🌍 World📚Education

EAA Grants 339 Scholarships for Palestinian Youth

التعليم فوق الجميع توفر ٣٣٩ منحة دراسية للشباب الفلسطيني

QNA

Doha: With the support of Qatar Fund For Development (QFFD), Education Above All Foundation (EAA), through Qatar Scholarship Programme, has entered into a new cooperation agreement with Bard College to develop a joint scholarship programme at Al-Quds Bard College for the Arts and Sciences (AQB) in Abu Dis, Palestine. This programme awards scholarships to disadvantaged youth and in-service teachers. Launching in spring 2021, the new programme will grant 339 scholarships over the next eight years.

The programme will unlock access to a rigorous liberal arts education, as well as student support services and civic engagement opportunities for marginalised Palestinian youth and in-service teachers. The programme will also enable students to participate in a variety of events such as conferences and workshops, and opportunities to work with Qatari educational institutions and organizations. Additionally, some of the most talented students will be selected to study abroad in Qatar under the Qatar Scholarship Programme.

The majority of scholarships will be awarded to students in the Master of Arts in Teaching (MAT) program at AQB. The AQB MAT, modeled after Bard College’s signature MAT program, offers dual-degrees from Bard College and Al-Quds University. The curriculum is based on Bard’s innovative liberal arts model and trains teachers on student-centered pedagogy. The program supports long-term development in Palestine’s education system, bolstering academic systems that can unlock transformational opportunities for the next generation. Undergraduate scholarships include dual-degrees in the natural sciences, social sciences, humanities and practising arts. Al-Quds Bard College for Arts and Sciences is the first and only US-accredited and Palestinian-accredited dual-degree liberal arts program in Palestine.

EAA through Qatar Scholarship, will be awarding 4,000 scholarships throughout the MENA region and abroad over the next five years, in close partnership with institutions who are models of excellence in their respective countries and regions.

Talal Al Hothal, Director of EAA’s Al Fakhoora programme, said: “Education is an enabling right that supports all other human rights. At a time of global economic uncertainty, education gives our youth hope to create their own future and work for a better, safer world. We are delighted to partner with the prestigious Al-Quds Bard College for Arts and Sciences to support talented bachelor and graduate degree students from marginalised communities and backgrounds to access quality education, supported by student services and empowered by the skills necessary to become engaged, productive, inspirational citizens who can adapt and excel in their challenging environments.”

Leon Botstein, President of Bard College, said: “Bard College welcomes this opportunity to work with Education Above All Foundation in removing barriers to access to high quality liberal arts education for underserved youth and communities. This new program is consistent with Bard’s priorities of expanding global access to higher education and offering academically rigorous programs.”

Recent World Bank data indicates that even among those with an advanced education, more than 32% in the West Bank are unemployed. Educational development in Palestine contributes to lessening poverty, creating economic growth, and realising the Sustainable Development Goals.

EAA through Qatar Scholarship programme currently works in 7 countries and has, to date, awarded over 7,000 post-secondary, undergraduate and graduate scholarship packages to marginalised youth.

قنا

الدوحة: عقدت مؤسسة التعليم فوق الجميع من خلال برنامج /قطر للمنح الدراسية/، اتفاقية تعاون جديدة مع كلية بارد لتطوير برنامج منح دراسية مشتركة في كلية القدس بارد للفنون والعلوم في أبو ديس بدولة فلسطين بدعم من صندوق قطر للتنمية.

وسيقدم هذا البرنامج، وفق بيان صادر عن المؤسسة، منحا دراسية للشباب المهمشين والمعلمين في برنامج التعليم المتوازي في الخدمة، حيث سيتم إطلاق هذا البرنامج الجديد في ربيع 2021، وسيقدم 339 منحة دراسية على مدى السنوات الثماني المقبلة.

