😎 LifeStyle🦠Coronavirus

New travel alerts from Qatar Airways following restrictions in the UK

تنبيهات سفر جديدة من القطرية بعد القيود التي فرضتها المملكة المتحدة

Doha: Qatar Airways has updated the travel alerts for UK passengers after Britain announced that Qatar is added to the travel red list from Friday early morning and all flights from Qatar will be prohibited from that day.

“For passengers affected by UK Government Travel Restrictions who have already commenced their journey, in addition to our Travel with Confidence offering, we are working with our airline partners, including British Airways, on more options to get you home reliably. More information will be shared soon,” Qatar Airways posted. 

“For passengers who are yet to start their journey, we offer options including date and route changes and ticket refunds. Passengers can still travel from the UK with Qatar Airways and may return on partner airlines where available including British Airways,” they added.

“If you are travelling to the UK between 19 March and 18 May, you may be rebooked onto flights operated by partner airlines, including British Airways, where available. For details, visit our Travel with Confidence page.

“Please visit www.qatarairways.com and keep your latest contact details updated through our Manage Booking section. If you have booked through a Travel Agent, please contact them directly for more information,” the travel alert added.

الدوحة: أكدت الخطوط الجوية القطرية أنها تعمل حالياً مع شركائها من شركات الطيران العالمية لتمكين المسافرين الذين تأثرت خطط سفرهم بالقيود الأخيرة التي فرضتها الحكومة البريطانية والذين بدأوا رحلتهم بالفعل من العودة إلى بلادهم.

وقالت الناقلة الوطنية في سلسة تغريدات على حسابها بموقع تويتر: ننوه المسافرين الذين تأثرت خطط سفرهم بالقيود الأخيرة التي فرضتها الحكومة البريطانية والذين لم تبدأ رحلتهم بعد بأنه أمامهم العديد من الخيارات، بما في ذلك تغيير تاريخ السفر، وتغيير الوجهة، واسترداد ثمن التذكرة، مشيرة إلى أن المسافرين يمكنهم الاستفادة من سياسة “سافر مطمئناً” والمزايا التي توفرها.

وأشارت القطرية إلى أنه ما يزال بالإمكان السفر معها من المملكة المتحدة، والعودة إليها مع أحد شركائها بما في ذلك الخطوط الجوية البريطانية.

وتابعت القطرية: “إذا كنت مسافراً إلى المملكة المتحدة خلال الفترة من 19 مارس حتى 18 مايو، بإمكانك إعادة حجز تذكرتك للسفر مع أحد شركائنا من شركات الطيران (بما في ذلك الخطوط الجوية البريطانية) حيثما أمكن ذلك”.

كما دعت المسافرين الذين تأثرت خطط سفرهم بالقيود الأخيرة التي فرضتها الحكومة البريطانية زيارة http://qatarairways.com

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format