😎 LifeStyle📱 Technology

Netflix tests feature that could limit password sharing

نتفليكس تختبر ميزة جديدة قد تحد من مشاركة كلمات المرور

Reuters

Netflix Inc is testing a feature that asks viewers to verify they share a household with the account holder, the company said on Thursday, a move that could lead to a clampdown on sharing of passwords.

A small number of Netflix users are receiving a message asking them to confirm they live with the account owner by entering details from a text message or email sent to the owner.

Viewers can delay the verification and keep watching Netflix. The message may reappear when they open Netflix again, and eventually they could be required to open a new account to continue streaming.

“This test is designed to help ensure that people using Netflix accounts are authorized to do so,” a Netflix spokesperson said.

Netflix, the world’s largest streaming service, constantly tests new features with users and it is unclear if the household verification requirement will be implemented more widely.

The Netflix terms of service say that users of an account must live in the same household, though the company and other streaming services have declined to broadly crack down on sharing.

رويترز – ترجمة WGOQatar

تختبر شركة نتفليكس ميزة تطلب من المشاهدين إثبات أنهم يتشاركون بالسكن مع صاحب الحساب، حسبما ذكرت الشركة يوم الخميس، وهي خطوة قد تؤدي إلى تضييق الخناق على مشاركة كلمات المرور.

يتلقى عدد قليل من مستخدمي نتفليكس رسالة تطالبهم بتأكيد أنهم يعيشون مع مالك الحساب من خلال إدخال تفاصيل من رسالة نصية أو بريد إلكتروني تم إرساله إلى المالك.

يمكن للمشاهدين تأخير عملية التحقق والاحتفاظ بمشاهدة نتفليكس. قد تظهر الرسالة مرة أخرى عند فتح نتفليكس مرة أخرى، وفي النهاية قد يطلب عبرها فتح حساب جديد لمواصلة البث.

وقال متحدث باسم نتفليكس “تم تصميم هذا الاختبار للمساعدة في ضمان أن الأشخاص الذين يستخدمون حسابات نتفليكس مخولون بالقيام بذلك.”

تقوم نتفليكس ، أكبر خدمة بث في العالم ، باختبار ميزات جديدة باستمرار مع المستخدمين وليس من الواضح ما إذا كان سيتم تنفيذ متطلبات التحقق المنزلي على نطاق أوسع.

تقول شروط خدمة نتفليكس أن مستخدمي الحساب يجب أن يعيشوا في نفس المنزل، على الرغم من أن الشركة وخدمات البث الأخرى قد رفضت اتخاذ إجراءات صارمة على نطاق واسع على المشاركة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format