🥅 LEAGUES

Bundesliga: Lewandowski claims another goal milestone as Bayern extend lead

بوندسليغا: بايرن يعزز صدارته بإنجاز جديد لليفاندوفسكي

Reuters

BREMEN: Bayern Munich cruised to a 3-1 victory at Werder Bremen on Saturday with striker Robert Lewandowski climbing to second place in the Bundesliga’s all-time scorers list as the champions opened up a five-point lead at the top.

The 32-year-old Lewandowski, the 2020 FIFA World Player, twice hit the woodwork early in the second half before tapping in for to make it 3-0 and join Klaus Fischer on 268 Bundesliga goals, second on the all-time scorers list only to Gerd Mueller and his astonishing 365-goal record.

Lewandowski needed 345 matches to reach that mark compared to Fischer’s 535 league games.

The Bavarians, who welcome Lazio for their Champions League last 16 second leg on Wednesday, were never troubled by the hosts, and Leon Goretzka headed them into the lead in the 22nd minute.

Thomas Mueller then delivered his second assist of the day and his 13th of the season in the 35th for Serge Gnabry to slot in.

“We were a bit fresher after the first 10 minutes,” said Mueller, whose good form could see result in a return for the German national team after more than two years.

“In the second half we not only controlled the game but created a lot of chances. I think we should have scored several more goals. We also hit the woodwork so the win is absolutely deserved.

“Lewy (Lewandowski) knows his status in the team. He fights in every game for his goals for the team.”

Lewandowski, who has also played for Borussia Dortmund in the Bundesliga, was determined to join the score sheet after the break. But in the 54th minute he headed onto the post and four minutes later fired onto the crossbar.

Twice more Werder keeper Jiri Pavlenka denied him with superb saves.
But a lucky bounce in the 67th allowed the Poland forward to tap in from close range and take his league tally this season to 32 goals, one step closer to Gerd Mueller’s league record of 40 goals in a season dating back to the 1971-72 campaign.

Lewandowski hit the post a third time in the 78th minute and Niclas Fuellkrug scored a late goal for the hosts as Bayern moved up to 58 points, with second-placed RB Leipzig, on 53, in action against Eintracht Frankfurt on Sunday.

VfL Wolfsburg climbed to third spot on 48 points with a 5-0 demolition of basement club Schalke 04.

(Reporting by Karolos Grohmann; Editing by Hugh Lawson and Christian Radnedge)

د ب أ

بيرمن: عزز بايرن ميونيخ يوم السبت (13 مارس/ آذار 2021) صدارته للدوري الألماني في كرة القدم بفوزه السهل في الجولة الخامسة والعشرين على مضيفه فيردر بريمن 3-1، بينها هدف لنجمه الدولي البولندي روبرت ليفاندوفسكي، أصبح به ثاني أفضل هداف في تاريخ البوندسليغا، بعد الأسطورة الألماني غيرد مولر. 

وحسم النادي البافاري نتيجة المباراة في شوطها الأول بتسجيله هدفين صنعهما نجمه توماس مولر بتمريرتين حاسمتين لليون غوريتسكا (22) وسيرغ غنابري (35)، قبل أن يعزز ليفاندوفسكي تقدمه بهدف ثالث منتصف الشوط الثاني (67) ليصبح ثاني أفضل هداف في تاريخ البوندسليغا مشاركة مع النجم السابق لشالكه وكولونيا (كولن) وبوخوم كلاوس فيشر برصيد 268 هدفا.

وسجل نيكلاس فولكروغ هدف الشرف لأصحاب الارض في الدقيقة 86.

ليفاندوفسكي يقترب من رقم مولر

يذكر أن الرقم القياسي المطلق بحوزة نجم بايرن ميونيخ السابق “المدفعجي” غيرد مولر برصيد 365 هدفاً في 427 مباراة.

