👮‍♂️ Government🚦Traffic

16 motorists referred to Public Prosecution for hiding number plates

المرور تحيل ١٦ شخصا للنيابة العامة بسبب تغطية لوحات المركبات

QNA

Doha: The General Directorate of Traffic referred 16 people to the Public Prosecution to take legal action against them, after they committed a violation of covering their vehicle license plate in the Sealine area, during the period between February 13 and March 13, besides, taking measures against 45 other vehicles.

In a statement, the General Directorate of Traffic warned against committing a violation of covering vehicle plate in any way, to evade traffic control after committing massive traffic violations such as excessive speeding and reckless driving, stressing that it will not tolerate such wrong traffic behaviors that threaten everyone’s safety and security.

It emphasized that campaigns to arrest violators carried out by the military and civilian traffic patrols are continuing in all regions of the country, especially in camping areas, to control such wrong behaviors that may result in traffic accidents.

The General Directorate of Traffic indicated that the violation of covering vehicle plate is one of the violations that cannot be reconciled, where the violator is transferred to the Public Prosecution after seizing the vehicle.

It underlined the importance of placing vehicle license plates correctly so that they are clear to policemen and road users, calling on everyone to adhere to traffic rules and avoid wrong behaviors, deal with vehicles under the provisions of the Traffic Law, and report promptly any traffic behavior against the law via Metrash2.

قنا

الدوحة: أحالت الإدارة العامة للمرور 16 شخصاً للنيابة العامة لاتخاذ الإجراءات القانونية بحقهم، بعد ارتكابهم مخالفة تغطية لوحات مركباتهم في منطقة /سيلين/، خلال الفترة ما بين 13 فبراير الماضي و13مارس الجاري، واتخاذ الإجراءات ضد 45 مركبة أخرى.

وحذرت الإدارة العامة للمرور، في بيان لها، من ارتكاب مخالفة تغطية لوحة المركبة بأي شكل من الأشكال، بهدف الإفلات من الضبط المروري بعد ارتكاب مخالفات مرورية جسيمة كالسرعة الزائدة والقيادة برعونة وتهور.. مشددة على أنها لن تتهاون مع مثل هذه السلوكيات المرورية الخاطئة التي تهدد أمن الجميع وسلامتهم.

وأكدت على أن حملات ضبط المخالفين التي تقوم بها الدوريات المرورية العسكرية والمدنية مستمرة في جميع مناطق الدولة، لا سيما في مناطق التخييم، لضبط مثل هذه السلوكيات الخاطئة التي قد تنتج عنها حوادث مرورية.

وأشارت الإدارة العامة للمرور إلى أن مخالفة تغطية لوحة المركبة من المخالفات التي لا يجوز التصالح فيها، ويتم تحويل مرتكبها إلى النيابة العامة بعد حجز المركبة.

ونوهت بأهمية وضع لوحات المركبات بطريقة صحيحة بحيث تكون واضحة لرجال الشرطة ومستخدمي الطريق.. داعية الجميع إلى ضرورة الالتزام بالقواعد المرورية وتجنب السلوكيات الخاطئة، والتعامل مع المركبات وفقاً لما نص عليه قانون المرور، والتبليغ الفوري في حال رصد أية سلوكيات مرورية خارجة عن القانون عن طريق مطراش2 .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format