🥅 LEAGUES

UEFA to Investigate Rangers and Slavia Prague Incidents

يويفا يحقق في أحداث مباراة رينجرز الأسكتلندي وسلافيا براغ التشيكي

QNA

Nyon: UEFA has confirmed it will conduct an investigation into the incidents that occurred during Rangers’ 2-0 defeat at home to Slavia Prague on Thursday night.

Rangers midfielder Glen Kamara claimed he was racially abused by Slavia’s Czech international centre-back Ondrej Kudela towards the end of the Europa League, last-16 second-leg tie at Ibrox which led to angry scenes on the pitch.

UEFA initially said it was “aware of an incident which occurred in the tunnel after the end of the match” before later confirming it had now launched an investigation into the events in and around the game as a whole.

It said in a statement: “In accordance with the Article 31(4) of the UEFA Disciplinary Regulations, an Ethics and Disciplinary Inspector will conduct an investigation regarding the incidents that occurred during the 2020-21 UEFA Europa League round of 16 second leg match between Rangers FC and SK Slavia Praha on March 18 2021.” 

قنا

نيون: أعلن الاتحاد الأوروبي لكرة القدم /يويفا/، يوم الأمس، أنه يحقق في الأحداث التي جرت خلال مباراة رينجرز الأسكتلندي وسلافيا براغ التشيكي ضمن مباريات الدوري الأوروبي لكرة القدم، بعد الشكوى التي تقدم بها اللاعب الاسكتلندي جلين كمارا بخصوص تعرضه لانتهاكات عنصرية من أحد لاعبي الضيوف في المباراة التي خسرها فريقه بهدفين لصفر في مدينة /جلاسكو/.

وقال /يويفا/، في بيان له، إن “أحد محققي لجنة الانضباط والقيم سيجري تحقيقا في الحوادث التي وقعت في المباراة”، مؤكدا أنه على علم بما حدث بين لاعبي الفريقين في النفق المؤدي لغرف الملابس، وأنه ينتظر الحصول على مزيد من المعلومات من مسؤولي المباراة.

وخرج رينجرز من البطولة بخسارته (3-1 ) في النتيجة الإجمالية لمباراتي الذهاب والعودة بعد هزيمته في إياب دور الستة عشر خلال مباراة متوترة استكملها بتسعة لاعبين حيث شهدت مباراة العودة اشتباكات في الملعب وفي النفق المؤدي إلى غرف الملابس عقب نهايتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format