💉 Health🦠Coronavirus

Who Are More Likely to Be Reinfected with Covid-19?

من هم أكثر عرضة للإصابة بكورونا مرة ثانية؟

Doha: People over the age of 65 who have recovered from covid-19 have a 50% higher chance of being reinfected within six months of their first covid-19 infection, according to a new study.

The Danish study, published in the Lancet medical journal, shows that the odds are much better for younger and healthier people, but it is still uncertain, according to Russia Today.

According to the study, which included 4,000 people who underwent testing, about 80% of healthy people under the age of 65 did not develop a second infection within six months of their first Covid-19 infection.

The study shows that it is still important for people who have recovered from covid-19 to get the immunity boost provided by vaccines – and to continue wearing face masks, wash their hands and adhere to social distancing protocols.

“Our study confirms what appears to be the infection of a number of people with” Covid-19 “is rare in younger and healthy people, but the elderly are more likely to catch it again.” said Dr. Steen Ethelberg of the Statens Serum Institute in Denmark.

“Given that the elderly are also more likely to have severe symptoms, our findings illustrate how important it is to implement policies to protect older people during the epidemic,” Ethelberg wrote. “Given what is at stake, the results underscore how important it is for people to implement policies to protect older people during the epidemic.”

الدوحة: تشير نتائج دراسة جديدة أن الأشخاص الذين تزيد أعمارهم عن 65 عاما ممن تعافوا من “كوفيد-19″، لديهم فرصة أعلى بنسبة 50٪ للإصابة بعدوى ثانية في غضون ستة أشهر من مرضهم الأول. 

وتوضح الدراسة الدنماركية التي نُشرت في مجلة لانسيت الطبية، أن الاحتمالات أفضل بكثير بالنسبة للأشخاص الأصغر سنا والأكثر صحة، لكنها ما تزال غير مؤكدة، وفقًا لموقع روسيا اليوم.

ووفقا للدراسة، التي شملت 4000 شخص خضعوا للاختبار، فإن حوالي 80% من الأشخاص الأصحاء الذين تقل أعمارهم عن 65 عاما، لم يعانوا من نوبة ثانية في غضون ستة أشهر من أول مرض “كوفيد-19”.

وتظهر الدراسة أنه ما يزال من المهم للأشخاص الذين تعافوا من “كوفيد-19” الحصول على تعزيز المناعة التي يوفرها التطعيم – والاستمرار في ارتداء أقنعة الوجه وغسل اليدين وبروتوكولات التباعد الاجتماعي.

وقال الدكتور ستين إثيلبيرغ، من معهد Statens Serum في الدنمارك: “تؤكد دراستنا ما يبدو أن إصابة عدد من الأشخاص بـ “كوفيد-19″ أمر نادر الحدوث لدى الأشخاص الأصغر سنا والأصحاء، ولكن كبار السن أكثر عرضة للإصابة به مرة أخرى”.

وكتب إثيلبيرغ: “نظرا لأن كبار السن هم أيضا أكثر عرضة للإصابة بأعراض مرضية حادة،، فإن النتائج التي توصلنا إليها توضح مدى أهمية تنفيذ سياسات لحماية كبار السن أثناء الوباء. وبالنظر إلى ما هو على المحك، تؤكد النتائج على مدى أهمية التزام الناس بتنفيذ سياسات لحماية كبار السن أثناء الوباء”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format