💉 Health😎 LifeStyle🍕F&B

3 cheap drinks to get rid of “belly fat” in a short time

٣ مشروبات رخيصة الثمن للتخلص من “الكرش” خلال فترة قصيرة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Many suffer from increased abdominal fat build-up, which causes many psychological and social problems, especially for those who aspire to a consistent athletic body.

An unhealthy diet and a lack of exercise on a continuous basis exacerbate the problem of fat sufferers in the abdominal area.

According to nutritionists, the first step towards getting rid of these unwanted fats is to live a healthy life, whether in terms of food and beverages or continuing to exercise in some well-known form of exercise such as walking, swimming, etc.

Here, the body needs supporting factors to get rid of fat in the abdominal area quickly and effectively, and nutritionists recommend that you drink healthy beverages that contain herbal extracts, lemons or citrus fruits and apples with the need to be free of sugar or milk.

Here are some healthy drinks recommended by nutritionists and leading health-prescription sites, which consist of cheap fruits, vegetables and herbs compared to unreliable medicines promoted online at high prices.

These drinks can be selected depending on your preference for ingredients, but they should be taken while refraining from eating foods rich in calories and fat.

 

First drink:

1 tablespoon ground cumin

1 tablespoon ground ginger

1/4 teaspoon ground cinnamon

Lemon slice with the peel

Method: Place all ingredients in a suitable cup and add hot water, then leave for 10 minutes to cool.

Dosage: It is preferable to drink on an empty stomach, at least half an hour before meals.

 

Second drink:

2 green apples

1 cucumber

3 sticks of celery without leaves

5-7 turnip leaves

1/2 peeled lemon

1 piece of fresh ginger

Mint (optional)

Method: All ingredients are washed, peels removed, fruits and vegetables cut into small pieces, then blended in a blender. Pour the mixture into the appropriate cup.

Tip: Try using more vegetables for your juice because they are low in calories and contain nutrients and antioxidants. Use some fruit to sweeten the juice. Be sure to use organic fruits and vegetables to reduce the risk of toxins.

 

Third drink:

1 orange

1 apple

1 teaspoon cinnamon

1 lemon

2 tsp grated ginger

10 fresh mint leaves

1 tablespoon lemon juice

2 liters of water

Method: Cut apples, oranges and lemons, then they are put in water, add chopped mint, cinnamon, grated ginger and lemon juice, mix well by stirring, and then the drink is ready.

Dosage: Drink throughout the day, it is recommended to focus on the evening to increase metabolism during the night, it is medically known that metabolism is slower during the night compared to the morning period.

الشرق

الدوحة: يعاني الكثيرون من تراكم الدهون عند منطقة البطن بشكل متزايد، الأمر الذي يسبب لهم العديد من المشكلات النفسية والاجتماعية، خاصة لهؤلاء الذين يطمحون إلى الحصول على قوام رياضي متناسق.

ويتسبب اتباع نظام غذائي غير الصحي بالإضافة إلى عدم ممارسة الرياضة بشكل مستمر في تفاقم مشكلة من يعانون من الدهون في منقطة البطن “الكرش”.

وبحسب خبراء التغذية، فإن أول خطوة على طريق التخلص من هذه الدهون غير المرغوبة، هو عيش حياة صحية سواء فيما يخص المأكولات والمشروبات أو في المداومة على ممارسة أحد أشكال التمارين الرياضية المعروفة مثل المشي والسباحة وغيرهما.

وهنا يحتاج الجسم إلى عوامل مساعدة تحفز الجسم على التخلص من الدهون المتركامة في منطقة البطن بشكل سريع وفعال، وينصح خبراء التغذية في هذا الصدد بضرورة تناول المشروبات الصحية التي تحتوي على مستخلصات الأعشاب والليمون أو الحمضيات والتفاح مع ضرورة أن تكون خالية من السكر أو الحليب.

وإليكم بعض المشروبات الصحية التي يوصي بها خبراء التغذية وكبريات المواقع المتخصصة في الوصفات الصحية، والتي تتكون من ثمار وخضروات وأعشاب رخيصة الثمن مقارنة بالأدوية غير الموثوقة التي يتم الترويج لها عبر الإنترنت بأسعار عالية.

مع العلم أنه يمكن الاختيار من هذه المشروبات حسب تفضيلكم للمكونات، لكن يجب أن يتم تناولها مع الامتناع عن أكل الأطعمة الغنية بالسعرات الحرارية والدهون.

 

المشروب الأول:

1 ملعقة كمون مطحون

1 ملعقة زنجبيل مطحون

1/4 ملعقة قرفة مطحونة

شريحة ليمون بالقشر

الطريقة: توضع جميع المكونات في كوب مناسب ويضاف عليها الماء الساخن، ثم تترك لمدة 10 دقائق حتى يبرد.

الجرعة: يفضل تناول المشروب على معدة فارغة، أي قبل الوجبات بنص ساعة على الأقل.

 

المشروب الثاني:

2 حبة تفاح أخضر

1 حبة خيار

3 أعواد كرفس بدون أوراق

 5 – 7 اوراق اللفت

1/2 ليمونة مقشورة

1 قطعة زنجبيل طازجة

نعناع (اختياري)

الطريقة: يتم غسل جميع المكونات، وتزال القشور، وتقطع الفواكه والخضروات إلى قطع صغيرة، ثم تمزج في الخلاط.. يصب الخليط في الكوب المناسب.

نصيحة: حاول استخدام المزيد من الخضروات لعصيرك لأنها منخفضة السعرات الحرارية وتحتوي على المواد المغذية ومضادات الأكسدة. استخدم بعض الفاكهة لتحلية العصير. تأكد من استخدام الفواكه والخضروات العضوية للحد من مخاطر السموم.

 

المشروب الثالث:

1 حبة برتقال

1 حبة تفاح

1 ملعقة قرفة

1 حبة ليمون

2 ملعقة زنجبيل مبشور

10 أوراق نعناع طازج

1 ملعقة كبير عصير الليمون

2 لتر مياه

الطريقة: يقطع التفاح والبرتقال والليمون، ثم يتم وضعهم في المياه، يضاف النعناع المقطع والقرفة والزنجبيل المبشور وعصير الليمون ، يتم مزجهم جيداً عن طريق التحريك، ومن ثم يصبح المشروب جاهزاً.

الجرعة: يشرب على مدار اليوم، وينصح التركيز على فترة المساء لزيادة التمثيل الغذائي خلال الليل ، فمن المعلوم طبياً أن التمثيل الغذائي يكون أبطا خلال الليل مقارنة بالفترة الصباحية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format