📱 Technology🏆2022

Challenge 22: Podeo to Build the largest Arabic podcasting Catalogue

بوديو يقدم أكبر مكتبة للملفات الصوتية العربية للمشجعين خلال المونديال

QNA

Doha: Founder of Podeo Stefano Fallaha, which is one of the start-ups participating in the Challenge 22 innovation program, that football fans will have an extraordinary experience in World Cup 2022 in Qatar.

Podeo has the biggest Arabic podcast catalogue in the world and the largest distribution network for audio podcasts.

Fallaha, in an interview with the Supreme Committee for Delivery and Legacy’s website, said that Podeo will allow fans to access personalized audio-updates via the Podeo app, adding that Podeo’s technology will be integrated directly within Qatars public transport networks in order to execute a seamless audio experience.

He said that participating in Challenge 22 was “a springboard for our growth.” He added that the challenge helped him get exposed to various opportunities which allowed him to execute on the idea, focus on growth, partnerships and product enhancement.

He added that he came across the Challenge 22 initiative while searching for new business development opportunities. He said that at that moment he couldnt think of a better synergy for Podeo than Qatar 2022.

“With so much content generated around the tournament, I knew that being affiliated with it made perfect sense. I applied and went through several screening rounds and eventually found myself on the global stage along with much-needed financial support. After that, Podeos trajectory completely changed towards achieving a greater goal of democratizing podcasts for the Arab region,”

Podeo has now grown to a team of 15 people serving millions of listeners and thousands of content creators. 

قنا

الدوحة: أكد السيد ستيفانو فلاحة، مؤسس تطبيق /بوديو/، أحد المشاريع الناشئة تحت مظلة برنامج “تحدي 22” (برنامج الابتكار الذي أطلقته اللجنة العليا للمشاريع والإرث في عام 2015 لتعزيز الإبداع في الوطن العربي)، أن مشجعي كرة القدم على موعد مع تجربة استثنائية خلال بطولة كأس العالم لكرة القدم /قطر 2022/.

ويعد /بوديو/ اليوم أكبر مكتبة في العالم للملفات الصوتية باللغة العربية، كما يتضمن التطبيق أضخم شبكة نشر لهذه الملفات ، وسيكون في خدمة المشجعين خلال المونديال.

واوضح السيد ستيفانو فلاحة، في مقابلة مع موقع اللجنة العليا للمشاريع والإرث، بهذه المناسبة،اليوم، إن هناك خططا مميزة لفريق /بوديو/ لتضمين محتوى التطبيق من ملفات وبرامج صوتية في وسائل النقل العام في دولة قطر لتعزيز تجربة المشجعين والزوار المتوقع قدومهم إلى البلاد عام 2022 لحضور منافسات المونديال المرتقب، حيث سيسمح التطبيق لهؤلاء المشجعين والزوار بالوصول إلى برامج صوتية محدثة ومخصصة وفق تفضيلاتهم الشخصية من خلال اتصال التطبيق بأقمار صناعية، لافتا إلى انه في الوقت الحالي، يكرس فريق العمل جهوده لإدراج تكنولوجيا /بوديو/ في شبكة النقل العام في قطر لإثراء تجربة المشجعين.

واعتبر مؤسس التطبيق البالغ من العمر 22 عاما، أن مشاركته في “تحدي 22” كانت بمثابة انطلاقة لتطبيق “بوديو”، وقال:” إن / تحدي 22 / قدم لنا فرصا قيمة لتحويل فكرة المشروع إلى واقع حقيقي، كما أسهم في تعريفنا بالهيئات والمؤسسات ذات الصلة والتي كان لها دور كبير في تطوير التطبيق، بالإضافة إلى تحصيل التمويل اللازم من المستثمرين لتنفيذ المشروع، والإسهام في توسيع شريحة المستخدمين من خلال التعاون مع سفراء اللجنة العليا للمشاريع والارث”.

وأكد أنه تعرف على برنامج “تحدي 22” بالصدفة البحتة أثناء بحثه عن فرص تطوير جديدة، حيث أدرك حينها بأن بطولة كأس العالم لكرة القدم في قطر عام 2022 ستكون المنصة الأنسب التي سينطلق منها /بوديو/نحو العالمية، مشيرا إلى أنه باشر بتقديم طلبه للمشاركة في البرنامج وخضع لعدة مراحل تقييمية إلى أن انتهى به المطاف على منصة عالمية، حيث حظي بالدعم المالي اللازم لتطوير التطبيق، ومن ثم بوضع أهداف للتطبيق تسهم في نشر ثقافة /البودكاست/ “اي الملفات الصوتية على الانترنت ” في العالم العربي.

وبين فلاحة في ختام حديثه أنه يعمل حاليا على تطوير التطبيق فريق يضم 15 شخصا بدوام كامل لإدارة ملايين المستمعين والآلاف من صانعي المحتوى الصوتي، معتبرا أن أهم ما يميز التطبيق هو تمكين المستخدم من الاستماع إلى ملايين البرامج والملفات الصوتية وإتاحتها له بالمجان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format