🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Scream, not swab: Dutch inventor hopes he discovered new COVID test

اختراع هولندي جديد للكشف عن إصابات فيروس كورونا من خلال “الصراخ”

Reuters

AMSTERDAM: A Dutch inventor has come up with what he hopes could be a potentially faster and easier method to screen for coronavirus infections.

Dutch inventor trials scream test for COVID

Instead of unpleasant nasal swab tests, Peter van Wees asks participants to step into an airlocked cabin and to scream, or sing. An industrial air purifier collects all the particles emitted, which are then analysed for the virus.

“If you have coronavirus and are infectious and “yelling and screaming you are spreading tens of thousands of particles which contain coronavirus,” Van Wees said.

Van Wees, a serial entrepreneur, has set up his booth next to a coronavirus testing centre on the outskirts of Amsterdam to try his invention out on people who have just been tested.

“It’s always very nice to scream, when nobody can hear you though,” said Soraya Assoud, 25, who needed proof of a negative coronavirus test for a trip to Spain.

Van Wees says that although lots of small particles from the person’s clothes and breath are detected, an infection shows up as a cluster around the size of the coronavirus. The process takes about three minutes.

The virus is identified by its size using a nanometre-scale sizing device.

He sees the machine as a potentially useful screening tool at concerts, airports, schools or offices.

Spokesman Geert Westerhuis of the Netherlands’ National Institute for Health (RIVM), which is not involved in the project, said it is looking at an array of testing strategies and would welcome a fast, functioning test that was highly accurate.

But “how this apparatus works — we can’t estimate it because we know too little about it,” he said.

A breath test requiring the participant to blow into a tube was approved last month by health authorities in Amsterdam, but it has not yet been rolled out nationally due to troubles with “false negatives”.

Van Wees is working with a private company to marshal evidence for his strategy.

Assoud, on her way to Spain, said either way, the experience in Van Wees’s machine had been pleasant.

“I think it’s a good way of meditation as well … it’s fun!”

رويترز – ترجمة WGOQatar

أمستردام: توصل مخترع هولندي إلى ما يأمل أن يكون طريقة لربما تكون أسرع وأسهل لفحص عدوى فيروس كورونا.

وبدلاً من اختبارات مسحة الأنف الغير مريحة، يطلب بيتر فان ويز من المشاركين الدخول إلى مقصورة محكمة الإغلاق والصراخ أو الغناء. حيث سيجمع بعد ذلك جهاز تنقية الهواء الصناعية الجزيئات المنبعثة، ويحللها لاكتشاف الفيروس.

وقال فان ويز ” اذا كنت مصاب بفيروس كورونا ومازلت قابلاً لنشر العدوى فإنك ستصرخ وتصرخ لتنشر عشرات الالاف من الجزيئات التى تحتوى على فيروس كورونا” .

وقد أنشأ رائد الأعمال المخضرم فان ويز، حجرة بجوار مركز لاختبار فيروس كورونا في ضواحي أمستردام لتجربة اختراعه على الأشخاص الذين تم اختبارهم للتو.

وقالت ثريا أسّود ، 25 عاما ، التى كانت بحاجة لنتيجة اختبار سلبية من أجل رحلتها إلى إسبانيا “من الجميل ان تستطيع الصراخ، عندما لا يستطيع احد سماعك”.

يقول فان ويز أنه على الرغم من المقدرة على جمع الكثير من الجسيمات الصغيرة من ملابس الشخص وأنفاسه، تظهر العدوى كتجمع بحجم فيروس كورونا. حيث تستغرق العملية حوالي ثلاث دقائق.

ويتم التعرف على الفيروس من حيث حجمه باستخدام جهاز التحجيم على مقياس النانو. ويرى فان ويز الآلة كأداة محتملة الفائدة في الحفلات الموسيقية أو المطارات أو المدارس أو المكاتب.

وقال المتحدث جيرت فيسترهويس من المعهد الوطني للصحة الهولندية، الغير مشارك في المشروع، إنه يبحث في مجموعة من استراتيجيات الاختبار وسيرحب بإجراء اختبار سريع وعملي إن كان دقيقًا للغاية.

واضاف “لكن لا يمكننا تقدير هذا الجهاز لأننا لا نعلم كيفية عمله بسبب معرفتنا القليلة عنه.”

وقد وافقت السلطات الصحية في أمستردام الشهر الماضي على اختبار التنفس الذي يتطلب من المشارك أن ينفخ في أنبوب، ولكن لم يتم طرحه على الصعيد الوطني بسبب متاعب مع النتائج السلبية الزائفة.

ويعمل فان ويز مع شركة خاصة لحشد الأدلة لاستراتيجيته.

وقالت أسّود وهي في طريقها إلى إسبانيا، إنه في كلتا الحالتين، كانت التجربة في آلة فان ويز ممتعة.

“أعتقد أنها طريقة جيدة للتأمل و ممتعة أيضاً”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format