🏟2022 Stadiums

Seychelles President Visits Al Bayt Stadium

رئيس جمهورية سيشل يزور استاد البيت المونديالي

QNA

Doha: HE President of the Republic of Seychelles Wavel Ramkalawan and his accompanying delegation visited Monday Al Bayt stadium in Al Khor, one of the stadiums that will FIFA World Cup 2022 in Qatar.

His Excellency was accompanied during the visit by HE Secretary-General of the Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC) Hassan Al Thawadi, CEO of the FIFA World Cup Qatar 2022 LLC Nasser Al Khater, project manager of Al Bayt stadium at the SC Mohammed Al Amin Ahmed. HE the President toured the stadium and was briefed on its facilities and services.

HE the President said he was impressed with the development of facilities in Qatar, as well as with the preparations for hosting the World Cup 2022. He added that he expects Qatar to host an exceptional edition of the World Cup. He also praised Al Bayt stadium, saying that the fans are very close to the field which will help create a great atmosphere.

HE the President also said he was impressed with the Qatari national team’s preparations which sees them participating in the European qualifiers, and hoped they give a good account of themselves in World Cup 2022.

قنا

الدوحة: قام فخامة الرئيس وافيل رامكالاوان رئيس جمهورية سيشل، والوفد المرافق له يوم الأمس، بزيارة لإستاد البيت في مدينة الخور أحد ملاعب بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، على هامش زيارته الحالية لدولة قطر.

رافق فخامته خلال الزيارة سعادة السيد حسن الذوادي الامين العام للجنة العليا للمشاريع والارث والسيد ناصر الخاطر الرئيس التنفيذي لبطولة كأس العالم لكرة القدم قطر 2022، والمهندس محمد الأمين أحمد مدير مشروع استاد البيت باللجنة العليا للمشاريع والإرث، حيث قام فخامته بجولة داخل الاستاد، واطلع على أبرز معالم المشروع وما يحتويه الملعب من مرافق وخدمات.

كما اطلع خلال الزيارة، على مختلف المرافق التي يتميز بها استاد البيت، كما قام فخامته بجولة موسعة في الملعب من خلال الاطلاع على صالات كبار الزوار والشخصيات الهامة وأماكن الجماهير، وأيضا أجنحة الضيافة الخاصة والمطلة على الاستاد وما تتميز به من خدمات مميزة، إضافة إلى جولة على أرضية الملعب.

وأعرب فخامة الرئيس وافيل رامكالاوان رئيس جمهورية سيشل عن إعجابه وانبهاره بما لاحظه من تطور على مستوى المنشآت في قطر، والاستعدادات المكثفة لاستضافة المونديال الكروي، مبينا أن قطر ستقدم نسخة مثالية لبطولة كأس العالم في العام 2022.

كما أشاد فخامته بإستاد البيت، مشيرا الى انه صرح معماري رائع ومميز فضلا عن تصميم مقاعد المشجعين القريبة جداً من أرضية الملعب والتي ستخلق أجواء رائعة تشع على حضور ومواكبة هذا الحدث العالمي المميز والابرز.

كما أبدى فخامة رئيس جمهورية سيشل إعجابه بالتحضيرات المكثفة من أجل تجهيز المنتخب القطري لكرة القدم من خلال مشاركته الحالية في التصفيات الأوروبية، متمنيا لهم التوفيق في منافسات البطولة وأن يقدموا وجها مشرفا في مونديال 2022 .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format