💉 Health🦠Coronavirus

Awqaf Ministry: COVID-19 Vaccine Can be Taken During Ramadan

وزارة الأوقاف: لا مانع من أخذ اللقاح المضاد لـ كوفيد -١٩ في نهار رمضان للصائم

QNA

Doha: The Ministry of Endowments (Awqaf) and Islamic Affairs affirmed on Sunday that the fasting person can take the coronavirus (COVID-19) vaccine during the day of Ramadan, as it does not affect the validity of the fasting.

The Sharia Committee of the Ministry of Endowments and Islamic Affairs said after examining the issue that it found that the vaccine is taken intramuscularly, and not taken orally and it is not nutritious. Therefore, there is no objection for the fasting person to take the vaccine during the day of Ramadan if needed, the ministry said in a statement.

The committee believes that it is permitted to take the COVID-19 vaccine during the day of Ramadan by the fasting person. 

قنا

الدوحة: أكدت وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية، في بيان لها الأمس، أنه لا مانع من أخذ اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد -19/ في نهار رمضان للصائم، وأن أخذه لا يؤثر في صحة الصيام.

وفيما يلي نص البيان الذي أصدرته الوزارة: “الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله ،،،

بعد الاطّلاع على ما يتعلق بهذا الموضوع، فإنه تبيّن للجنة الشرعية بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية أنّ هذا اللقاح يؤخذ في العضل، ولا يصل إلى الجوف من طريقٍ معتاد، وليس مغذياً، وإذا احتاج الصائم لأخذه في نهار رمضان، فإنه لا حرج عليه في ذلك، لأنّ الحُقن التي تؤخذ تحت الجلد أو في العضل أو الوريد، فإنّها لا تؤثر في صحة الصيام لأنّها غير مغذية، وعلى هذا ترى اللجنة أنه يجوز أخذ اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ في نهار رمضان للصائم.

والله تعالى أعلم

وصلى الله وبارك على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين” .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format