وسيمنح البرنامج الفرصة للاستفادة من تعليم جيد في مجال الفنون الحرة، بالإضافة إلى نشاطات أخرى مثل خدمات دعم الطلاب وفرص المشاركة المدنية للشباب المهمشين والمعلمين في برنامج التعليم المتوازي في الخدمة، كما سيتيح للطلاب المشاركة في مجموعة متنوعة من الفعاليات مثل المؤتمرات وورش العمل، وفرص العمل مع المؤسسات والمنظمات التعليمية القطرية، وبالإضافة إلى اختيار بعض الطلاب الأكثر موهبة للدراسة في /قطر/ ضمن إطار برنامج قطر للمنح الدراسية.

وذكر البيان أنه سيتم تقديم غالبية المنح الدراسية للطلاب في برنامج الدراسات العليا في فنون التدريس في كلية القدس بارد، ضمن هذا البرنامج الذي يدمج بين المساقات العليا في التربية وبين مساقات التخصص الأكاديمي، ويقدم درجات مزدوجة من كلية بارد وجامعة القدس، ويستند المنهج الدراسي على نموذج الفنون الحرة المبتكرة والخاصة بكلية بارد ويدرب المعلمين على أصول التدريس المتمحورة حول الطالب، حيث سيدعم هذا البرنامج التنمية طويلة الأجل في نظام التعليم في فلسطين، مما يعزز الأنظمة الأكاديمية التي يمكن أن تطلق فرص التحول الإيجابي للجيل القادم.

وتشمل المنح الدراسية الجامعية درجات مزدوجة في العلوم الطبيعية والعلوم الاجتماعية والعلوم الإنسانية وممارسة الفنون، كما أن كلية القدس بارد للفنون والعلوم هي أول برنامج من الدرجة المزدوجة معتمد في الولايات المتحدة وفي فلسطين.

وستقدم مؤسسة التعليم فوق الجميع من خلال برنامج /قطر للمنح الدراسية/ 4,000 منحة دراسية في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وخارجها على مدى السنوات الخمس المقبلة، في شراكات وثيقة مع المؤسسات والتي تعتبر نماذج للتميز في بلدانها ومناطقها.

وبهذه المناسبة قال السيد طلال الهذال، مدير برنامج الفاخورة التابع لمؤسسة التعليم فوق الجميع، إن التعليم حق تمكيني يدعم جميع حقوق الإنسان الأخرى، وفي الوقت الذي يكتنفه عدم اليقين بمستقبل الاقتصاد العالمي، يمنح التعليم الشباب الأمل في خلق مستقبلهم والعمل من أجل عالم أفضل وأكثر أمانا.

وأبدى الهذال سعادته بمشاركة كلية القدس بارد للفنون والعلوم المرموقة في دعم طلاب البكالوريوس والدراسات العليا الموهوبين من المجتمعات والخلفيات المهمشة للوصول إلى التعليم الجيد، مدعوماً بخدمات الطلاب وتمكينهم بالمهارات اللازمة ليصبحوا مواطنين ملهمين ومنتجين يمكنهم التكيف والتفوق في بيئاتهم الصعبة.

من جانبه أعرب الدكتور ليون بوتستين، رئيس كلية بارد عن امتنانه بهذه الفرصة للعمل مع مؤسسة التعليم فوق الجميع في إزالة الحواجز التي تحول دون الحصول على تعليم عالي الجودة في مجال الفنون الحرة للشباب والمجتمعات المهمشة، لافتا إلى أن هذا البرنامج الجديد يتماشى مع أولويات كلية بارد المتمثلة في توسيع الوصول العالمي إلى التعليم العالي وتقديم برامج أكاديمية صارمة، ومساعدة الطلاب على متابعة حياتهم الأكاديمية.

وتشير بيانات البنك الدولي الأخيرة إلى أنه حتى بين أولئك الذين حصلوا على تعليم متقدم، فإن أكثر من 32 بالمئة في الضفة الغربية عاطلون عن العمل، ويسهم تطوير التعليم في فلسطين في الحد من الفقر وخلق النمو الاقتصادي وتحقيق أهداف التنمية المستدامة.

وتعمل مؤسسة التعليم فوق الجميع من خلال برنامج /قطر للمنح الدراسية/ حاليًا في 7 دول، وقد قدم حتى الآن أكثر من 7000 حزمة من المنح الدراسية لما بعد المرحلة الثانوية والجامعية والدراسات العليا للشباب المهمشين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format