🥅 LEAGUES🌍 World

PSG’s Di Maria and Marquinhos homes robbed during Sunday’s Nantes game

سطو مسلح على منزلي دي ماريا وماركينيوس أثناء مشاركتهما في مباراة نانت

Reuters

Paris: Paris St Germain players Angel Di Maria’s and Marquinhos were robbed during their club’s Sunday home game against Nantes, French sports daily L’Equipe said, adding members of their families were held hostage during the events.

That is why, after a brief discussion with PSG sports director Leonardo, Di Maria was taken off the pitch by coach Mauricio Pochettino after 62 minutes, the newspaper added.

In a statement obtained from PSG by Reuters, Brazilian defender and club captain Marquinhos said his parents’ home had been robbed during the Nantes game while his family was on the premises.

“But nobody was hurt and everybody is well… French authorities have launched an inquiry”, the statement said.

Di Maria, who just extended his contract with PSG by one season until 2022, had already been a victim of an attempted burglary in 2015, during his spell with Manchester United.

L’Equipe said the burglars managed to steal a safe from Di Maria’s home containing jewels and watches worth at least 500,000 euros ($596,200).

PSG ended up losing 2-1 to Nantes, their fourth home defeat of the season, missing an opportunity to move top of the Ligue 1 standings.

رويترز + الجزيرة

الدوحة: ذكرت تقارير إعلامية أن منزلي نجمي باريس سان جيرمان أنخيل دي ماريا وماركينيوس، تعرضا لسطو مسلح مع وجود عائلتيهما، أثناء مشاركتهما في مباراة أمام نانت وسط أنباء عن عملية اختطاف أيضا.

وخسر سان جيرمان على ملعبه 1-2 مساء أمس الأحد في الجولة 29 من الدوري الفرنسي لكرة القدم.

وذكرت قناة “آر إم سي سبورت” (RMC Sport) أن عملية السطو تمت أثناء المباراة، وأن كلا الهجومين المسلحين وقعا بينما كانت عائلتا اللاعبين في منزلهما، وهناك معلومات غير مؤكدة حتى الآن عن عملية اختطاف خلال الهجومين.

وذكرت التقارير أن المدير الرياضي لسان جيرمان ليوناردو، تلقى مكالمة هاتفية ثم تحدث مع مدرب الفريق ماوريسيو بوتشيتينو، الذي اضطر بعدها لاستبدال دي ماريا في الدقيقة 62 من المباراة، بل واصطحب مواطنه إلى غرفة خلع الملابس في مشهد لم يعرف سببه مباشرة.

وقالت القناة إن تبديل دي ماريا كان بسبب “مسألة شخصية خطيرة”، وكشف سان جيرمان أن التبديل كان بسبب تعرض منزل النجم الأرجنتيني لعملية سطو.

وفي بيان لسان جيرمان قال ماركينيوس مدافع وقائد الفريق إن منزل والديه تعرض للسرقة أثناء المباراة مع نانت خلال وجود أسرته في المكان.

وأضاف البيان “لكن لم يصب أحد بسوء والجميع على ما يرام. السلطات الفرنسية بدأت التحقيق”.

وسبق لدي ماريا التعرض لحادث سرقة مماثل خلال وجوده مع مانشستر يونايتد الإنجليزي في 2015.

وقالت صحيفة “ليكيب” الفرنسية إن اللصوص تمكنوا من سرقة خزينة من منزل دي ماريا يوجد بها ساعات ومجوهرات تبلغ قيمتها 500 ألف يورو (596200 دولار) على الأقل.

ويعاني لاعبو سان جيرمان من تكرار عمليات السطو على منازلهم منذ الموسم الماضي، حيث تعرض معظم نجوم الفريق للسطو المسلح رغم الاحتياطات الأمنية التي يتخذونها في منازلهم التي غالبا ما تحيطها كاميرات المراقبة على مدار الساعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format