💉 Health🦠Coronavirus

510,000 COVID-19 vaccine doses administered to date: MoPH

وزارة الصحة: إعطاء ٥١٠ آلاف جرعة لقاح كوفيد-١٩ حتى الآن

Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha: Ministry of Public Health has announced that 510,000 COVID-19 vaccine doses have been administered since the start of the COVID-19 National Vaccination Program.

The Ministry stated that the recent availability of greater quantities of both the Moderna and Pfizer and BioNTech vaccines has helped increase the pace of the vaccination program. 

Over 100,000 doses being administered each week, meaning that every day around 14,000 of our most vulnerable members of society and essential workers are getting vaccinated and becoming protected against COVID-19.

Since the beginning of February, the number of doses administered each week has increased by 270 percent and more than one in seven adults, 15 percent of Qatar’s adult population, have now received at least one vaccine dose.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة إعطاء 510 آلاف جرعة من لقاحات كوفيد-19 لأفراد المجتمع منذ بداية برنامج التطعيم.

ومع توفر كميات أكبر مؤخراً من لقاحات “فايزر وبيونتيك” و “موديرنا” فقد تواصل العمل الجاد عبر منظومة الرعاية الصحية لرفع وتيرة برنامج التطعيم.

حيث يتم حالياً إعطاء أكثر من 100 ألف جرعة تقريباً من اللقاح أسبوعياً، بما يعني أنه يتم كل يوم تطعيم حوالي 14 ألف شخص من الفئات الأكثر عرضة للمخاطر الصحية المرتبطة بكوفيد-19 والعاملين الأساسيين لحمايتهم من مخاطر هذا المرض.

وقد ارتفع عدد الجرعات التي يتم إعطاؤها كل أسبوع منذ بداية شهر فبراير بنسبة 270 في المائة، كما أن أكثر من شخص واحد من كل سبعة أشخاص بالغين في دولة قطر – أي 15 بالمائة من السكان البالغين في دولة قطر- قد تلقى جرعة واحدة على الأقل من لقاح كوفيد-19 حتى الآن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format