🩺 Health

Processed meat may increase risk of dementia: study

دراسة علمية: اللحوم المصنعة قد تزيد من خطر الإصابة بالخرف

QNA – WGOQatar Translations 

London: A recent scientific study from the University of Leeds in The United Kingdom revealed that eating processed meat and burgers may increase the risk of dementia, which often affects the elderly.

The researchers discovered a possible link between eating processed meat and dementia after examining data from 500,000 people, pointing out that they came to these conclusions after research results showed that the people involved in the research sample, who ate 25 grams of processed meat daily, were 44% more likely to develop dementia, and those who consumed 50 grams per day of unprocessed meat were 20% less likely to develop the condition.

“Anything we can do to explore potential risk factors for dementia may help us find effective drugs to treat these debilitating conditions,” said Professor Janet Kidd, who is overseeing the study, adding that “this research is the first step toward understanding whether what we eat can affect the likelihood of developing this disease.”

Dementia is a disease in which cognitive (ability to think) and mental (emotional and behavioral functions) functions are affected and gradually affect memory, the ability to think and know about time and space, and the ability to recognise people and things.

قنا

لندن: كشفت دراسة علمية حديثة من جامعة /ليدز/ البريطانية أن تناول اللحوم المصنعة و”البيرغر” قد يتسبب في زيادة خطر الإصابة بمرض الخرف، الذي يصيب في غالب الأحيان فئة كبار السن.

واكتشف الباحثون وجود علاقة محتملة بين تناول اللحوم المصنعة والإصابة بالخرف بعد فحص بيانات 500 ألف شخص، لافتين إلى أنهم توصلوا إلى هذه الاستنتاجات بعد أن أظهرت نتائج الأبحاث أن الأشخاص المشاركين في عينة البحث، الذين تناولوا 25 غراما من اللحوم المصنعة يوميا كانوا أكثر عرضة للإصابة بالخرف بنسبة 44% ، أما أولئك الذين استهلكوا 50 غراما يوميا من اللحوم غير المصنعة فقد كانوا أقل عرضة للإصابة بهذه الحالة المرضية بنسبة 20%.

وقالت البروفيسورة جانيت كيد، المشرفة على الدراسة، إن “أي شيء يمكننا القيام به لاستكشاف عوامل الخطر المحتملة للإصابة بالخرف قد يساعدنا في ايجاد أدوية فعالة لعلاج هذه الحالات المنهكة”، مبينة أن “هذا البحث هو الخطوة الأولى نحو فهم ما إذا كان ما نأكله يمكن أن يؤثر في احتمالية الإصابة بهذا المرض”.

يشار إلى أن الخرف هو مرض تتضرر فيه الوظائف الإدراكية (القدرة على التفكير) والعقلية (الوظائف العاطفية والسلوكية)، كما أنه يمس، وبشكل تدريجي، الذاكرة والقدرة على التفكير والإلمام بالزمان والمكان، وبالقدرة على تشخيص الأشخاص والأشياء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format