🥅 LEAGUES

Bayern, Chelsea through to Champions League last 8

بايرن ميونيخ وتشيلسي يكملان عقد ربع نهائي دوري الأبطال

Anadolu Agency

ANKARA: Bayern Munich and Chelsea qualified for the UEFA Champions League quarterfinals Wednesday evening. 

In a last 16 match, Germany’s Bayern Munich beat Italian club Lazio 2-1 in Munich.

Polish star Robert Lewandowski’s goal from a penalty in the first half put Bayern in front.

German forward Eric Maxim Choupo-Moting doubled the lead for his team in the 73rd minute.

Lazio narrowed the gap in the 82nd minute as Italian midfielder Marco Parolo scored, but it wasn’t enough and Bayern clinched the 2-1 victory to advance to the quarterfinals.

The Germans previously secured a 4-1 win in the first leg in Rome.

Lazio have been eliminated from the Champions League.

Chelsea bag last 8 ticket

In the other match of the evening, English club Chelsea beat their Spanish opponents Atletico Madrid 2-0 in the round of 16 second leg to make the quarterfinals.

Moroccan midfielder Hakim Ziyech and Italian defender Emerson Palmieri were the scorers for Chelsea at London’s Stamford Bridge Stadium.

Near the end of the match, Atletico Madrid defender Stefan Savic was shown the red card, and the visitors were down to 10 men.

Chelsea, who previously won the first leg 1-0, qualified for the last 8, but Atletico Madrid’s journey in the European campaign ended.

Last 8

The draw for the Champions League quarterfinals will be held on Friday, March 19 in Switzerland.

Bayern Munich (Germany), Borussia Dortmund (Germany), Chelsea (England), Liverpool (England), Manchester City (England), Paris Saint-Germain (France), Porto (Portugal) and Real Madrid (Spain) will enter the last eight draw.

قنا 

ميونيخ ولندن: أكمل فريقا بايرن ميونيخ الألماني وتشيلسي الإنجليزي عقد الفرق المتأهلة إلى الدور ربع النهائي من بطولة دوري الأبطال الأوروبي لكرة القدم، بعد فوزهما مساء الأمس على كل من لاتسيو الإيطالي (2-1) وأتلتيكو مدريد الإسباني (2- صفر) تواليا في ختام إياب مباريات الدور ثمن النهائي للمسابقة.

ففي المباراة الأولي، حقق بايرن ميونيخ الألماني الفوز على ضيفه لاتسيو الإيطالي بهدفين مقابل هدف في المباراة التي جرت بينهما على ملعب “أليانز أرينا” بمدينة ميونيخ، حيث سجل للنادي البافاري البولندي روبرت ليفاندوفسكي من ركلة جزاء والكاميروني إيريك ماكسيم موتينج في الدقيقتين (33، 73)، وماركو بارولو للاتسيو في الدقيقة (82).

وتفوق الفريق الألماني على نظيره الإيطالي في مجموع المباراتين بنتيجة (6-2)، بعدما فاز (4-1) في مباراة الذهاب التي أقيمت على ملعب “الأوليمبيكو” بالعاصمة روما.

وفي المباراة الثانية، جدد تشيلسي الإنجليزي فوزه على ضيفه أتلتيكو مدريد الإسباني بهدف نظيف في المباراة التي جرت بينهما على ملعب “ستامفورد بريدج” بالعاصمة لندن. وسجل المغربي حكيم زيياش والإيطالي إميرسون بالميري الهدفين في الدقيقتين (34 ، 90).

وتفوق الفريق الإنجليزي على نظيره الإسباني في مجموع المباراتين بنتيجة (3- صفر)، بعدما فاز (1- صفر) في مباراة الذهاب التي أقيمت في اسبانيا، حيث بات تشيلسي الفريق الإنجليزي الثالث الذي يتأهل إلى الدور ربع النهائي للمسابقة، وذلك بعد ليفربول ومانشستر سيتي.

وكانت فرق بورتو البرتغالي، بوروسيا دورتموند الألماني، باريس سان جيرمان الفرنسي، ليفربول ومانشستر سيتي الإنجليزيان، وريال مدريد الإسباني قد تأهلت في وقت سابق إلي الدور ربع النهائي.

ومن المقرر أن تجرى قرعة الدور ربع نهائي من بطولة دوري الأبطال الأوروبي يوم غد /الجمعة/ في مقر الاتحاد الأوروبي لكرة القدم بمدينة /نيون/ السويسرية، وذلك بالتزامن أيضا مع قرعة ربع نهائي الدوري الأوروبي، علما بأنه لا توجد أي موانع لحدوث مواجهة بين فرق من نفس البلد، كما أن الفريق الذي يسحب أولا هو من سيستضيف مباراة الذهاب على أرضه.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format