVID outbreaks.

The flexible model of quarantine without the need for a hard border closure has assisted the local economy by allowing daily life to continue while taking sensible precautions.

Refunds are also being swiftly handled with almost 13,000 Welcome Home refunds with a value of $12m processed so far and only a small number being validated with the hotels to confirm eligibility still pending.

Close to 50,000 Mekaines refunds have been processed to the value of $11m with any outstanding requests due to be fully actioned by early April.

According to Qatars travel and return policy, people coming from the green list countries are required to undergo home quarantine while those arriving from countries not mentioned in the green list must undergo hotel quarantine. Quarantine packages have to be purchased from the Discover Qatar website and the list of countries is updated periodically and is available on the Ministry of Public Health (MoPH) website.

MOPH had recently announced that fully vaccinated citizens and residents of Qatar are now exempt from quarantine requirements after travel abroad for a period of six months.

قنا

الدوحة: تواصل /اكتشف قطر/ مساعيها لضمان حجر صحي آمن للمسافرين القادمين إلى دولة قطر، وذلك بعد أن قبلت 85 ألف حجز للمسافرين في شهر مارس في 60 فندقاً وفي مكينس.

وفي إطار العمل على زيادة القدرة الاستيعابية بشكل مستمر، فإن عدد المسافرين القادمين إلى البلاد في ارتفاع متواصل، حيث وصل إلى أكثر من ضعف ما كان عليه في شهر نوفمبر الماضي، وذلك بالتزامن مع إتاحة مرافق إضافية للحجر الصحي.

وفي الوقت الذي تتزايد فيه القدرة الاستيعابية للفنادق، ينصح المسافرون بالقيام بحجوزاتهم في وقت مبكر لضمان الحصول على الحجز في الفنادق التي يرغبون بها وبحسب الميزانية التي يفضلونها.

وبذلت العديد من الأطراف جهوداً مضنية في الفترة الماضية لتنفيذ برنامج حجر صحي يرقى لأعلى المعايير العالمية، ونتج عن هذا الأمر تمكين أكثر من 385 ألف شخص من العودة بأمان إلى دولة قطر ودعم مساعي الدولة لحماية الصحة العامة منذ ثمانية أشهر حتى الآن.

كما تواصل متطلبات الحجر الصحي الصارمة المتبعة في الفنادق حماية دولة قطر والمقيمين فيها، فيما تخفف العبء عن كاهل العاملين في القطاع الطبي والمرافق الطبية عبر التقليل من حدة انتشار فيروس كورونا /كوفيد-19/.

وحال نموذج الحجر الصحي الذي يتسم بالمرونة دون الحاجة إلى إغلاق حدودي تام للبلاد، مما ساعد الاقتصاد المحلي على الاستمرار بتلبية متطلبات الحياة اليومية مع اتخاذ الاحتياطات اللازمة.

كما يجري أيضاً التعامل مع المبالغ المستردة بسرعة، حيث تم التعامل مع ما يقارب من 13 ألف طلب لاسترداد الأموال لباقات الحجر الصحي الفندقي في قطر بقيمة 12 مليون دولار أمريكي، مع وجود عدد قليل من الطلبات المعلقة والتي ما زالت تحت المراجعة من قبل الفنادق للتأكد من أهليتها.

كما تم أيضاً النظر في ما يقارب من 50 ألف طلب استرداد للأموال عن الحجوزات التي تم إلغاؤها في /مكينس/، وإعادة ما قيمته 11 مليون دولار أمريكي من قيمة المبالغ المستردة، ومن المقرر أن يتم البت بأي طلبات معلقة بشكل نهائي بحلول بداية شهر أبريل.

وبحسب سياسة دولة قطر المتعلقة بالسفر والعودة، فإنه يجب على المسافرين القادمين من بلد ضمن القائمة الخضراء الخضوع للحجر الصحي المنزلي، بينما يتعين على القادمين من بلدان ليست ضمن القائمة الخضراء الخضوع للحجر الصحي الفندقي، كما ينبغي للمسافرين شراء باقات الحجر الصحي الفندقي عبر موقع اكتشف قطر الإلكتروني، ويتم تحديث قائمة الخضراء للدول بشكل دوري وهي متاحة من خلال موقع وزارة الصحة العامة لدولة قطر.

كما أعلنت وزارة الصحة في الآونة الأخيرة أن المواطنين والمقيمين في دولة قطر ممن أتموا الحصول على اللقاح، قد تم إعفاؤهم من متطلبات الحجر الصحي بعد السفر إلى الخارج وذلك لمدة ستة أشهر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format