💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways: More than 52,000 passengers returned to Qatar in March

القطرية: إعادة أكثر من ٥٢ ألف مسافر إلى قطر في مارس

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Qatar Airways said Discover Qatar enabled more than 52,000 passengers to return to Qatar as part of the hotel quarantine packages in March, doubling the number of rooms available since December.

On its official Twitter account, the national carrier added that refunds were being dealt with quickly, with nearly 13,000 requests for refunds for hotel quarantine packages worth US$12 million, with a small number of pending applications still under review.

“Nearly 50,000 requests for refunds for Mukaynis bookings and the return of $11 million have also been considered.”

All pending applications were scheduled to be processed by the beginning of April

Qatar Airways said the continued commitment allowed more than 385,000 passengers to return safely to Qatar with public health protection, following significant efforts by many stakeholders to implement a quarantine programme that meets the highest international standards.

Qatar Airways added: Quarantine offers with Discover Qatar in all packages include 3 meals per day, PCR testing, and the provision of transportation on arrival from Hamad International Airport to the hotel, and the Discover Qatar team is available to answer queries in English and Arabic 24 hours a day.

It also noted that all packages are available at different prices, including family-friendly hotels and apartments in Doha. There are currently 60 hotels available for hotel quarantine bookings with rates starting from QR 2,035, while rates in Mukaynis start at QR 1,820.

الشرق 

الدوحة: قالت الخطوط الجوية القطرية إن اكتشف قطر مكنت أكثر من 52 ألف مسافر من العودة إلى دولة قطر ضمن باقات الحجر الصحي الفندقي في شهر مارس، مع مضاعفة عدد الغرف المتاحة منذ شهر ديسمبر.

وأضافت الناقلة الوطنية – على حسابها الرسمي بموقع تويتر – يجري التعامل مع المبالغ المستردة بسرعة، حيث تمّ التعامل مع ما يقارب من 13 ألف طلب لاسترداد الأموال لباقات الحجر الصحي الفندقي بقيمة 12 مليون دولار أمريكي، مع وجود عدد قليل من الطلبات المعلّقة والتي لا زالت تحت المراجعة.

وأوضحت: كما تمّ النظر في ما يقارب من 50 ألف طلب استرداد للأموال عن حجوزات مكينس وإعادة ما قيمته 11 مليون دولار أمريكي .

وأشارت إلى أنه من المقرّر أن يتم البتّ بجميع الطلبات المعلّقة بحلول بداية شهر أبريل.

وقالت القطرية إنه شهد الالتزام المستمر بالسماح لأكثر من 385 ألف مسافر حتى الآن بالعودة بأمان إلى قطر مع حماية الصحة العامة؛ بعد بذل جهود كبيرة من جانب العديد من الأطراف المعنية لتنفيذ برنامج للحجر الصحي يرقى إلى أعلى المعايير العالمية.

وأضافت: عروض الحجر الصحي مع اكتشف قطر في جميع الباقات تشمل 3 وجبات طعام يوميّاً، واختبار PCR، وتوفير وسيلة نقل عند الوصول من مطار حمد الدولي إلى الفندق، كما أن فريق اكتشف قطر متاح للردّ على الاستفسارات باللغتين الإنجليزية والعربية على مدار الساعة.

وأشارت إلى أن جميع باقات العروض متاحة بأسعار مختلفة، وتشمل الفنادق والشقق المناسبة للعائلات في الدوحة.. كما يوجد حالياً 60 فندقاً متاحاً لحجوزات الحجر الصحي الفندقي بأسعار تبدأ من 2,035 ريال قطري بينما تبدأ الأسعار في مكينس من 1,820 ريال قطري.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format