وهذا هو الهدف الـ32 لليفاندوفسكي هذا الموسم فعزز موقعه في صدارة لائحة الهدافين، وبات على بعد ثمانية أهداف لمعادلة رقم مولر في عدد الأهداف المسجلة في موسم واحد في الدوري الالماني بعد أن سجل الاخير 40 هدفاً موسم 1971-1972.

وأكد ليفاندوسكي عشقه لهز شباك فيردر بريمن كونه الفريق الذي سجل فيه أكبر عدد من الأهداف في الدوري حيث رفعها إلى 21 هدفا في 21 مباراة ضده. كما أكد النادي البافاري عقدته لبريمن الذي لم يفز عليه منذ 13 عاماً.

والفوز هذا هو الثالث على التوالي لبايرن ميونيخ والثامن عشر هذا الموسم فعزز موقعه في الصدارة برصيد 58 نقطة وابتعد مؤقتاً بفارق خمس نقاط عن مطارده المباشر لايبزيغ الذي يستضيف إينتراخت فرانكفورت الأحد في ختام الجولة، علما بأن العملاق البافاري ولايبزيغ سيلتقيان في قمة الجولة السابعة والعشرين.

هزيمة ثقيلة جديدة لشالكه

وفي بقية مباريات السبت زاد فولفسبورغ محن ضيفه شالكه عندما أكرم وفادته بخماسية نظيفة تناوب على تسجيلها شكوردان مصطفي (31 خطأ في مرمى فريقه) والهولندي فوتر فيخورست (51) وريدله باكو (58) والكرواتي يوسيب بريكالو (64) وماكسيميليان فيليب (79).

واستعاد فولفسبورغ توازنه عقب خسارته أمام هوفنهايم في الجولة الماضية، وحقق فوزه الثالث عشر هذا الموسم معززا موقعه في المركز الثالث برصيد 48 نقطة، فيما مني شالكه بخسارته السابعة عشرة هذا الموسم والسابعة في مبارياته العشر الاخيرة.

وتجمد رصيد شالكه عند 10 نقاط في المركز الأخير وبات مرشحا أكثر من أي وقت مضى بالهبوط إلى الدرجة الثانية.

وأنعش ماينز آماله بالبقاء في دوري الأضواء بفوزه على ضيفه فرايبورغ بهدف وحيد سجله السويدي روبن كايسون في الدقيقة 84.

وهذا الفوز هو الخامس لماينز في الموسم الحالي ليرفع رصيده الى 21 نقطة متخلصاً مؤقتاً من المركز السابع عشر قبل الأخير حيث ارتقى إلى السادس عشر الذي يخول صاحبه خوض ملحق مع ثالث الدرجة الثانية من أجل البقاء، بفارق نقطتين أمام أرمينيا بيليفيلد الذي يحل ضيفا على باير ليفركوزن غدا.

وعزز أونيون برلين موقعه في المركز السابع بفوزه على ضيفه كولونيا (كولن) بهدفين لماكس كروزه (48 من ركلة جزاء) والنمسوي كريستوفر تريمل (67) مقابل هدف للسلوفاكي أندري دودا (45+2 من ركلة جزاء).

ورفع أونيون برلين رصيده إلى 38 نقطة مقابل 22 نقطة لكولونيا صاحب المركز الرابع عشر.

وفي آخر مباراة أجريت السبت عاد بوروسيا دورتموند إلى سكة الانتصارات بعد خسارته أمام بايرن ميونيخ في المرحلة الماضية، بفوزه على ضيفه هرتا برلين بهدفين نظيفين سجلهما يوليان براندت (54) والبديل الكاميروني الاصل يوسوفا موكوكو (90+1).

وصعد دورتموند إلى المركز الخامس مؤقتا برصيد 42 نقطة بفارق نقطتين أمام باير ليفركوزن الذي يستضيف أرمينيا بيليفيلد الأحد، فيما تجمد رصيد هرتا برلين عند 21 نقطة في المركز الخامس عشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format