🌍 World

Never-seen-before creature discoverd

اكتشاف مخلوق جديد لم تسبق رؤيته من قبل

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Scientists have discovered a strange creature that has never been seen or observed before in ancient fossils discovered from prehistoric times, it is characterized by its strange winged form that resembles no animal at all.

Scientists have predicted that the strange creature discovered from the Cretaceous period is a strange species of shark that feeds on plankton or filter-feeds, according to Sputnik.

According to the study, published in The National Geographic, the creature, which “looks like no one” found, combines the flowing shark’s shape with the broad wings and fins.

“This ancient creature is not like anyone found before in the fossil record,” the study said.

In 2012, a miner found a strange group of bones in 95 million-year-old rock layers near Vallecello, Mexico.

“I learned of its existence through the paleontologist, Margarito González González, who collected it by cutting rocks around the preserved skeleton,” says Romine Folau, an paleontologist at the Karlsruhe State Museum in Germany.

The sample was described in a study published in the scientific journal Science, and the six-foot-long animal was given the name “Aquilolamna milarcae”.

According to studies, this animal discovered is a species of shark that feeds by filtration unlike any fish known at present or earlier.

“My first thought when i saw the fossil was that this unique form is completely new and unknown among sharks,” says the lead author of the new study, Scientist Folau.

“Most of the time, fossil sharks are identified through the teeth and the transverse part of the spine. Finding a complete and very strange skeleton offers a rare opportunity to study and dissect this ancient swimmer.”

الشرق

الدوحة: اكتشف علماء مخلوقا غريبا لم يشاهد أو يرصد من قبل في الأحفوريات القديمة المكتشفة من عصور ما قبل التاريخ، حيث يتميز بشكله الغريب المجنح الذي لا يشبه أي حيوان على الإطلاق.

وتوقع العلماء أنّ المخلوق الغريب المكتشف من العصر الطباشيري هو عبارة عن صنف غريب من أسماك القرش التي تتغذى على العوالق أو بالترشيح، وفقا لموقع سبوتنيك.

بحسب الدراسة المنشورة في مجلة “ناشيونال جيوغرافيك”، يجمع هذا المخلوق الذي “لا يشبه أي أحد” تم العثور عليه، بين شكل القرش الانسيابي وبين الأجنحة العريضة والزعانف.

وذكرت الدراسة أن هذا “المخلوق القديم لا يشبه أي أحد تم العثور عليه من قبل في السجل الأحفوري”.

وعثر أحد عمال المناجم في عام 2012 على مجموعة غريبة من العظام في طبقات صخرية عمرها 95 مليون عام بالقرب من فاليسيلو في المكسيك.

ويقول رومين فولو، عالم الحفريات في متحف ولاية كارلسروه في ألمانيا: “علمت بوجودها عن طريق عالم الحفريات، مارغريتو غونزاليس غونزاليس، الذي جمعها بواسطة طريق تقطيع الصخور حول الهيكل العظمي المحفوظ”.

وتم وصف العينة في دراسة نُشرت في مجلة “Science” العلمية، ومنح الحيوان الذي يبلغ طوله ستة أقدام اسم “Aquilolamna milarcae”.

وبحسب الدراسات فإن هذا الحيوان المكتشف هو نوع من أسماك القرش التي تتغذى بالترشيح على عكس أي سمكة معروفة في الوقت الحالي أو السابق.

ويقول المؤلف الرئيسي للدراسة الجديدة، العالم فولو: “كانت فكرتي الأولى عند رؤية الحفرية أن هذا الشكل الفريد من نوعه جديد تمامًا وغير معروف بين أسماك القرش”.

وأضاف: “في معظم الأحيان، يتم التعرف على أسماك القرش الأحفورية عن طريق الأسنان والجزء العرضي من العمود الفقري. فالعثور على هيكل عظمي كامل وغريب للغاية، يقدم فرصة نادرة لدراسة وتشريح هذا السباح القديم”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
13
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format