😎 LifeStyle📱 Technology

Facebook building a version of Instagram for kids under 13

فيسبوك ينشئ نسخة من انستغرام للأطفال دون سن ١٣ عاماً

Bloomberg

Facebook Inc. is building a version of the photo-sharing tool Instagram specifically for children under the age of 13, an effort to get its popular products into the hands of the next generation of internet users.

The new app was announced internally Thursday, but is not yet launched. Instagram currently requires that users must be at least 13 years old. BuzzFeed News previously reported on Instagram Kids.

Instagram, bought by Facebook almost a decade ago for $1 billion, has become one of its most popular products at a time when its main social networking property has failed to resonate with some younger users.

“Increasingly kids are asking their parents if they can join apps that help them keep up with their friends,” Joe Osborne, a Facebook spokesman, said in a statement. “Right now there aren’t many options for parents, so we’re working on building additional products — like we did with Messenger Kids — that are suitable for kids, managed by parents.

We’re exploring bringing a parent-controlled experience to Instagram to help kids keep up with their friends, discover new hobbies and interests, and more.”

Messenger Kids is a version of Facebook’s messaging app for pre-teens. That app includes a number of parental controls, but a flaw previously allowed some kids to chat with people their parents had not approved.

The incident sparked concern from regulators that it didn’t adequately protect children.

بلومبيرج – ترجمة WGOQatar 

تقوم شركة فيسبوك ببناء نسخة من تطبيق مشاركة الصور “انستغرام” خصيصًا للأطفال دون سن 13 عامًا ، في محاولة لإيصال منتجاتها الشهيرة إلى أيدي الجيل القادم من مستخدمي الإنترنت.

تم الإعلان عن التطبيق الجديد داخلياً يوم الخميس، ولكن لم يتم إطلاقه بعد. حيث يتطلب انستغرام حالياً أن يكون عمر المستخدمين 13 عامًا على الأقل. هذا وقد ذكرت “أخبار بزفييد” سابقاً تلميحات عن تطبيق “انستغرام كيدز”.

أصبح انستغرام ، الذي اشتراه فيسبوك منذ ما يقرب من عقد من الزمان مقابل مليار دولار، أحد أكثر تطبيقاته شعبية في وقت فشلت فيه خاصية الشبكات الاجتماعية الرئيسية في تحقيق صدى لدى بعض المستخدمين الأصغر سنًا.

وقال جو أوزبورن، المتحدث باسم فيسبوك، في بيان: “يسأل الأطفال آباءهم بشكل متزايد عما إذا كان بإمكانهم الانضمام إلى التطبيقات التي تساعدهم على مواكبة أصدقائهم”. “وفي الوقت الحالي ، لا توجد العديد من الخيارات للآباء ، لذلك نحن نعمل على إنشاء منتجات إضافية – كما فعلنا مع ماسنجر كيدز- مناسبة للأطفال ، يديرها الآباء”.

ونحن نستكشف تجربة حيث يتحكم فيها الوالدان بتطبيق الانستغرام لمساعدة الأطفال على مواكبة أصدقائهم واكتشاف هوايات واهتمامات جديدة وغير ذلك “.

ماسنجر كيدز هو إصدار من تطبيق المراسلة على فيسبوك لمرحلة ما قبل المراهقة. ويتضمن هذا التطبيق عدداً من أدوات الرقابة الأبوية، لكن خلل في التطبيق سمح في السابق لبعض الأطفال بالانضمام إلى محادثات مع مستخدمين غرباء من دون تصريح أولياء الأمور..

أثار الحادث قلق المنظمين من أنه لم يوفر الحماية الكافية للأطفال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format