🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Global coronavirus deaths rise for 1st time in 6 weeks: WHO

الصحة العالمية: ارتفاع وفيات كورونا على مستوى العالم للمرة الأولى في ٦ أسابيع

AP

GENEVA: A top World Health Organization expert on the coronavirus pandemic said Monday the weekly global count of deaths from COVID-19 is rising again, a “worrying sign” after about six weeks of declines.

Maria Van Kerkhove, technical lead on COVID-19 at the U.N. health agency, said the growth followed a fifth straight week of confirmed cases increasing worldwide. She said the number of reported cases went up up in four of the WHO’s six regions, though there were significant variations within each region.

“In the last week, cases have increased by 8% percent,” Van Kerkhove told reporters. “In Europe, that is 12% — and that’s driven by several countries.”

The increase is due in part to the spread of a variant that first emerged in Britain and is now circulating in many other places, including eastern Europe, she said.

Southeast Asia registered a 49% week-to-week jump in confirmed cases, while WHO’s Western Pacific region reported a 29% rise largely fueled by the Philippines, Van Kerkhove said. The eastern Mediterranean region saw cases rise 8% percent, while the number of cases reported in the Americas and Africa declined.

“I do want to mention that it had been about six weeks where we were seeing decreases in deaths,” said Van Kerkhove. “And in the last week, we’ve started to see a slight increase in deaths across the world, and this is to be expected if we are to see increasing cases. But this is also a worrying sign.”

WHO emergencies chief Dr. Michael Ryan acknowledged an urge among the public in many places to emerge from pandemic restrictions. Ryan insisted that any easing should coincide with measures such as strict case surveillance and high levels of vaccination, but said vaccines alone would not be enough.

“I’m afraid we’re all trying to grasp at straws. We’re trying to find the golden solution: ‘So we just get enough vaccine and we push enough vaccine to people and that’s going to take care of it,’” he said. “I’m sorry, it’s not.”

اسوشييتيد بريس – ترجمة WGOQatar 

جنيف: قال خبير كبير في منظمة الصحة العالمية حول وباء فيروس كورونا يوم الاثنين إن الحصيلة الأسبوعية للوفيات الناجمة عن مرض “كوفيد-19” على مستوى العالم آخذة في الارتفاع مرة أخرى، وهي “علامة مقلقة” بعد حوالي ستة أسابيع من الانخفاض.

وقالت ماريا فان كيرخوف، وهي رائدة تقنية في برنامج وكالة الصحة التابعة للأمم المتحدة للتصدي لكوفيد-19، إن هذا الارتفاع جاء بعد أسبوع خامس على التوالي من الحالات المؤكدة المتزايدة في جميع أنحاء العالم. وقالت إن عدد الحالات المبلغ عنها ارتفع في أربع من مناطق منظمة الصحة العالمية الست، على الرغم من وجود اختلافات كبيرة داخل كل منطقة.

وقالت فان كيرخوف للصحفيين ” في الاسبوع الماضي ، زادت الحالات بنسبة 8 في المائة ” . “في أوروبا، هذه نسبة 12٪ – وهذا ما تدفعه عدة بلدان.”

وقالت ان هذه الزيادة ترجع جزئيا الى انتشار الطفرة المتحولة التي ظهرت لأول مرة في بريطانيا وتنتشر الآن في العديد من الأماكن الاخرى بما فيها أوروبا الشرقية .

وقالت فان كيرخوف إن جنوب شرق آسيا سجلت قفزة بنسبة 49٪ من أسبوع إلى أسبوع في الحالات المؤكدة، في حين سجلت منطقة غرب المحيط الهادئ التابعة لمنظمة الصحة العالمية ارتفاعاً بنسبة 29٪ تغذيه إلى حد كبير الفلبين. وشهدت منطقة شرق البحر الأبيض المتوسط ارتفاعاً بنسبة 8 في المائة، في حين انخفض عدد الحالات المبلغ عنها في الأمريكتين وأفريقيا.

وقالت فان كيرخوف : “أود أن أذكر أننا من حوالي ستة أسابيع ونحن نشهد انخفاضات في الوفيات. “وفي الأسبوع الماضي، بدأنا نشهد زيادة طفيفة في الوفيات في جميع أنحاء العالم، ومن المتوقع أن يكون الوضع كذلك في ظل الإصابات المتزايدة. ولكن هذه أيضا علامة مثيرة للقلق”.

وقد أقر رئيس الطوارئ في منظمة الصحة العالمية الدكتور مايكل ريان بوجود إلحاح لدى الجمهور في العديد من الأماكن على الخروج من القيود المفروضة على الأوبئة. وأصر ريان على ان اى تخفيف يجب ان يتزامن مع اجراءات مثل المراقبة الصارمة للحالات وارتفاع مستويات التطعيم ، بيد انه قال ان اللقاحات وحدها لن تكون كافية .

“أخشى أننا جميعا نحاول القبض على القش. نحن نحاول إيجاد الحل الذهبي: “لذلك نحصل على ما يكفي من اللقاح وندفع ما يكفي من اللقاح للناس وهذا سيهتم بالأمر.” أنا آسف، الأمر ليس كذلك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format