Hotels😎 LifeStyle🦠Coronavirus

60 hotels available for quarantine in Qatar as 85,000 people book for return in March

٦٠ فندقًا متاحًا للحجر الصحي في قطر مع حجز ٨٥ ألف شخص للعودة في مارس

The Peninsula

Doha: Discover Qatar (DQ) continues to ensure returning travellers to Qatar are quarantined in a safe environment having taken bookings in March for 85,000 guests in 60 hotels and Mekaines locations. The monthly number of returning guests is more than double the number who quarantined in November as additional available quarantine facilities become available. 

“While capacity continues to grow, guests are recommended to book early to secure the property and budget of their choice,” a press statement said. 

“The stringent hotel quarantine requirements continue to protect Qatar and its residents while relieving the burden on medical staff and facilities by safeguarding against any COVID outbreaks. The flexible model of quarantine without the need for a hard border closure has assisted the local economy by allowing daily life to continue while taking sensible precautions,” it added. 

Discover Qatar’s Welcome Home hotel quarantine package prices start from QR 2,300. Included are three meals per day on a full board basis, a PCR test and one way transfers from HIA on arrival. Guests can choose from over 60 hotels that suit their budget across three, four and five star properties while two and three bedroom villas are available for larger families. This compares favourably to other countries where no hotel choice is available, or the pricing is fixed. Mekaines packages start from QR 1,820 and include a mobile phone with a sim card, Wi-Fi, full board and new bedding for every arrival. 

The Discover Qatar call centre now has over 55 dedicated Arabic speakers, increasing to 95 in early April, all providing 24/7 support while the Arabic version of the Discover Qatar website is undergoing final trials and is expected to be completed in April. 

Refunds are also being swiftly handled with almost 13,000 Welcome Home refunds with a value of $12m processed so far and only a small number being validated with the hotels to confirm eligibility still pending. Close to 50,000 Mekaines refunds have been processed to the value of $11m with any outstanding requests due to be fully actioned by early April. 

According to Qatar’s travel and return policy, people coming from the green list countries are required to undergo home quarantine while those arriving from countries not mentioned in the green list must undergo hotel quarantine. Quarantine packages have to be purchased from the Discover Qatar website and the list of countries is updated periodically and is available on the Ministry of Public Health (MoPH) website. The MoPH had also recently announced that fully vaccinated citizens and residents of Qatar are now exempt from quarantine requirements after travel abroad for a period of six months. 

Qatar Airways currently operates more than 950 weekly flights to over 130 destinations across the globe. Many cities will be served with a strong schedule with daily or more frequencies.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: تواصل اكتشف قطر ضمان وضع المسافرين العائدين إلى قطر في الحجر الصحي في بيئة آمنة بعد أن تلقت حجوزات في مارس لـ 85,000 ضيف في 60 فندقاً وموقع لمكينس. العدد الشهري للضيوف العائدين هو أكثر من ضعف عدد الذين طبق الحجر الصحي عليهم في نوفمبر كما تصبح المزيد مرافق الحجر الصحي الإضافية متاحة.

وجاء في بيان صحفي أنه “في الوقت الذي تستمر فيه الطاقة الاستيعابية في النمو، ينصح الضيوف بالحجز مبكرًا لتأمين العقار والميزانية التي يختارونها”. 

“إن متطلبات الحجر الصحي الصارمة في الفنادق تواصل حماية قطر وسكانها مع تخفيف العبء عن الطاقم الطبي والمرافق الطبية من خلال الحماية من أي تفشي للمرض. وقد ساعد النموذج المرن للحجر الصحى دون الحاجة الى اغلاق الحدود الصعب الاقتصاد المحلى من خلال السماح باستمرار الحياة اليومية مع اتخاذ احتياطات معقولة ” . 

تبدأ أسعار باقة welcome home للحجر الصحي الفندقي من اكتشف قطر من 2300 ريال قطري متضمنة 3 وجبات في اليوم على أساس التكاليف الكاملة، اختبار PCR ووسيلة نقل من مطار حمد الدولي عند الوصول. يمكن للضيوف الاختيار من بين أكثر من 60 فندقًا تناسب ميزانيتهم عبر ثلاث وأربع وخمس نجوم في حين تتوفر فيلات من غرفتين وثلاث غرف نوم للعائلات الكبيرة. هذا بالمقارنة بشكل إيجابي مع البلدان الأخرى التي لا يوجد فيها خيار الفندق متاح، أو يتم تحديد الأسعار. تبدأ حزم مكينس من 1820 ريال قطري وتشمل هاتف محمول مع بطاقة SIM وWi-Fi وفراش جديد لكل واصل

يضم مركز الاتصال في اكتشف قطر الآن أكثر من 55 متحدثًا مخصصًا باللغة العربية، حيث سيزداد العدد إلى 95 في أوائل أبريل، ويقدم جميعهم دعمًا على مدار الساعة طوال أيام اليوم، بينما تخضع النسخة العربية من موقع اكتشف قطر للتجارب النهائية ومن المتوقع الانتهاء منها في أبريل. 

كما يتم التعامل مع طلبات استرداد التكاليف بسرعة بإعادة قيمة ما يقارب 13 ألف حزمة welcome home بقيمة 12 مليون دولار إلى الآن وعدد قليل يتم التأكد منه مع الفنادق للتأكد من الأهلية لا يزال قيد الانتظار. تم التعامل مع 50 ألف طلب استرداد للأموال من حجوزات مكينس بقيمة 11 مليون دولار وسيتم النظر في جميع الطلبات المعلقة بحلول أبريل.

ووفقاً لسياسة السفر والعودة القطرية، يُطلب من الأشخاص القادمين من بلدان القائمة الخضراء الخضوع للحجر الصحي في منازلهم، في حين يجب على القادمين من البلدان غير المذكورة في القائمة الخضراء الخضوع للحجر الصحي في الفنادق. يجب شراء حزم الحجر الصحي من موقع اكتشف قطر على الويب ويتم تحديث قائمة الدول بشكل دوري وهي متاحة على موقع وزارة الصحة العامة. كما أعلنت وزارة الصحة في الآونة الأخيرة أن المواطنين والمقيمين في قطر الذين تم تطعيمهم بالكامل معفون الآن من متطلبات الحجر الصحي بعد السفر إلى الخارج لمدة ستة أشهر. 

تقوم الخطوط الجوية القطرية حالياً بتشغيل أكثر من 950 رحلة أسبوعياً إلى أكثر من 130 وجهة حول العالم. سيتم تخديم العديد من المدن بجدول زمني قوي مع ترددات يومية أو أكثر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format