🥅 LEAGUES

AFC Signs Media Rights Deal with TV Start

شراكة بين الاتحاد الآسيوي وتي في ستارت الرياضية لبث البطولات الكبرى

QNA

Kuala Lumpur: The Asian Football Confederation (AFC) announced on Tuesday TV Start as their new media partner in Russia and the CIS territories including Ukraine, Latvia, Estonia, Lithuania, Belarus, Moldova, Armenia, Azerbaijan and Georgia to broadcast the AFCs major competitions from 2021 to 2024.

The media partnership includes AFC national team and club competitions, including but not limited to the AFC Asian Qualifiers – Road to Qatar Final Round, the AFC Asian Cup China 2023, as well as the AFC Champions League and AFC Cup from the 2021 season.

TV Start launched a 24/7 linear sports channel in parallel to their existing production businesses last year and is now adding the AFC competitions to their rapidly growing portfolio of sports properties including the Austrian Federal Football League, the Korean K-League, the German Federal Basketball League, handball and volleyball leagues, as well as several winter sports events.

Over 60 percent of all pay TV consumers in Russia have access to TV Start and will soon enjoy top AFC football.

قنا

كوالالمبور: أعلن الاتحاد الآسيوي لكرة القدم، يوم الأمس، أن شبكة /تي في ستارت/ ستكون شريكه الإعلامي الجديد في روسيا وأقاليم رابطة الدول المستقلة، بما في ذلك أوكرانيا ولاتفيا وإستونيا وليتوانيا وبيلاروسيا ومولدوفا وأرمينيا وأذربيجان وجورجيا لبث بطولات الاتحاد الآسيوي الكبرى خلال الفترة من العام الحالي إلى عام 2024.

وتشمل الشراكة الإعلامية بطولات المنتخبات الوطنية والأندية، بما في ذلك على سبيل المثال تصفيات آسيا المؤهلة إلى كأس العالم 2022 في قطر، ونهائيات كأس آسيا 2023 في الصين، بالإضافة إلى دوري أبطال آسيا وكأس الاتحاد الآسيوي بداية من موسم 2021.

يذكر أن شبكة /تي في ستارت/ انطلقت العام الماضي كقناة رياضية تبث على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع بالتوازي مع أعمال الإنتاج الحالية الخاصة بها، وتضيف الآن بطولات الاتحاد الآسيوي إلى جدولها سريع التطور من البطولات الرياضية الكبيرة بما في ذلك الدوري النمساوي لكرة القدم والدوري الكوري الجنوبي لكرة القدم ودوريات كرة السلة وكرة اليد والكرة الطائرة في ألمانيا، بالإضافة إلى العديد من فعاليات الرياضات الشتوية.

وكان الاتحاد الآسيوي لكرة القدم قد قام في يونيو 2020 بطرح مناقصة حقوق البث التلفزيوني، وذلك للدورة المقبلة تتضمن بث بطولات من ضمنها تصفيات آسيا المؤهلة إلى كأس العالم 2022 في قطر، ونهائيات كأس آسيا 2023 في الصين، بالإضافة إلى دوري أبطال آسيا.

وتضمنت المناقصة أن يقوم شريك البث للاتحاد الآسيوي بتقديم تقنيات بث عالية المستوى، وبرامج تفاعلية إبداعية لاستقطاب الجماهير، للمساهمة في تعزيز نمو البطولات على مستوى المنتخبات الوطنية والأندية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format