🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

What is the story of the “perfect storm” that caused the pandemic?

ما قصة “العاصفة المثالية” التي كانت سبباً في انتشار جائحة كورونا؟

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: A new study shows that the coronavirus pandemic almost never occurred, and the first person may not have been infected until October 2019, but the spread of the virus in the world was caused by a perfect storm of conditions.

The study says the crowded conditions of the Huanan seafood market in Wuhan, where the pandemic appears to have begun, have helped give the virus what it needs to spread around the world, researchers in the journal Science said.

“It was a perfect storm,” Michael Woorubi, a professor of evolutionary biology at the University of Arizona, who worked on the study, told CNN. “If things were a little different, and if that first person who brought it to The Huanan Market decided not to go that day, or even if he stayed home because he was too sick to go, maybe that didn’t happen, or other early super-outbreaks. We will probably never be aware of it.”

The team used molecular history using the rate of continuous mutations to calculate the duration of the virus’s existence, and they operated computer models to show how long it was spreading, how it could have spread, and how it actually spreads.

“Our study was designed to answer a question about how long SARS-CoV-2 might have spread in China before it was discovered,” said Joel Wertheim, associate professor in the Department of Infectious Diseases and Global Public Health at the University of California, San Diego School of Medicine.

The team was able to set a maximum period of SARS-CoV-2 on the start-up of the sars-coV-2 virus in Hubei Province in mid-October 2019, Werthem said.

The researchers said the evidence strongly suggests that the virus was not previously widespread.

The study indicates that the virus has already appeared in China’s Hubei Province, not anywhere else, according to the researchers.

“Our findings also refute allegations of large numbers of patients who needed to be hospitalized because of Covid-19 in Hubei Province before December 2019,” the researchers wrote.

Among the few cases at the end of 2019, the virus spread worldwide.

The study shows that bats carry a virus closely related to Corona, which also indicates the possibility of another intermediate type of animal that was infected with the virus, and transmitted it to someone somewhere.

An outbreak, or epidemic, requires an infected person, and a lot of contact with other people, as in a crowded seafood market.

“If the virus isn’t lucky enough to find those conditions, the virus will disappear even if it’s adapted well,” Wurubi said.

الشرق

الدوحة: أظهرت دراسة جديدة أن جائحة فيروس كورونا  كادت ألا تحدث تقريباً، وربما لم يصب أول شخص حتى أكتوبر عام 2019، إلا أن انتشار الفيروس في العالم جاء بفعل عاصفة مثالية من الظروف .

وتقول الدراسة إن الظروف المزدحمة لسوق “هوانان” للمأكولات البحرية في ووهان، وهو المكان الذي يبدو أن الجائحة بدأت منه، ساهمت في منح الفيروس ما يحتاجه لينتشر في جميع أنحاء العالم، وفقاً لما قاله الباحثون في مجلة “ساينس”.

وقال أستاذ علم الأحياء التطوري في جامعة أريزونا مايكل ووروبي، الذي عمل على الدراسة،  لـ “سي إن إن”، لقد كانت عاصفة مثالية .. وأضاف: “إذا كانت الأمور مختلفة بعض الشيء، وإذا كان ذلك الشخص الأول الذي جلب الأمر إلى سوق هوانان قد قرر عدم الذهاب في ذلك اليوم، أو حتى إذا بقي في المنزل لأنه كان مريضاً جداً لدرجة لم تسمح له بالذهاب، فربما لم يحدث هذا، أو غيرها من حالات الانتشار الفائقة المبكرة. ومن المحتمل أننا لن نكون على علم بالأمر قط”.

واستخدم الفريق التأريخ الجزيئي باستخدام معدل الطفرات المستمرة لاحتساب مدة وجود الفيروس، كما أنهم قاموا بتشغيل نماذج حاسوبية لإظهار فترة انتشاره، وكيف كان من الممكن أن ينتشر، وكيفية انتشاره بالفعل.

وقال الأستاذ المساعد في قسم الأمراض المعدية والصحة العامة العالمية في جامعة كاليفورنيا بكلية الطب في سان دييغو، جويل ويرثيم: “صُممت دراستنا للإجابة على سؤال حول المدة التي ربما انتشر فيها SARS-CoV-2 في الصين قبل اكتشافه”.

وتمكن الفريق من وضع حد أقصى لفترة بدء فيروس “SARS-CoV-2” بالانتشار في مقاطعة هوبي، وهو منتصف أكتوبرعام 2019، بحسب ما قاله ويرثيم.

وقال الباحثون إن الأدلة تشير وبقوة إلى أن الفيروس لم يكن منتشراً قبل ذلك.

وتُشير الدراسة إلى أن الفيروس ظهر بالفعل في مقاطعة هوبي الصينية، وليس في أي مكان آخر، بحسب ما ذكره الباحثون.

وكتب الباحثون: “تدحض نتائجنا أيضاً مزاعم وجود أعداد كبيرة من المرضى الذين احتاجوا لدخول المستشفى بسبب كوفيد-19 في مقاطعة هوبي قبل ديسمبر من 2019”.

ومن بين عدد قليل من الحالات في نهاية عام 2019، انتشر الفيروس في جميع أنحاء العالم.

وتُظهر الدراسة أن الخفافيش تحمل فيروساً وثيق الصلة بكورونا، وهي تُشير أيضاً إلى احتمال وجود نوع آخر وسيط من الحيوانات كان مصاباً بالفيروس، وقام بنقله إلى شخص في مكان ما.

ويتطلب حصول تفشي، أو وباء، إلى وجود شخص مصاب، والكثير من الاتصال مع أشخاص آخرين، كما في سوق مأكولات بحرية مزدحم.

وقال ووروبي: “إذا لم يكن الفيروس محظوظاً بما يكفي للعثور على تلك الظروف، فسيختفي الفيروس من الوجود حتى إذا كان قد تكيف بشكل جيد”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format