⚽ QSL

Jassim bin Hamad Stadium to Host HH the Amir Cup Final

ملعب جاسم بن حمد يستضيف نهائي كأس سمو الأمير لكرة القدم 

QNA

Doha: The Qatar Football Association (QFA), in cooperation with the Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC), has set Friday the 14th of May for the final match of HH the Amir Cup.

The match will be played at Jassim Bin Hamad Stadium, the home turf of Al Sadd.

The QFA has urged the fans – who wish to attend the final match – to obtain the Covid-19 vaccine to enjoy the match’s atmosphere with all reassurance.

The details of the match arrangements will be announced at a later time, QFA said. Details related to obtaining tickets and the preventive and health measures will also be announced later.

The last edition (48th) of HH the Amir Cup was held last December, when Al Sadd beat Al Arabi at the Ahmed Bin Ali Stadium, the fourth World Cup 2022 stadium, which was officially launched on the occasion of the final to be ready for the 2022 FIFA World Cup.

قنا

الدوحة: حدد الاتحاد القطري لكرة القدم، بالتعاون مع اللجنة العليا للمشاريع والإرث، يوم الجمعة الرابع عشر من شهر مايو المقبل، موعداً لإقامة المباراة النهائية للنسخة الـ49 من كأس سمو الأمير المفدى لكرة القدم 2021 على ملعب جاسم بن حمد بنادي السد.

وحث الاتحاد الجمهور الراغب في حضور المباراة النهائية، على الحصول على لقاح كورونا /كوفيد – 19/ للاستمتاع بأجوائها بكل طمأنينة، مشيرا إلى أنه سيعلن في وقت لاحق عن كافة التفاصيل المتعلقة بالحصول على التذاكر والإجراءات الوقائية والصحية المتعلقة بهذا الشأن.

واكتملت أضلاع مربع نصف النهائي بعد تأهل الريان على حساب الخريطيات، ليواجه الدحيل المتأهل على حساب الشمال ضمن مباريات الجولة ذاتها فيما نجح السد في حجز مقعده في نصف نهائي كأس الأمير بعد عبوره الغرافة، ليواجه العربي الذي وصل بدوره لنصف النهائي على حساب السيلية.

يذكر أن النسخة الأخيرة لكأس سمو الأمير توج فيها في ديسمبر الماضي نادي السد بعد فوزه في المباراة النهائية على نادي العربي وذلك على ملعب أحمد بن علي المونديالي رابع ملاعب كأس العالم قطر 2022 والذي تم تدشينه رسمياً بمناسبة النهائي ليكون جاهزاً لنهائيات كأس العالم قطر 2022 الحدث الرياضي الأبرز في المنطقة والعالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format